Kizárólag regisztrált felhasználók küldhetnek üzenetet!
"Isten hozott a kolóniában"... már megint - gondolhatná az ember. Valami elkezdődött 2001-ben, és sokan azt hittük, 2008-ban (a Gothic 3: Forsaken Gods megjelenésével) véget ért, ha nem vesszük a Gothic 4 nevezetű, számomra az eredeti trilógiától igen csak távol álló játékot.
Nem hittük volna, hogy szűk 20 év után, a névtelen hősben van még potenciál (leszámítva a Keleti Régió lelkes rajongóit, akik azóta is ontják magukból a különféle modokat, főleg a széria 2. részéhez), de a THQ Nordic játékkiadó, úgy tűnik, szintén érdeklődik a játék iránt, így kiadta a Barcelona stúdiónak, hogy ideje megnézni, a közösségnek mennyire van igénye egy felújított Gothicra.
Így történt, hogy tavaly karácsony előtt néhány héttel azok, akik rendelkeznek a Steamen bármilyen Piranha Bytes játékkal, kaptak egy Gothic Teaser nevű ingyenes játékot, ami nagyjából 10 GB helyet foglal. Nem meglepő, hogy a legnézettebb streamer platformon, a twitchen hirtelen több ezerre ugrott a Gothic 1 nézőszáma, hisz mindenki várta, hogy mit is tud a játék! Mielőtt pedig jobban belekezdünk, előre bocsátom, ez csak egy Demo változat, tehát nem végleges, de nézzük nagyjából mit is kaptunk.
A fő sztori megegyezik, a szimpla G1-gyel: a király háborút vív az orkok ellen, akikkel az emberi erő nem veheti fel a versenyt, ezért szüksége van a mágikus ércre, tehát mindenki, akinek nem tetszik a rendszer, mehet is a bányavölgybe bányászni. A névtelen hős szokás szerint, megkapja a kis tekercsét, amit el kell juttatni a tűzmágusokhoz, és már mehet is, hogy felfedezze a Kupola alatti világot.
Itt már jön is az első változás, a készítők ezúttal nem veretik be a képünket, hanem rögtön bele is csapnak a lecsóba. Miközben üldögélünk a kis személyre szabott liftünkben, tanúja vagyunk egy robbantásos rajtaütésnek, és jön a káosz, végül az érkezés. Bevallom, nekem elég hátborzongató volt a jelenet tekintve, hogy éjszaka játszottam és a mai fülhallgatók, igen csak visszaadják, milyen érzés egyedül a sötétben, szörnyek társaságában.
A kis átvezető után máris belefutunk 3 snapperbe, a karakterünk pedig kész arra, hogy itt le is zárja a játékot. Ellenben megjelenik (szerény véleményem szerint), a legjobb barátunk a játékban, aki nem más, mint maga Diego. Eddig a pontig, elég sötétben járunk, de miután kellően elájultunk, felkelünk, és segítőnk tájékoztat minket a helyzetről, a dialógus során pedig kapunk egy kis újítást. Ugyanis itt már egy apró fülön a játék jelzi nekünk, hogy a mostani párbeszédnek később súlya lesz, ugyanis Diego emlékezni fog arra, amit mondunk.
A szokásos játék eleji tájékoztatást megkapjuk itt is, mely nagyjából nem különbözik a simától, de most jön csak a java! Ezúttal az átadó hely fontos szerepet kap, végre érzi a játékos, hogy ez a Bányavölgy fontos része nem csak azért van, hogy az elején megnézzük és soha ne térjünk vissza. Látszódik, hogy itt bizony nem csak 2-3 hordó cserél gazdát hetente, hanem nagy erővel folyik a cserekereskedelem, sőt ha nem lenne elég, egy templomrom is van a közelben, amit hajdanán Beliarnak szenteltek és nem lennék meglepve, ha a játék végleges verziójában, kapcsolódna egy nagyobb küldetés lánchoz.
Új karaktereket is kapunk bőven, nem csak két őr alkotja az egész placcot, hanem bizony belekeveredünk egy üzleti bonyodalomba, és láthatjuk, az üzlet miként tesz tönkre egy csodás barátságot. Az alap játékban én mindig is hiányoltam, hogy bár egy börtöntöltelékekkel teli világban járunk, az emberek között csak hébe-hóba akad konfliktus, itt viszont van bőven.
A Demo nagyjából 2 részre oszlik. A második felére nem is mehetünk tovább, míg nem szerzünk egy valamire való kardot. Itt jó látni, hogy a játék megtartotta azt, hogy van több választási lehetőség, és már az elején kiderül, döntéseinknek súlya van, mely később majd vissza fog köszönni a játék folyamán.
Ne ijedjünk meg, ezúttal a játék legfőbb ellensége nem a létra lesz. Nyugodtan használhatjuk őket, a készítők ügyeltek arra is, hogy legyenek felfedezendő ládák, beugrók egyszóval legyen egy igazi kalandjáték.
Mielőtt viszont kijutunk a kezdő zónából kiemelném a harcrendszert. Személy szerint én nem vagyok ennek a fajta rendszernek a híve, főleg mert nem illik bele a Gothic világába, ez a "tactical and demanding combat system" (taktikus és kihívást jelentő harcrendszer). Bár a varázslás még nincs benne a játékban, de valljuk be, elég nehéz egy farkas falka ellen úgy küzdeni, hogy minden második támadás után elfogy a stamina, és táncolhatunk jobbra-balra, de ne feledjük ez a játék nagyon béta, így ezt még lecserélhetik.
Mellesleg főzhetünk különféle ételeket, melyhez ezúttal már recept kell, valamint az állatokat nem muszáj a régi rendszer szerint csalogatni, ugyanis a romlott húsra erősen rámennek az állatok, így lehet szétválasztani a nagyobb csoportokat.
Amint megszerezzük a jobb fegyverünket, Diegóval útnak is indulhatunk a Régi Táborba, és a kapun átlépve, már a régi ismert helyszínen járunk, amit jó felújítva látni. Pártfogónk egyébként bőbeszédű, és már csepegteti is az információt, hogyan is került ide, végül pedig, mielőtt lejutnánk a hegyről, egy ismerős arc vár minket, aki nem más mint Bloodwyn. Neki ezúttal másabb a jelleme, ami - valljuk be - nem hátrány, viszont nekem, ami nagyon tetszett rajta, a páncél! Jó látni, hogy a Régi Tábor elitje nem csak annyiban különb, hogy kidolgozottabb a ruhaneműje, hanem ezúttal igazi nehézfiú benyomását kelti, akibe nem szívesen kötne az ember.
A tőle kapott küldetést én jónak találom, végre van értelme az Elhagyott Bánya fennsíkjának, nem pedig csak néhány szörny tanyázik ott. Gyakorlatilag itt még kapunk egy kisebb boss fightot, és ezután egy apró küldetés jön, és mára vége is a Demónak, a végén egy számomra igen epikusra sikeredett záró jelenettel, aminek a fő hangsúlya a zene!
Egy kis összegzés a végére. Alapjában véve én nagyon jónak találtam, bár tény és való, hogy például a mentéseknél vannak bugok, de nem győzöm kihangsúlyozni ez a játékrész csak egy demo. A támadásra az elején nem sok mindent tudunk meg csak annyit, hogy előre eltervezett volt, nem pedig egy véletlen robbanás, de én nem lennék meglepve, hogy ha később a történetben a Beliar templom romjainak is köze lenne hozzá.
Sokszor érzem úgy, hogy a Gothic 1-ben hatalmas potenciál volt, de ugye az még szinte az előző évszázad terméke volt, millió meg egy hely van benne szabadon, amit igazából csak a Community Modok töltöttek be, de valljuk be, eléggé elüt néhány helyen a játéktól. Ha csak azt nézem, hogy a 2. fejezet gyakorlatilag egy szűk óra, akkor ez a kis Demo szinte felüdülés a maga 2-3 órájával, és szinte nem is haladtunk a sztoriban.
Bár keringenek olyan teóriák, hogy a játék már bőven fejlesztés alatt van, de a THQ Nordic Barcelona stúdiója azért adta ki a Demót, hogy felmérjék a játékosok segítségével, mennyire van igény rá, de itt szerencsére nem álltak meg. Ha végigvisszük a Demót ezúttal felugrik egy ablak, amiben gyakorlatilag nem kérik, hanem követelik a véleményünk a játékról. Én bevallom, régi motoros vagyok, de jó látni, hogy van még olyan játékstúdió, aki megőrzi a 2000-es évek elején létrejött mentalitást, hogy egy játék a rajongóknak készül, nem pedig azért (mint manapság sok neves játékfejlesztő cégnél), hogy csak és kizárólag pénz legyen belőle.
Sok régi játékos azt mondja, hogy elég lenne egy új grafikai motor. De valljuk be őszintén, a Gothic 1, mint mondtam, közel sem lett teljes játék. Van egy fősztori és lényegében annyi az egész, még a mellékszálak is csak arra épülnek rá. Jó lenne, ha ezúttal élettel teltebb lenne a Bányavölgy, amire a Demo szerint, megvan minden esély.
Végszónak pedig: én várom, hogy ez a játék létrejöjjön (ami előre láthatólag 2021 év vége felé jelenhet meg) és arra kérek mindenkit, hogyha bárhol szembejön vele az értékelés, legyen pozitivitás benne bőven, hisz valószínűleg csak akkor fog elkészülni, és ki tudja, talán még a teljes széria is visszaköszön egy napon, amiben a Névtelen Hős újra megmenti a világot.
Írta: Vertanc
Oldalainkat 59 vendég és 0 tag böngészi