A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

Üzenőfal

Legfrissebb üzenet: 5 nappal, 19 órával ezelőtt
  • PC-AS : Tetszik. Lecsökkentettem 8-ról 1.9 megára JPG-be konverálással, így elmentem magamnak.
  • Courage : Az archivumba egy poster ami anno a GS ujsagban volt. Igyekeztem jol beszkennelni. LINK: «link»
  • Dragon33 : Nekem intel I5-9400 CPU. 16Gb DDR4 2666 Ram. RTX 2070 geforce 12gb video kari. és M 2.0 ssd. Remélem hogy ez elég lesz hozzá.
  • Courage : Milyen gep konfiguracioval fogtok nekimenni ha kijon a jatek? Aggodom,hogy regi mar a vas ami nekem van.
  • Courage : en epp ujra élem a COD idoszakomat Smile Varom,hogy kint legyen a Gothic remake.
  • stalker0623 : Hát én meg gyönyörködöm a nagy riválisba az OBLIVION remasterban királylet.
  • wolframm : Betegeskedés és régi játékok nyüstölése.
  • Courage : Mizu veletek? Csendesek vagytok.
  • Courage : A hosszu 7vegere egy kis nyomkodos: LINK: «link»
  • mulletdaddy : Nagyobb gépigényű a rendszer, szóval minimum egy 8 gb ramot ajánlok. Természetesen a 8 az ilyen mindennapi felhasználásra elég. Programozás, pár bngésző ablak (1-2). Többet ajánlok. 16gb a legjobb talán, dualchanelbe.
  • mulletdaddy : Szerintem nagyon jó és letisztult rendszer. 1 dolog nem tetszik, az az hogy mindig a beállítások legbelsejébe kell ásnom ha kell valami, de szerencsére ritkán van
  • mulletdaddy : AMD Radeon 530, 12GB DDR4 ram, 250gb SATA-III ssd
  • mulletdaddy : I5-8250U 1.80GHZ
  • mulletdaddy : @Dragon33 Megéri szerintem. Mindig amikor új Windows jött ki mindenki rinyált. MINDIG így volt, de sosem éreztem komoly problémát. A crackelt játékokat balfaszul kezelte, de telepítés idejére csak ki kell kapcsolni a Defendert. Egyetemre, videó és képszerkesztésre, játékra is ezt a laptopot használom.
  • mulletdaddy : Win11 Pro-t használok. Telepítőpendrive készítése során, mind a TPM és SecureBoot, mind a Microsoft Fiók kötelezővétételét ki lehet kapcsolniSmile
  • PC-AS : A Win 11 megköveteli a TPM chipet és Microsoft fiók is kell hozzá. Egy kicsit jobban kémkedik és erősebb gép is kell hozzá, mint a Win 10-nek. A 10-et még évekig támogatja a google is.
  • Courage : Itt a Broken Sword - Shadow of the Templars: Reforged
  • wolframm : Hali. Nekem laptopon a Win11 van. Most éppen 4 "démonos" játékot tettem fel. 20-25 éves virágbolti játékok és semmi gondja nincs. Én csupán ennyit tudok mondani.
  • Dragon33 : Hali. Lenne egy kérdésem nem játék témában. Most idén összel megszünik a win 10 támaogatás. A win 11 érdekelne hogy valakinek aki azt használja hogy mik a véleményei? megéri már most átváltani rá vagy még tényleg sok hibája van a win 11 nek. Meg hogy ami van benne AI az engedi egy a virágbolti játékokat anélkül hogy le tiltaná? A választ elöre is köszönöm.
  • Courage : 10est hasznalok,ott biztosan. A WIN3.1 ben nem vagyok biztos Smile
  • PC-AS : Melyik Windows alatt jön ez be?
  • Courage : ༼ つ ◕_◕ ༽つ
  • Courage : ok,ez nem G tema. Ha lenyomod a WIN gombot es a . (pontot) akkor behozza az emoji fulet.
  • Courage : En tobbnyire Zsoldos tabor a G1ben es Szinten a G2ben Lee papával Smile
  • Courage : G1 be szerettek a szektasokkal lenni?
  • PC-AS : Érdekes, én az eredeti Gothic-ban Nyrast soha nem öltem meg, csak levertem és elvettem a fókuszkövet és a fegyverét.
  • wolframm : Jó de ezt csak direkt a demó miatt hozták össze. Ennek nincs köze a tényleges játékhoz. Még a párbeszédek amiket hallunk is csak ehhez lettek megírva.
  • stalker0623 : Ezért is volt az G1 az a varázsa hogy tealakitotad a játékot.Nem pedig egy kész karakter .
  • stalker0623 : Na ezt tisztába kell rakni a névtelen hös az mindig is tevoltál most kaptunk egy olyan szereplöt akinek semmi köze nincs az eredeti játékhoz (remake) csak egy huszadrangu m,ellékszereplö volt akit ugye vagy kinyirtál vagy csak levertél és ennyi de olvasd el az egyesnek a cd tarto dobozának a hátulját .
  • Courage : 5percig nyomkodtam kicsit,hogy megis hogy fogkinezni aztan ennyi voltam en. Varmom a megjelenest.
  • wolframm : Hol van neve a névtelen hősnek? Mert itt Nyras a főszereplő akit meg kell ölni majd a tengerszirti fókuszkő megszerzésekor.
  • stalker0623 : Háát az elsö demo toronymagasan ütiezt na meg a névtelen hösnek hirtelen még is csak van neve a kamera kezelés nagyon gyatra még DPi vissza vétel után is .
  • PC-AS : Újabb trükk: Vérléggyé változás varázstekercs használatával be lehet libegni az ork faluba sértetlenül, és el lehet vinni a 92-es nagy fűrészfogas kétkezest, akár az első fejezetben. Kifelé is kell egy tekercs, vagy teleportálsz.
  • wolframm : Ha valaki nézelődik akkor lehet vicces ahogy egy ökölnyi pók fut előttünk és egyszer csak elsüllyed a kőben...ennek még sokat kell készülnie de valószínű, hogy ki fogják adni így mert a kiadó pénzt akar.
  • wolframm : A harc egy katasztrófa. Szép minden, a grafika rendben van de talán már egy kicsit túlzsúfolt.
  • wolframm : Sajnos amit eddig láttam az szörnyű. Mint egy reumás nyugdíjas úgy mozog szerencsétlen Nyras.
  • Courage : Megijedtem,komolyan. Attol,hogy igy fog kinezni a foszereplo. Aztan persze lattam mar en is hogy mifele demo ez. Otletes am,hogy kiadtak egy ilyet.
  • Dragon33 : Hali. Tegnap este vált elérhetövé a Gothic 1 reamek demoja. Nekem vegyes volt a dolog ebben. én ugy vettem észre hogy kicsit lassu a reackio idö benne, tudom hogy demo még csak és ki is volt irva hogy ebben vannak még bug ok. De remélem hogy a teljes játék jó élményt fog adni.
  • PC-AS : Megfigyelés és próbálgatás szüli az ötleteket. 1: Tárnarákként és Dögevőként lehet legjobban át csusszanni a falakon és ajtókon a G2-ben is. 2: Ha a hátam mögött becsukódik, talán kinyílik, ha nem nyúlok előzőleg hozzá. És BINGO!
  • Courage : Komolyan, aruld mar el nekem,hogy honnen jonnek az otleteid,hogy egyatalan ezt megcsinald? eszembe nem jutott volna? az egesz jatek alat vegigvitted az osszes kaput es vartad,hogy mi lesz belole?
  • PC-AS : Egy újabb Gothic trükk: Ha az alvó temploma felé vezető rácsnál nem szúrod az 5 kardot az 5 kőbe, hanem Dögevővé változva átugrassz, a rács kinyílik mögötted és végig nyitva marad!
  • Courage : Koszi,megneztem.
  • Dragon33 : Szia. ezt találtam hozzá a steam en. «link»
  • Courage : Hálás lennek ha elkuldened,h milyne mod van a G1-G2-G3 hoz ami soran megy kontroller modban is. meg a R1 is persze. Neztem olyat korabban amivel az egeret iranyitod stb meg billentyuzet gombot tarsitottam hozza de az megsem az igazi-szerintem.
  • PC-AS : Én valahogy egérrel sokkal pontosabban tudok célozni, így mindent azzal játszom, van olyan, hogy 2 egérrel (pl: Fable).
  • wolframm : Mindegyik részhez van mod amellyel játszható kontrollerrel is.
  • Courage : meg nagyon megzoktam mar hogy kontrollerezek es a Gothic es a R1 eseteben az nem jatszik. Pedig van R1 xbox-ra de nekem valamiert nem hozza be az opciot a steam verzio eseteben.
  • Courage : A risen 1 be a gyikemberes barlangos resz nem tetszett, mindig eltevedek meg most is a sokadik jetek soran.
  • Courage : Mondjuk anno a Gothic-al en is igy voltam Smile Foleg a 2-3 resz volt ilyen. Az elsovel is foglalkoztam,de talan nem annyit.
  • Courage : a masik opcio a POE2 amihez eddig nem nyultam mert sok kolelgamat ugy beszippantotta,hogy alig alszanak.
  • Courage : Elkezdtem jatszani a Greedfall jatekkal. Az elso resszel. Grafika eleg Gothic- Risen mix. Kicsit ures a terulet,de eddig még erdekesnek tunik. En nem szoktam kiakadni azon hogy sok szereplo hasonlo vagy a hangjuk ua. Bizok benne hogy a vegere egy jo tortenet kerekedik ki.
  • PC-AS : Már megint Gothic-oztam és rájöttem, hogy ha kiadom a Sleeper-re kétszer a "kill" parancsot, akkor eltűnik, mikor eltávolodok tőle és visszamegyek oda. A játék elején kicsináltam!
  • wolframm : Discordon mindig elértek. Kivéve ha nem Smile
  • wolframm : 1. Magyarítás bemásolása; 2. Modok kiválasztás(ami kell);3. Gyors üzemmód(rakéta); 4.Modok telepítése.
  • wolframm : A hiányzó párbeszéd az azért van mert nincs a legújabb magyarítás bemásolva.
  • mulletdaddy : Dragon33 ezzel fordulj discordon segítséghez Wolframhoz. Ő el tudja mondani mi lehet a gond.
  • Dragon33 : Nekem is vannak gondok még mindig a gothic 3 union mod al. Még mindig nem ad be sok feliratott csak egy üres csik jelenik meg a mondtatonál meg amikor az npc ék beszélnek. Azok a kerakterenél van sokszor akik az eredeti 3 ban nem voltak benne csak a mod által.
  • Courage : ERtekelnem en is a tarsast akar angol v magyar nyelven is
  • mulletdaddy : Sziasztok! Gothic 3 union magyarítás nekem nem működik. Az union sem magyar, és hiába rakom be a cuccokat, semmi nem működik. Lehet hogy már akkor át kéne írnom az ini-ben a nyelvet mielőtt telepítek mindent?
  • Dikktf : Sziasztok! A korábban linkelt társashoz szerintetek ki lehetne lobbyzni egy magyar verziót? Chatgpt segítségével könnyen megoldható szerintem.
  • Dikktf : Sziasztok!
  • Courage : A regi Herkues jatekot, es a Broken Sword 1-2t. Meg valami South Park - Cartmen mario szeru jatekot csak for fun.
  • Courage : Feltettem a Torchlight 1-3; Resident evil Rev, 1; Tintin game. Ezek eddig kitunoen mennek. Meg nem talaltam meg az igazit. Gothic is szepen elfutna rajta vegulis. De nem lehet csak azt jatszani. Meg most inkabb az uj verziot varom.
  • Dragon33 : Szia. Esetleg az eredeti final fantasy játékok vagy az eredeti resident evil játékok.
  • Courage : Viszont abban esetleg tudnatok segiteni nekem,hogy van egy i5 os laptopom 16 gb rammal es ssd vel, egy DELL Vostro. Olyan jatekokat keresek ra amihez kevesbe kell pl egeret is hasznalni. De azert ne legyen ttul supermario sem. alternativakent esetleg ott van egy xbox kontroller.
  • Courage : no para
  • wolframm : «link»
  • wolframm : Bocsánat. Véletlenül töröltem.
  • wolframm : Azt hogy lesz!
  • wolframm : De készül majd egy ismertető ha kész a fordítás.
  • wolframm : Aztán még a Pirate Dream ami nagyon ígéretes és persze a javító modok. Szóval én 28 modot telepítettem. Soknak tűnik de egymásra épülnek. Szerencsére meg van oldva, hogy ne üssék egymást.
  • wolframm : Top5? Én a bővítő és a textúra javító modokat ajánlanám. Quest Pack, LTM, RGL, Conquest, Consequences. Ezek új küldetéseket adnak hozzá. Grafikár a World Texture Mix.
  • wolframm : Dragon, az a 2.0 lesz ami jön és egy Hardcore mod. Természetesen amint megkapjuk a szöveget, hozzá is látunk.
  • Courage : Meg mindig nem volt idom foglalkozni a G3 al. Van valami igeretes modositas amit lehet benne buveszkedni? Van esetleg valami TOP5 amit erdemes feltenni/megcsinalni/modositani?
  • Dragon33 : Hali. Az Archolos most fog jönni egy MOD is. Ahoz is hozzá lesz igazotva a forditás?
  • stalker0623 : Boldog új évet mindenkinek.
  • PC-AS : Boldog új évet és jó Gothic-ozást kívánok mindenkinek! May Innos illuminates your path!
  • wolframm : Boldog új esztendőt mindenkinek!
  • Courage : Legjobbakat kivanom mindenkinek a 2025os evre Smile
  • Dragon33 : Boldog új évet kívánok mindenkinek és Gothic-ban gazdag évet jövő re is.
  • wolframm : Szerintem ezek mind javítva vannak az Update Packban a magyar fordítást pedig én javítottam.
  • PC-AS : A lenti hibák újak, az eredeti játékban nem voltak meg (1.6 FULL)!
  • PC-AS : Sok apró hiba, PL: Eső közben akadozik a hang harcban; Csökkentették a látótávolságot; Túl élén színű a fű; eltűntek a keselyűk; az új AI miatt még könnyebb a játék; A mágusok rögtön közelharcra váltanak; sok független varázslatot összekötöttek; sűrűbben omlik össze; ékezet hibák vannak. És sorolhatnám.
  • wolframm : Nem. De mi nem tetszik a feljavított változatban?
  • PC-AS : Kérdezném, hogy 1.6-os patch-el (full 2008) elérhető-e az Union+ csomag? Nem kedvelem az Enhanced edition G3 kiadást.
  • wolframm : Ha probléma van a discordon hamarabb megkapni a választ, amúgy jelezve van a készítőknek. Talán lesz egy egyszerűbb megoldás.
  • wolframm : Boldog karácsonyt mindenkinek!
  • Totya : Dragon33: A hírben is ott van, hogy a választott modoknál a telepítés előtt a stringtableExpress fájlt törölni kell, ez egy ismert hiba az Union+ -ban. Az oldalról letölthető egyébként a magyarítás frissítés is. Mondjuk az union is frissült, nem tudom mi változott még azon kívül amit a hír alján a frissítés 2-ben írtam.
  • Dragon33 : Még a játék elején amikor a faluban legyözzük az orkokat. És ott a legtöbb párbedzédnél csak üres mezö van.
  • Courage : Gothic 3 Union+ modok -hoz letezik olyan hogy mutatja,hogy hol van a kuldetes item vagy szemely?
  • Courage : Kellemes unnepeket es meghitt aldott karacsony kivanok minden gothic lakonak Smile
  • Dragon33 : Hali. Ezzel a mod al nálam vagy egy kis bibi. Szépen megy de vannak párbeszédek ahol csak egy csik van és semmi hangse hozzá. Pedig a leirtak szerint csináltam. A steam es verziora raktam fel.
  • wolframm : Nem tervezték idén kiadni a Remaket. Várom de nem hiszem, hogy első napon megveszem. Piranhákat szoktam így támogatni de az Alkímia még idegen nekem. Szerintem várok majd néhány javításig és utána veszem meg.
  • wolframm : Hát a Definitivben nem lehet elolvasni a Chromanint a bányákban.
  • Courage : Nem tudok uj informaciorol, iden evvege vagy jovo ev eleje. DE koztunk szolva szerintem csak jovo nyár. Belekalkulalva az esetleges csuszaokat. Bar eleg hamar kidobtak,hogy pre-order gyorsan-gyorsan.
  • Dragon33 : Szia. Már lehet tudni a megjelenését?
  • Courage : Jo reggelt bator lovagok Smile Mas is tukon ul es varja az "uj" reszt? PC-n fogjatok jatszani vagy mas verziot kerestek inkabb? Elso nap azonnal megveszitek vagy kesobb? Regen megvettem elso nap,de szerintem most csuszni fogok vele.
  • PC-AS : Jó kérdés, én az eredetivel játszom, kicsit feltuningolt grafikával.
  • wolframm : Ezt kipróbálom. Vajon a Definitivvel is működik?
  • PC-AS : Ismét új Gothic trükk: Ha a szabad bányában a bejáratnál olvasod el a Chromanin könyveket, mind eléd idéződik, így nem kell rohangálni, hogy megleld mindet. Az utolsó előttit (5.) már kint olvasd el, hogy a hulla megjelenjen az elhagyott bányában.

Kizárólag regisztrált felhasználók küldhetnek üzenetet!

A PlayBook Magazin interjúja Sascha Henrichsszel

Sascha HenrichsA PlayBook, egy önálló online romániai játék- és életmód magazin nemrég kiadta első számát, melyet a Gothic II - Night of the Raven 10. évfordulójának szentelt.

A magazin többek között közöl két interjút is a Piranha Bytes tagjaival, nevezetesen Sascha Henrichsszel és Björn Pankratzcal, és a WorldOfGames.ro, valamint a WorldOfGothic.ro oldalakon jelent meg.

Megkaptuk az engedélyüket, hogy a World of Risen oldalon kiadhassuk az angol nyelvű interjút.

Hamarosan várható a Björnnel készült interjú is!

 

Először is szeretnénk hatalmas köszönetet mondani a PB-nél végzett munkátokért. Az egyik fő oka annak, hogy annyira várjuk az új játékokat az a hihetetlen pályatervezés, amelyhez szoktattatok minket.

 

1. Mit fektettek bele a játékfejlesztésbe mostanáig a 3D művészek, különösen Te? Amennyire a többi interjúból tudjuk, a Gothic 1 fejlesztése leginkább egy kitartó ötletroham volt, ahol mindenki folyamatosan új ötletekkel állt elő, míg a Risen 2 fejlesztése igen optimalizált volt a személyzetre kiosztott feladatok szempontjából.

A pályatervező osztályunk nagyon örül annak a szabadságnak, mellyel létrehozhatják a világainkat. Az embert elégedettséggel tölti el, ha olyan helyszínre léphet be, mely a játékról alkotott saját elképzeléseit és látomásait jeleníti meg. Azonban mivel mi egy kis csapat vagyunk, a lehetőségeink - más fejlesztőkhöz képest - eléggé korlátozottak. Minden eddiginél hatékonyabban kell megteremtenünk az anyagainkat, és nincs sok lehetőségünk az ismétlésekre. A jelenlegi szabványoknak való megfelelés érdekében olyan fontos vizuális elemekre kell fókuszálnunk, mint a körvonalak, a színek és megvilágítás.

Bár a sokéves fejlesztési munka után mindannyiunknak bőven van elég megbízható tapasztalatunk ehhez. Én vezetőként különösen örülök ennek a helyzetnek, mivel minden egyes személyben megbízhatok az osztályon, hisz mind pontosan tudják, mit csinálnak.

 

2. A játékaitok közül melyik az, amelyik a legjobb élményt nyújtja számodra fejlesztőként és játékosként?

Fejlesztőként a legújabb projektünket élvezem a legjobban, mivel hatalmas lépést tettünk előre nem csak a vizuális minőség, hanem a változatosság szempontjából is. Játékosként mindig mindegyik játékunkat kedveltem. De különösen a Gothic 3-mal szerettem játszani. Tudom, hogy sok játékosnak technikai problémái voltak ezzel a játékkal, de szerencsére nekem nem.

A hatalmas, összefüggő tájképekért voltam oda.

 

3. A Night of the Raven egy erősen vitatható kiegészítő volt a különböző problémák miatt, beleértve a kiadásakor még nem létező angol fordítást, és a megosztó újra-kiegyensúlyozást. Ám az új terület pályatervezését mindenki hihetetlenül jónak tartotta. Egy új játék fejlesztésekor jobban kedvelitek a hasonló elrendezésű nagy területeket (pl. Gothic 1), vagy a sajátos megjelenésű kisebb térségeket (a Gothic 2 NotR-ban volt sűrű erdő, sivatagi kanyon, tropikus partvonal és hátborzongató mocsár, hogy csak néhányat említsek)?

Én inkább a nagy területeket szeretem különböző témákkal és helyszínekkel tarkítva, mint a Gothic 3-ban.

A világ megtervezése azonban történetfüggő, így a Risen 2-ben nem voltak nagy földrészek. Ki tudja, mi lesz legközelebb.

 

4. Ti sokat játszottatok a Gothickal? Hogyan látjátok egy játékos szemével?

A játékainkat otthon kezdtem el játszani, de egyiket sem toltam végig, mert egyszerűen túl hosszúak. Smile

És ahogy öregszem, egy rossz szokást kezdtem felvenni: egyre kevésbé figyelek oda a párbeszédekre, de szenvedélyesen elemzem a grafikát.

Mégis miközben játszom a játékainkkal, az általuk nyújtott élmény és a bennük lévő élet sokkal másabb tapasztalatot ad, mint mikor a pályákat nézek a szerkesztőben. Úgyhogy még mindig szeretem játszani a játékainkat. Most például újrakezdtem a Risen 2-t a fiammal.

 

5. Mi a kedvenc részed egy játék fejlesztésében? Mi az a különleges pillanat, vagy fázis, amitől az az érzésed támad, hogy "Imádom a munkámat"?

Sok ilyen pillanat van; gondolok itt egy megbeszélésre, ahol valami technikai dologról van szó, és végül kielégítő megoldást találunk rá a csapattal.

Vagy például egy mérföldkő, amit időben és nagyon jó minőségben elérünk. Vagy egy olyan pillanat, amikor egy programozó odajön hozzám, és azt mondja, beépített egy über fícsört, és a következő épületnél használhatom is. Ilyenkor olyan boldog vagyok, mint egy gyerek karácsonykor.

Vagy vannak olyan pillanatok, mikor összeraktál néhány dolgot egy nagyobb tájképhez, és végre beteheted mindet a pályába, és minden pompásan néz ki.

Azt is bírom, mikor éjjel ülök az irodámban és egy nagy elemen dolgozom, ami nagyon jól fog kinézni, és másnap az emberek azt mondják, tényleg jól néz ki.

Ez mind elégedettséggel tölt el, és ezekről nem akarok lemaradni.

 

6. A játékok fejlesztésének mi volt a legnehezebb része? A játékok fejlesztése közben melyik fázis szokott fejfájást okozni?

A feladatkihelyezés. Ez minden művész átka.

Fárasztó, unalmas és hálátlan. Képzelj el tonnányi listákat és excel táblázatokat, kiegészítve számtalan kézzel írt jelentkezéssel és a már benyújtott grafikák kézzel írt bemutatójával.

Amikor meghallom a "feladatkihelyezés" szót, máris ez lebeg a szemem előtt.

Szerencsére úgy esett, hogy az én jó kollégám, Mario magára vállalta a feladatkihelyezés nagy részét, ezért én olyan dolgokra összpontosíthatok, amiben jó és gyors vagyok. Kösz Mario!

 

7. Ossz meg velünk egy mulatságos történetet, ami az egyik játékotok fejlesztése közben esett meg. Mondjuk a Night of the Ravennél, mert ez most évfordulós.

Ó, a "Night of the Raven"... Nos, azt elmondhatom, hogy a NotR belépési pontja, a piramis olyan eleme volt a játéknak, amit csak azért tettem be a Gothic 2-be, mert egyszerűen nem tudtam, mit kezdjek ezzel a különleges játék területtel.

Erre a helyszínre nem volt terv. Így aztán odatettem egy piramist csak úgy...

Egy építmény, mely teljesen eltért a Gothic 2 többi épületétől. És egyetlen párbeszédben sem esik szó róla, ha jól tudom.

Szerencsére egy kiegészítőt kellett készítenünk a Gothic 2-höz, és ez a piramis pont jól jött.

Maga az új világ is tartalmazott néhány különböző területtípust, melyet boldogan foltoztunk és dobtunk össze mindenféle tervezési ötlet nélkül. Csak ez a piramis létezett, és erre alapozva alkottuk meg a NotR világát.

A sivatagi kanyon egy másik projekt prototípusa volt, melyen közvetlenül a Gothic 1 után dolgoztunk. De sosem fejeztük be, és hogy ne kelljen elvetnünk minden belefektetett munkát, úgy döntöttem, beillesztjük ezt a kanyont az új világba.

"Ütős" volt, de végül valahogy mégis bejött. Ha-ha.

 

8. Mi a véleményed arról az irányról, amelyben a videojátékok ipara fejlődött? Több, mint 15 évvel ezelőtt, amikor a Piranha Bytes megalakult, a játékfejlesztők nagyon kis cégek voltak, többségük független a .com buboréknak köszönhetően. Gondolod, hogy a ma nagy vállalatai negatívan befolyásolták a videójátékokat?

Nem igazán. Csak azt vettem észre, hogy egyre nagyobb kihívást jelent elfogadható időn belül jó minőségű, versenyképes tartalmat előállítani. Egyre több technikai rendszer szükséges a fennmaradáshoz és az irányításhoz, de az emberi erőforrások nem növekednek.

Szeretek olyan nagy és drága nevekkel játszani, mint a Battlefield és a GTA, ezek mindig új magasságokba taszítják a játék minőséget, szóval igenis nagyon jót tesz, hogy vannak ilyen nagy kiadók, akik valóban megadják a költségkeretet.

 

9. Játszottál a Gothic 3: Forsaken Godszal, vagy a Gothic 4: Arcaniával, azzal a két Gothic játékkal, amit nem a Piranha Bytes fejlesztett? A régi Gothic rajongók közül sokan gyűlölik ezeket a játékokat, és úgy gondolják, tönkretették a Gothic sorozatot. Ti, fiúk hogyan vélekedtek róluk?

Nem, én csak az Arcania demójával játszottam. Véleményem szerint a grafika igazán jó volt, de nem voltam tőle elájulva. Ezért aztán nem is játszottam a teljes játékkal.

G3 Forsaken Gods... Mi is az? Wink

 

10. Egy 3D művész munkája nagyon kreatív, de valójában mekkora szabadságot kap, ha valami újat kell létrehozni?

Az alapvető tervezés nagyon történetfüggő, de ettől eltekintve általában azt csináljuk, amit akarunk, amíg jól néz ki.

Persze kapunk visszajelzéseket a kiadóinktól, de ezek többnyire azokra a vizuális szempontokra vonatkoznak, mellyel már amúgy is tisztában voltunk, és tervbe volt véve, hogy még dolgozunk rajtuk.

 

11. Szeretnétek visszatérni egy újabb Gothic játék fejlesztéséhez?

Ó, hát jó. De az alábbiak kizárólag az én személyes véleményemet fejezik ki:

Őszintén szólva nem. Bárki fog is új Gothic játékot fejleszteni, az meg fogja égetni a kezét. Lecsapnak rá az újságok, és elevenen el fogják égetni a kemény rajongók.

A játékkal kapcsolatos elvárások olyan magasak, hogy egyszerűen nem lehet nekik megfelelni.

Az idők megváltoztak, a Gothic játékok más hangulatban készültek, akkoriban sokkal inkább kísérleteztünk. A Gothic valami nagyon izgalmas volt, és a játékos érezhette ezt a laza és játékos megközelítést, de az ilyen dolgok mértéktelen fejlesztési időhöz és sok-sok bughoz vezettek. Ezeket kijavítottuk, de tanultunk is ezekből a homokozóbeli fejlesztési megközelítésből.

Mi ez a kétségbeesett igény egy új Gothic játékra? Mit várnak el? Nos, egy Gothic 1 kiegészítő várható. Alapvetően ugyanaz a játék, de annál kicsit több, és a környezet új látványt nyújt. Azon tény ellenére, hogy a cégünk már nem ugyanaz, mint annak idején, és kemény időket élhetünk meg, amiért ahhoz az "érzéshez" térünk vissza, van rá esély, hogy plagizálással és az innováció hiányával fognak minket vádolni.

Mintha "lemásolnánk" saját magunkat. Ezekkel a vádakkal tényleg egyre gyakrabban kell szembenéznünk; csaknem minden új projektnél. De egy új Gothic játék esetén ez rettenetes hatással lenne a Gothic univerzumra nézve.

Ha mégis megtesszük, ezt le kell szögeznünk. Minden szempontból mesésnek kell lennie, és hatalmas, hosszú tervezési fázison kell majd átesnie. Azt hiszem, egy napon megcsináljuk. De nem most.

 

12. Ha választhatnál, milyen tájképet vagy tájképeket választanál egy jövőbeni projekthez?

Még mindig nagyon szeretem a természetes környezetet, és a fantasy elemeket, de nem bánnék néhány új beállítást sem.

Talán egy másik bolygót, technológiát, vagy technológiailag fejlett civilizáció pusztulófélben lévő épületeit.

Valami ilyesmit.

 

13. Tekintve, hogy sok év telt el a Gothic 1 kiadása óta, szeretnéd újra megcsinálni a Gothic 1-et vagy a 2-t a mai grafikával és technológiával?

Jó kérdés. Megcsinálnám, ha valaki adna rá költségkeretet.

 

14. Van valami olyan új technológia vagy módszer az új projektben, melyen most dolgoztok, mint a magasságtérkép volt a Risen 2-ben?

Mindig jobb technikákon dolgozunk. Az új projektnél egy jobb navigációs technikát építettünk be az NPC-khez, van ruha-animáció is, és belekerült egy nagyon látványos fizikai alapú villámlás megoldás is.

 

15. A pályatervezésnek mely részében vallod magadat a legjobbnak bármely játékban, amiket eddig dolgoztál?

A Gothic 2 pályatervezése egy hatalmas előrelépés volt annak idején, de még mindig a Gothic 3 pályatervezését szeretem a legjobban. Nordmart nem igazán, de a játék többi részét igen. Wink

Ezenkívül az új projekt mindig az aktuális kedvencem. De mit is mondhatnék... te még nem láttad. Ha-ha.

 

16. Ha a 3D modellezésről van szó, a Risen 2-t bármely (művészeti vagy technológiai) szempontból innovatívnak tartod a korábbi játékaidhoz képest?

A Risen 2-nek sok új eleme volt, és nagyszerű volt játszani vele. Jó játék, de akkor nem volt túl innovatív. Kaptunk egy igazi esélyt arra, hogy egy jó kis kalóz díszletet készítsünk, de véleményem szerint sok szempontból kudarcot vallottunk. A kalózos élmény ebbe' a játékba' túl vacak lett! Úgy biza'...

 

17. Melyik a kedvenc tájképed vagy területed a Gothic 2 Goldból?

Tulajdonképpen még mindig Khorinis városát szeretem a legjobban. És a kontinens erdeit.

Akkor lehetőségem volt fejleszteni a textúrás képességeimet. Még mindig tetszik a város és a környezete stílusa.

 

18. Van olyan koncepció, amit mindig fel akartál használni a játékokhoz, de sosem sikerült belepréselned a játékokba, melyeken dolgoztál?

Persze, hogy van, csak gondolj a 12. kérdésre, amikor arról kérdeztél, hogy milyen helyszíneket szeretnék látni a jövőbeni projektekben.

Bőven van olyan ötletem, melyek sosem kerülnek majd beépítésre, de végül mindig mi magunk tervezhetjük meg a helyszíneinket, ezért egyáltalán nem vagyok kétségbeesve, hogy bekerülnek-e az ötleteink a játékba.

Az egyetlen igazi szempont, ami korlátoz és zavar engem, az a méretarány.

Igazán szeretnék valós méretarányú környezetet látni és ultranagy területeket beépíteni egy játékba.

Gondolj bele, milyen lenne egy valós méretarányú hegyvonulat, mint mondjuk a Himalája. Képzelj el egy valós arányú hegységet, ami akár 5-6000 méter magas. Ez epikus lenne. Sajnos ez egy rendkívül okos tervezési fogás nélkül játszhatatlan lenne.

 

19. Van valami gondolatod, melyet megosztanál a közösséggel?

Köszönöm a folyamatos támogatást és érdeklődést a termékeink és cégünk irányában!

Még mindig lenyűgöz, hogy a játékaink milyen sok ember figyelmét keltik fel, és hogy még mindig vannak emberek, akik aktívan beszélgetnek rólunk a fórumokon és a weboldalakon, még ha nincs is információnk a jelenlegi projektünkről.

Csak még egy kicsit tartsatok ki. Azt hiszem, már nem tart soká, hogy a kiadónk nyilvánosságra hozza az új és oly régóta várt információkat!

 

Írta: Maladiq
Forrás: WorldOfRisen.com
Eredeti interjú forrása: WorldOfGothic.ro
Fordította: Ardea

 

Hozzászólások (1)
12014. október 31. péntek, 11:04
PC-AS
Üdvözletem!
NAGYON köszönöm a Gothicfan.hu oldalnak, hogy közölte eme intrjút Sascha Henrichsszel. Igazán hasznos dolgokat lehetett belőle megtudni.
Rávilágított kissé ez arra a tényre, hogy egy remekművet nem lehet ugyanúgy megismételni. Egy csapat nem térhet vissza a múlthoz, haladni kell a korral tovább, de át kell menteni a jövőbe a múlt tapasztalatait, és értékeit, mert csak így lehet új alkotásuk méltó, a nagy elődökhöz.
PC-AS
Kérjük, hogy regisztrálj vagy jelentkezz be, ha hozzá kívánsz szólni ehhez a cikkhez.

Ki olvas minket?

Oldalainkat 27 vendég és 0 tag böngészi