Kizárólag regisztrált felhasználók küldhetnek üzenetet!
Miközben továbbra sincs igazi információ a Piranha Bytes új projektjéről, a PC Games német magazinnak sikerült egy rövid kommentet kisajtolnia Björn Pankratz projektvezetőből a Német Fejlesztői Díjátadó ünnepségen.
Míg ragaszkodott ahhoz, hogy nem mondhat semmit magáról a játékról, és ez még legalább ebben az évben így is marad, megemlítette, hogy egy sokkal sötétebb atmoszférát terveznek. Azt is mondta, hogy "vissza akarnak térni a gyökerekhez". De hogy miben látja ezeket a gyökereket - a már korábban említett sötétségen kívül -, az egyelőre rejtély marad számunkra.
Azoknak, akik nem ismerik a stúdió történetét: a csaknem mesteri Gothic 3 után a PB szintén azt nyilatkozta, hogy visszatérnek a gyökereikhez. Ez azután a Risen 1-hez vezetett, egy olyan játékhoz, melyet a közösség nagy része elfogadott, és két aranyérmet nyert a BIU-tól (100.000 eladás Németországban egy 12 hónapos periódus alatt). Bár ráfért még a fejlesztés, a legtöbb rajongó úgy érezte, a Pirahnák többé-kevésbé jó irányban haladnak.
A folytatásnak, a Risen 2-nek bőven akadtak problémái a rajongói közösséggel, és nyilvánvalóan a kereskedelmi sikerekkel is. Bár a korábban említett PC Games magazin egy szinten említette a Gothic 1 és Risen 1 játékokkal, számos rajongó fájdalmasan rövidnek érezte. És nem is nyert egyetlen kereskedelmi díjat sem.
Szóval úgy tűnik, még mindig maradt némi remény azok számára, akik inkább a régi PB stílust kedvelték. Feltéve, hogy a PB sikeresen felismeri, hogy melyek voltak az igazi "gyökerei", és egy kissé kevesebb elsietett meggyőződéssel térnek vissza hozzájuk, mint legutóbb.
Forrás: WorldOfRisen.com
Fordította: Ardea
Oldalainkat 45 vendég és 0 tag böngészi
Én is a Gothic I-II,t főleg a Night of the Raven-t tekintem etalonnak. Az elhagyatottság érzése, hogy csak magadra számíthatsz, felerősítette bennem a hitet, és a tudatot, hogy tartoznom kell valahová. Ezért is hiányzott annyira nekem (nekünk) a Gothic 3-ban, hogy nem volt táborválasztás. Ennek ellenére a G3-is egy remekbe szabott világ, de kompromisszumokat kelett kötni, hogy hiányérzet nélkül végigjátszhassuk. És a hibák... Szóval mindig az az érzésem az új progiknál, hogy a grafikát túlfejlesztik a játék többi képességének a rovására. "Minden csoda három napig tart..." Ilyen a grafika. Ezután már előjönnek a játék gyengeségei, mert megismerted a programot.
PC-AS
Ahogyan Ardea nagyon jól látja én is ama táborhoz tartozom akiket a G1 de főleg a G2 fogott meg. Egyszerűen zseniális amit összehoztak ezekben a játékokban.Olyan élő és hangulatos világot sikerült megteremteni amit én semmilyen más játékban nem tudtam érezni.
Sajnos pont azok a dolgok vesztek el az újabb részekben amik ezt sajátossá egyedivé tették.Erre a végén kitérek még de most lássuk mi is volt ami jo volt ebben a gyökereknek nevezett két játékban:.Hogy miben láttam ezeket?Pár példát említenék a teljesség igénye nélkül:
Karakterek:
---------------
Éltek,és ezt értsd úgy hogy mellék karaktereknek is voltak csak rá jellemző vonásaik mind hangban,megjelenésben,viselkedésben,sok esetben mozgásban,beszédben.Beszéltek magukról az életükről(volt háttértörténetük - ami nem csak közvetlenül a küldetésekhez kapcsolódtak - és nem éreztem azt hogy csak a fele való küldetésig tart.Erre pár példa: Rangaru(hangja viselkedése)Sagita hangja,a zseniális dölöngélő mozgásaz füves srác Onar framján aki tojik az egészre,Khorins főterén a vizmágus hangja és beszéde..stb..stb
Dark Fantasy világ:
---------------
Nagy kincs ha a mai csili-vili világokat favorizáló játékok mellett ilyet kapunk kézhez.Számomra(és reménykedem nem vagyok ezzel egyedül)a játékokban - főleg nem az szerepjátékokban - nem annyira fontos a grafika akkor, ha azt a világot rá jellemzően úgy tudja bemutatni hogy érzem ott vagyok.A G1-G2 a mai szemmel nagyon puritánnak - egyesek szemében csúnyának - tűnhet. De ha bele kerülsz megfog és nem ereszt és pár óra játék után már nem is azt figyeled hanem az eddig számodra csúnya részleteket.Valahogy sikerült annyira fakóvá,mocskossá,koszossá,szegényessé(ez fontos!Mert ez a középkor jellemzője volt) és szvsz ettől olyan sötét az egész)tenni az egészet, hogy szinte érzed a poshadt víz szagát,az épületeken látod épp a lélek tartja néhol össze,stb. A gazdagság sem abban nyilvánul meg,hogy minden csillog és arannyal és ezüstel van kikövezve csak visszafogottan annyira hogy érzed ez itt a sötét középkor a Gothic ban.
Az emberek visszafogottak,bizalmatlanok(rájuk jellemző jellemvonásaik mellett),rendezetlen,csunya világkép de nem gusztustalan,valami van a levegőben,nyugtalanság,mellette pedig ott vannak a haszonlesők,a kor pribékjei,csalói,orgazdái azok akik hasznot remélnek mások nyomorából.A fény templomok,a becsület(lovagok)és mágia rögös útjából árad,de ezt sem kerüli el az intrika,versengés,és a háttérben bujkáló háború lehetősége.Ahol soha nem tudhatjuk ki a barát és ki az ellenség.
Küldetések:
-----------------------------
Ez az amiben a PB a legzseniálisabban rakta össze azt a két játékot.[Megj:Mert bevallom őszintén ha eltudta érni nálam hogy répát szedjek a földeken(és még tetszen is) akkor ott valamit nagyon jól csináltak a srácok.]
Annyira jól hogy sok esetben idegesített ha kihagyok vagy elrontok egy-egy mellékküldetést is. Míg más hasonszőrű játékban(pl Elder sorozat,vagy M&M sorozat stb) úgy van vele az ember,hogy megcsinálom mert ki tudja mit kapok érte,itt élveztem is orrbagyürni Fellan-t,Diegonak dolgozni,stb.Hiába na e tekintetben nem aprózta el soha a PB. Megj: Isten tartsa meg jó szokásukat!
Mint említettem az írásom elején nekem ez a két játék az etalon.Bár ahhoz képest hogy a Gothic 3 tőlem teljesen távol -őszintén bevallom nem bírtam végigjátszani - állt a Risen 1 megfogott. Sajnos túl rövidkére sikerült és bár nem éreztem azt amit a G1-G2 adott még is sikerült egy elég jó világot,hangulatot,és nem utolsó sorban story-t felépíteni(bár ez utóbbi a végére elég ellaposodott).De hiányoztak a karakterek egyediségei(hangok,mozgások,stb)jellemvonásaik,inkább azt érzetem csak azért vannak mert valami kapcsolodik hozzájuk a történetben.