A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

Üzenőfal

Legfrissebb üzenet: 1 nappal, 5 órával ezelőtt
  • wolframm : «link»
  • wolframm : Bocsánat. Véletlenül töröltem.
  • wolframm : Azt hogy lesz!
  • wolframm : De készül majd egy ismertető ha kész a fordítás.
  • wolframm : Aztán még a Pirate Dream ami nagyon ígéretes és persze a javító modok. Szóval én 28 modot telepítettem. Soknak tűnik de egymásra épülnek. Szerencsére meg van oldva, hogy ne üssék egymást.
  • wolframm : Top5? Én a bővítő és a textúra javító modokat ajánlanám. Quest Pack, LTM, RGL, Conquest, Consequences. Ezek új küldetéseket adnak hozzá. Grafikár a World Texture Mix.
  • wolframm : Dragon, az a 2.0 lesz ami jön és egy Hardcore mod. Természetesen amint megkapjuk a szöveget, hozzá is látunk.
  • Courage : Meg mindig nem volt idom foglalkozni a G3 al. Van valami igeretes modositas amit lehet benne buveszkedni? Van esetleg valami TOP5 amit erdemes feltenni/megcsinalni/modositani?
  • Dragon33 : Hali. Az Archolos most fog jönni egy MOD is. Ahoz is hozzá lesz igazotva a forditás?
  • stalker0623 : Boldog új évet mindenkinek.
  • PC-AS : Boldog új évet és jó Gothic-ozást kívánok mindenkinek! May Innos illuminates your path!
  • wolframm : Boldog új esztendőt mindenkinek!
  • Courage : Legjobbakat kivanom mindenkinek a 2025os evre Smile
  • Dragon33 : Boldog új évet kívánok mindenkinek és Gothic-ban gazdag évet jövő re is.
  • wolframm : Szerintem ezek mind javítva vannak az Update Packban a magyar fordítást pedig én javítottam.
  • PC-AS : A lenti hibák újak, az eredeti játékban nem voltak meg (1.6 FULL)!
  • PC-AS : Sok apró hiba, PL: Eső közben akadozik a hang harcban; Csökkentették a látótávolságot; Túl élén színű a fű; eltűntek a keselyűk; az új AI miatt még könnyebb a játék; A mágusok rögtön közelharcra váltanak; sok független varázslatot összekötöttek; sűrűbben omlik össze; ékezet hibák vannak. És sorolhatnám.
  • wolframm : Nem. De mi nem tetszik a feljavított változatban?
  • PC-AS : Kérdezném, hogy 1.6-os patch-el (full 2008) elérhető-e az Union+ csomag? Nem kedvelem az Enhanced edition G3 kiadást.
  • wolframm : Ha probléma van a discordon hamarabb megkapni a választ, amúgy jelezve van a készítőknek. Talán lesz egy egyszerűbb megoldás.
  • wolframm : Boldog karácsonyt mindenkinek!
  • Totya : Dragon33: A hírben is ott van, hogy a választott modoknál a telepítés előtt a stringtableExpress fájlt törölni kell, ez egy ismert hiba az Union+ -ban. Az oldalról letölthető egyébként a magyarítás frissítés is. Mondjuk az union is frissült, nem tudom mi változott még azon kívül amit a hír alján a frissítés 2-ben írtam.
  • Dragon33 : Még a játék elején amikor a faluban legyözzük az orkokat. És ott a legtöbb párbedzédnél csak üres mezö van.
  • Courage : Gothic 3 Union+ modok -hoz letezik olyan hogy mutatja,hogy hol van a kuldetes item vagy szemely?
  • Courage : Kellemes unnepeket es meghitt aldott karacsony kivanok minden gothic lakonak Smile
  • Dragon33 : Hali. Ezzel a mod al nálam vagy egy kis bibi. Szépen megy de vannak párbeszédek ahol csak egy csik van és semmi hangse hozzá. Pedig a leirtak szerint csináltam. A steam es verziora raktam fel.
  • wolframm : Nem tervezték idén kiadni a Remaket. Várom de nem hiszem, hogy első napon megveszem. Piranhákat szoktam így támogatni de az Alkímia még idegen nekem. Szerintem várok majd néhány javításig és utána veszem meg.
  • wolframm : Hát a Definitivben nem lehet elolvasni a Chromanint a bányákban.
  • Courage : Nem tudok uj informaciorol, iden evvege vagy jovo ev eleje. DE koztunk szolva szerintem csak jovo nyár. Belekalkulalva az esetleges csuszaokat. Bar eleg hamar kidobtak,hogy pre-order gyorsan-gyorsan.
  • Dragon33 : Szia. Már lehet tudni a megjelenését?
  • Courage : Jo reggelt bator lovagok Smile Mas is tukon ul es varja az "uj" reszt? PC-n fogjatok jatszani vagy mas verziot kerestek inkabb? Elso nap azonnal megveszitek vagy kesobb? Regen megvettem elso nap,de szerintem most csuszni fogok vele.
  • PC-AS : Jó kérdés, én az eredetivel játszom, kicsit feltuningolt grafikával.
  • wolframm : Ezt kipróbálom. Vajon a Definitivvel is működik?
  • PC-AS : Ismét új Gothic trükk: Ha a szabad bányában a bejáratnál olvasod el a Chromanin könyveket, mind eléd idéződik, így nem kell rohangálni, hogy megleld mindet. Az utolsó előttit (5.) már kint olvasd el, hogy a hulla megjelenjen az elhagyott bányában.
  • Courage : Volt egy masik fajta nyomtatom is, az egy resin alapu nyomtato volt. Sokkal reszletesebb apro pl figurakat lehet vele nyomtatni. Viszont maceras,mert folyadek alapu. Kifolyik, osszekened magad, konyebb balf@szoskodni, meg a karbantartas,takaritas is maceras. Szep es jol dolgozik,de nekem nem volt ra szuksegem. Annak a tipusa egy... "ANYCUBIC photon mono x" es az ara kb 250-300 euro volt. Persze vannak jobbak is a piacon azota,de ez a 2 is boven hozta a vart sikert.
  • Courage : Nem tudom,hgy otthon mi a helyzet ilyen teren. Ami nekem van az 250 euro volt. Szepen dolgozik, reszletesen. Egy tekercs anyag sokaig eleg hozza. Vissza szoktam venni a sebesseget 50%ra es akkor szebb az eredmeny. Nekem ez a tipus van: ender 3 v2 es az anyag amit hasznalok az pedig "ELEGOO PLA Filament 1.75mm"
  • Dragon33 : Egy ilyen 3D nyomtató mibe kerül? meg gondolom a karban tartása se olcsó meg az anyag amivel doldozik a nyomtató.
  • Courage : koszi. 35 cm magas lett. ez a max amit ki tudtam preselni belole. kicsit meg kell csiszolni itt ott meg festeni utana
  • PC-AS : Kafa szobor. Tényleg jó ez a 3D nyomtatás!
  • wolframm : Nagyon király!
  • Courage : Masik szogbol: «link»
  • Courage : Eredeti kep: «link»
  • Courage : Csiszolas,festes egyeb utomunkak majd a hetvegen.
  • Courage : En a hetvegen nyomtattam egy ilyet, 35 cm magas lett. LINK: «link»
  • PC-AS : Bocsánat, nem XP, hanem 20 LP jár a térkép minden olvasásáért.
  • PC-AS : Elfelejtettem írni, hogy 1000 ércet is kapsz az "xp_map" minden olvasánánál.
  • PC-AS : Megint Apámnál Gothic-ozom és rájöttem egy király trükkre. "insert XP_map" kód beírására tesz eléd egy térképet, amit ha elolvasol, minden alkalommal kapsz 20 XP-t. Végtelen XP trükk!!!
  • wolframm : Nem baj az. Csak legyen jó!
  • Courage : tuti atcsuszik 2025re... :/
  • Courage : Gothic remake : This item will be released on December 31, 2024.
  • PC-AS : Én 2019 óta játszom egy menettel, mindig valami közbejön. Ahogy öregszem, egyre kevesebb a szabadidőm.
  • Courage : van egy felbehagyott Gothic 3 jatekom,de szerintem kezdem elolrol,mert mar nem tudom,hogy hol hagytam abba,nem tudom felvenni a fonalat. kb egy evet pihent a gepen.
  • Courage : Várjátok az "uj" reszt?
  • PC-AS : Néha én is csalok, ha gyorsan mágust akarok csinálni magamból. Ha az első fejezetben megölöm a tárnarák királynőt, táborválasztás nélkül indítható a 3. fejezet.
  • PC-AS : Én nem használok csalókódokat, alakváltozással és akrobatikával trükközöm ki a zárt kapukat, lopakodással és az őrök kijátszásával szórakozom.
  • Courage : Igazsag szerint en be szoktam csalni a jatekban.
  • PC-AS : Én szabadidőmben nyomom a Gothic-ot, de táborválasztás nélkül, már a 3. fejezetnél tartok. Igy nincs páncél, mágia és kétkezes harc oktatás. Kemény játék páncél nélkül az ork-földet kipucolni...
  • Courage : Telon nyomkodom a Pokemon GO-t. kb ennyi Smile
  • wolframm : Hali. Én az Archolost vittem végig. Kap egy nagy javítást a magyarítása, ezzel ment el az időm. Talán Space Marinezni fogok.
  • Dragon33 : Sziasztok. Nagyon nagy lett itt a csend. Érdeklödnék hogy ti most mivel játszotok? Én már végig vittem a gothicokat nem olyan rég. Most a Final Fanatsy 16 al mulatom az idöt. Meg tik mit vártok még idén? van olyan játék ami titeket érdekel? ÉN meg a Dragon Age 4 meg a Silent Hill reamek.
  • PC-AS : Én 2006 óta Gothic-ozok. A Remake nem is a történettel kell, hogy kiemelkedjen, mert azt már ismerjük. Valami sokszínűséget és kiemelkedő interaktivitást várok, meg a "crafting" rendszer kifinomultságát. A mesterséges értelem is szuper kéne hogy legyen.
  • stalker0623 : Na én a kezdetektöl játszom a G3 mal na aki ezt csinálja annak nemlersz meglepi a Új G-TSmile
  • Courage : Ez az elso aminel mar ugy vagyok,hogy jon amikor jon. Nem szamolom a napokat. Amikor megjelent a Callisto P. NA! az erdekelt,annal neztem a naptarat. De az teljesen mas. Am mivel eleg reteg jatek, lesz akinek tetszeni fog es lesz akinek nem. Ha kapunk egy jo sztoris elvezheto jatekot, akkor mar jo lesz.
  • Rodmen : Sziasztok.Hát már annyit vártunk a rimékre hogy szerintem ez a párhónap már nem oszt nem szoroz.Pl:Az úly Elder scrols játék már nagyon sok éve húzódik.Vagy csak most jön ki az új Dragon age is.Ha minden igaz.Mert szerintem az se jó mikor kidobnak egy félkész átékot és televan baggal vagy anyira rosszul van kalibrálva hogy éveket kell várni mire jácható lessz.PL: Cyberpunk,Vagy a Starfield.De talán még valaki emlékszik itt még a Alone in the dark,játékra na az ka
  • Dragon33 : Lehet hogy még csak az alfa verziosbol mutattak belöle lehet hogy mikor megjelenik ezek is ki lesznek javitva. Csak jó volna tudni hogy pontosan mikor jelenik meg , néztem a oldalakat minden hova csak annyi van irva hogy hamarosan és idén. Nagy remélem hogy nem fog átcsuszni a következö évre mint ahogy sok idei játékot átrakta 25 re. De ha a grafikai gondok bent maradnak akkor legalább kapjuk vissza valamennyire a gothic élményt.
  • PC-AS : A Remake-ben túlnyomták a kontrasztot, nagyon zavaró a fény-árnyék arány, nekem nem tetszik a grafikája. Az Unreal4 motor miatt óriási lehet a gépigénye. Azért remélem, hogy sokat tud a játék majd.
  • wolframm : Eddig jónak tűnik. Bár még most sem lehetett semmit látni szinte. Az Unreal motor egészen jól szerkeszthető. Bízom benne, hogy meg lehet oldani a fordítást ha mégsem lesz hozzá magyar nyelv.
  • stalker0623 : Hát barátaim van egy szomoru hirem minden nyelven megjelenik csak Magyarulnem , most van THQ nap Steamon ot látam Sad
  • Courage : Nekem tetszik. Az alap kiadast meg fogom venni. Gyujtoit mar nem. Regen megvettem volna,de mar nem koltok pluszba ilyesmire.
  • Dragon33 : Kinek mi volt a véleménye a gothic játék menetből amit tegnap este mutattak be? nekem idáig bejött csak abban raménykedtem hogy lezs megjelenési dátum is és nem csak annyi hogy fel lehet tenni kivánság listára.
  • wolframm : Szia. Voltak olyan pletykák, hogy felhasználják a már létező fordítást hozzá de ha ez nem történik meg akkor ha a technika lehetővé teszi lesz készítve magyarítás.
  • Dragon33 : Sziaztok. Egy olyan kérdésem lenne, hogy amikor megjelenik a Gothic reamek. Tik fogjátok magyarítást csinálni hozzá? Vagy valaki más már lefoglalta? A választ elöre is köszi.
  • PC-AS : Nem rossz, ha a játék mimdent mutat, de legyen kikapcsolható. Sokan nem szeretik a szájbarágós módszert. Szeretek mindenre magamtól rájönni.
  • Courage : A G3 szokatlanul kulonleges modon nott a szivemhez. Anno nem ment meg az otthoni gepen a graf kartya miatt. meg voltak bugok az elejen a javitas elott. Akkoriban a varosi TV nel meloztam, 4ig szolt a munkaido,mindenki hazament en meg maradtam es 10-11ig jatszottam. otthon a szuleim ,mert akkor meg veluk laktam, mondtak is hogy a gyerek mennyit dolgozik. Szoval akkor jott ki,friss volt, tetsszett,mas volt. az utobbi idoben elkenyelkmesedtem. szeretem ha meg van jelolve a terkepen a celpont. akkor
  • PC-AS : Én napi 6-10 órás szakaszokban nyomom végig, a G3-ban 30 nap alatt kimaxoltam mindent. Persze nyáron keveset játszom.
  • stalker0623 : Nekem évekig pl:a g3 miota megjelent nemjátszotam ki végig de sorolhatnám (elex 1-2,g3,g3f,g2r,stb).
  • wolframm : Nekem hónapokig eltart.
  • Courage : HOgy van idotok jatszani ilyen nagyobb lelegzetu jatekokkal? Egyszerre ultok neki vagy reszletekben?
  • stalker0623 : Kicsit összeteteb lett a játék és sok jukat kitölt és ez által jobb a lett a történet . (szerintem)
  • wolframm : Olyan dolgok vannak benne amik szerepeltek volna az eredetiben. A zömét úgy állította helyre a készítője illetve befejezte amik félkészen voltak a játék kódjában.
  • Courage : jo reggelt, ez a "Gothic 1 Definitive Edition" miben mas mint az eredeti?
  • wolframm : Hát én csak annyit tudok, hogy bemutatják augusztusban és ki lehet próbálni. A fiúk meg új céget alapítottak a Pithead Studio-t. A Gothic, Risen és Elex jogai a THQ-nál maradtak. Reménykedni lehet, hogy készül majd egy Elex 3.
  • PC-AS : Nem lesz Elex 3 ?! Mit csinálnak a fiúk, elmennek répát szedni? Az RPG-khez értenek a legjobban.
  • stalker0623 : Na kedves barátaim a steamon volt egy info hogy a THQ a Gi remake augusztus 2 fog meg jelenni .
  • wolframm : A pirannyák húzták le a rolót. Annak semmi köze a remaket készítő Alkimiának.
  • Courage : Ugy tunik,hogy a studio szogre akasztotta a kabatot. Nem tudom,hogy a G1 remake milyen korulmenyek kozott fog megjelenni. Valaki esetleg?
  • wolframm : Nagyon szívesen! Várjuk a hibajelzéseket Smile
  • Wolfgara : a fordítást mindenkinek aki csak dolgozott rajta!
  • Wolfgara : Köszönöm
  • stalker0623 : Köszönjük a forditást.
  • wolframm : «link»
  • wolframm : Szia! Tervben van igen, de idén biztos nem készül el. Addig marad a gépi fordítás hozzá.
  • AryanWolf : Hello! Elex 2 fordítás tervben van?
  • stalker0623 : Oké (like)Smile
  • wolframm : Szia. Napok kérdése. Ez meglesz akkor lesznek újabb tartalmak.
  • Dragon33 : Sziasztok. Hogy halad a tesztelési fázis? Nem siettetsböl kérdem csak valahogy itt megált az élet már lassan 4 hete.
  • stalker0623 : De jó akkor ujra kezdhetem Smile
  • wolframm : A fordítás elkészült. Jelenleg a tesztelés zajlik. Egy hónapra még szükségünk van, hogy kipróbálhassátok Smile
  • Esrohnoil : Amúgy nem tudjátok hogy halad mostanában az Archolos fordítása?
  • Esrohnoil : Mondjuk bőrtokos jegyzetfüzet, meg bőr karpánt...Smile

Kizárólag regisztrált felhasználók küldhetnek üzenetet!

A PlayBook Magazin interjúja Sascha Henrichsszel

Sascha HenrichsA PlayBook, egy önálló online romániai játék- és életmód magazin nemrég kiadta első számát, melyet a Gothic II - Night of the Raven 10. évfordulójának szentelt.

A magazin többek között közöl két interjút is a Piranha Bytes tagjaival, nevezetesen Sascha Henrichsszel és Björn Pankratzcal, és a WorldOfGames.ro, valamint a WorldOfGothic.ro oldalakon jelent meg.

Megkaptuk az engedélyüket, hogy a World of Risen oldalon kiadhassuk az angol nyelvű interjút.

Hamarosan várható a Björnnel készült interjú is!

 

Először is szeretnénk hatalmas köszönetet mondani a PB-nél végzett munkátokért. Az egyik fő oka annak, hogy annyira várjuk az új játékokat az a hihetetlen pályatervezés, amelyhez szoktattatok minket.

 

1. Mit fektettek bele a játékfejlesztésbe mostanáig a 3D művészek, különösen Te? Amennyire a többi interjúból tudjuk, a Gothic 1 fejlesztése leginkább egy kitartó ötletroham volt, ahol mindenki folyamatosan új ötletekkel állt elő, míg a Risen 2 fejlesztése igen optimalizált volt a személyzetre kiosztott feladatok szempontjából.

A pályatervező osztályunk nagyon örül annak a szabadságnak, mellyel létrehozhatják a világainkat. Az embert elégedettséggel tölti el, ha olyan helyszínre léphet be, mely a játékról alkotott saját elképzeléseit és látomásait jeleníti meg. Azonban mivel mi egy kis csapat vagyunk, a lehetőségeink - más fejlesztőkhöz képest - eléggé korlátozottak. Minden eddiginél hatékonyabban kell megteremtenünk az anyagainkat, és nincs sok lehetőségünk az ismétlésekre. A jelenlegi szabványoknak való megfelelés érdekében olyan fontos vizuális elemekre kell fókuszálnunk, mint a körvonalak, a színek és megvilágítás.

Bár a sokéves fejlesztési munka után mindannyiunknak bőven van elég megbízható tapasztalatunk ehhez. Én vezetőként különösen örülök ennek a helyzetnek, mivel minden egyes személyben megbízhatok az osztályon, hisz mind pontosan tudják, mit csinálnak.

 

2. A játékaitok közül melyik az, amelyik a legjobb élményt nyújtja számodra fejlesztőként és játékosként?

Fejlesztőként a legújabb projektünket élvezem a legjobban, mivel hatalmas lépést tettünk előre nem csak a vizuális minőség, hanem a változatosság szempontjából is. Játékosként mindig mindegyik játékunkat kedveltem. De különösen a Gothic 3-mal szerettem játszani. Tudom, hogy sok játékosnak technikai problémái voltak ezzel a játékkal, de szerencsére nekem nem.

A hatalmas, összefüggő tájképekért voltam oda.

 

3. A Night of the Raven egy erősen vitatható kiegészítő volt a különböző problémák miatt, beleértve a kiadásakor még nem létező angol fordítást, és a megosztó újra-kiegyensúlyozást. Ám az új terület pályatervezését mindenki hihetetlenül jónak tartotta. Egy új játék fejlesztésekor jobban kedvelitek a hasonló elrendezésű nagy területeket (pl. Gothic 1), vagy a sajátos megjelenésű kisebb térségeket (a Gothic 2 NotR-ban volt sűrű erdő, sivatagi kanyon, tropikus partvonal és hátborzongató mocsár, hogy csak néhányat említsek)?

Én inkább a nagy területeket szeretem különböző témákkal és helyszínekkel tarkítva, mint a Gothic 3-ban.

A világ megtervezése azonban történetfüggő, így a Risen 2-ben nem voltak nagy földrészek. Ki tudja, mi lesz legközelebb.

 

4. Ti sokat játszottatok a Gothickal? Hogyan látjátok egy játékos szemével?

A játékainkat otthon kezdtem el játszani, de egyiket sem toltam végig, mert egyszerűen túl hosszúak. Smile

És ahogy öregszem, egy rossz szokást kezdtem felvenni: egyre kevésbé figyelek oda a párbeszédekre, de szenvedélyesen elemzem a grafikát.

Mégis miközben játszom a játékainkkal, az általuk nyújtott élmény és a bennük lévő élet sokkal másabb tapasztalatot ad, mint mikor a pályákat nézek a szerkesztőben. Úgyhogy még mindig szeretem játszani a játékainkat. Most például újrakezdtem a Risen 2-t a fiammal.

 

5. Mi a kedvenc részed egy játék fejlesztésében? Mi az a különleges pillanat, vagy fázis, amitől az az érzésed támad, hogy "Imádom a munkámat"?

Sok ilyen pillanat van; gondolok itt egy megbeszélésre, ahol valami technikai dologról van szó, és végül kielégítő megoldást találunk rá a csapattal.

Vagy például egy mérföldkő, amit időben és nagyon jó minőségben elérünk. Vagy egy olyan pillanat, amikor egy programozó odajön hozzám, és azt mondja, beépített egy über fícsört, és a következő épületnél használhatom is. Ilyenkor olyan boldog vagyok, mint egy gyerek karácsonykor.

Vagy vannak olyan pillanatok, mikor összeraktál néhány dolgot egy nagyobb tájképhez, és végre beteheted mindet a pályába, és minden pompásan néz ki.

Azt is bírom, mikor éjjel ülök az irodámban és egy nagy elemen dolgozom, ami nagyon jól fog kinézni, és másnap az emberek azt mondják, tényleg jól néz ki.

Ez mind elégedettséggel tölt el, és ezekről nem akarok lemaradni.

 

6. A játékok fejlesztésének mi volt a legnehezebb része? A játékok fejlesztése közben melyik fázis szokott fejfájást okozni?

A feladatkihelyezés. Ez minden művész átka.

Fárasztó, unalmas és hálátlan. Képzelj el tonnányi listákat és excel táblázatokat, kiegészítve számtalan kézzel írt jelentkezéssel és a már benyújtott grafikák kézzel írt bemutatójával.

Amikor meghallom a "feladatkihelyezés" szót, máris ez lebeg a szemem előtt.

Szerencsére úgy esett, hogy az én jó kollégám, Mario magára vállalta a feladatkihelyezés nagy részét, ezért én olyan dolgokra összpontosíthatok, amiben jó és gyors vagyok. Kösz Mario!

 

7. Ossz meg velünk egy mulatságos történetet, ami az egyik játékotok fejlesztése közben esett meg. Mondjuk a Night of the Ravennél, mert ez most évfordulós.

Ó, a "Night of the Raven"... Nos, azt elmondhatom, hogy a NotR belépési pontja, a piramis olyan eleme volt a játéknak, amit csak azért tettem be a Gothic 2-be, mert egyszerűen nem tudtam, mit kezdjek ezzel a különleges játék területtel.

Erre a helyszínre nem volt terv. Így aztán odatettem egy piramist csak úgy...

Egy építmény, mely teljesen eltért a Gothic 2 többi épületétől. És egyetlen párbeszédben sem esik szó róla, ha jól tudom.

Szerencsére egy kiegészítőt kellett készítenünk a Gothic 2-höz, és ez a piramis pont jól jött.

Maga az új világ is tartalmazott néhány különböző területtípust, melyet boldogan foltoztunk és dobtunk össze mindenféle tervezési ötlet nélkül. Csak ez a piramis létezett, és erre alapozva alkottuk meg a NotR világát.

A sivatagi kanyon egy másik projekt prototípusa volt, melyen közvetlenül a Gothic 1 után dolgoztunk. De sosem fejeztük be, és hogy ne kelljen elvetnünk minden belefektetett munkát, úgy döntöttem, beillesztjük ezt a kanyont az új világba.

"Ütős" volt, de végül valahogy mégis bejött. Ha-ha.

 

8. Mi a véleményed arról az irányról, amelyben a videojátékok ipara fejlődött? Több, mint 15 évvel ezelőtt, amikor a Piranha Bytes megalakult, a játékfejlesztők nagyon kis cégek voltak, többségük független a .com buboréknak köszönhetően. Gondolod, hogy a ma nagy vállalatai negatívan befolyásolták a videójátékokat?

Nem igazán. Csak azt vettem észre, hogy egyre nagyobb kihívást jelent elfogadható időn belül jó minőségű, versenyképes tartalmat előállítani. Egyre több technikai rendszer szükséges a fennmaradáshoz és az irányításhoz, de az emberi erőforrások nem növekednek.

Szeretek olyan nagy és drága nevekkel játszani, mint a Battlefield és a GTA, ezek mindig új magasságokba taszítják a játék minőséget, szóval igenis nagyon jót tesz, hogy vannak ilyen nagy kiadók, akik valóban megadják a költségkeretet.

 

9. Játszottál a Gothic 3: Forsaken Godszal, vagy a Gothic 4: Arcaniával, azzal a két Gothic játékkal, amit nem a Piranha Bytes fejlesztett? A régi Gothic rajongók közül sokan gyűlölik ezeket a játékokat, és úgy gondolják, tönkretették a Gothic sorozatot. Ti, fiúk hogyan vélekedtek róluk?

Nem, én csak az Arcania demójával játszottam. Véleményem szerint a grafika igazán jó volt, de nem voltam tőle elájulva. Ezért aztán nem is játszottam a teljes játékkal.

G3 Forsaken Gods... Mi is az? Wink

 

10. Egy 3D művész munkája nagyon kreatív, de valójában mekkora szabadságot kap, ha valami újat kell létrehozni?

Az alapvető tervezés nagyon történetfüggő, de ettől eltekintve általában azt csináljuk, amit akarunk, amíg jól néz ki.

Persze kapunk visszajelzéseket a kiadóinktól, de ezek többnyire azokra a vizuális szempontokra vonatkoznak, mellyel már amúgy is tisztában voltunk, és tervbe volt véve, hogy még dolgozunk rajtuk.

 

11. Szeretnétek visszatérni egy újabb Gothic játék fejlesztéséhez?

Ó, hát jó. De az alábbiak kizárólag az én személyes véleményemet fejezik ki:

Őszintén szólva nem. Bárki fog is új Gothic játékot fejleszteni, az meg fogja égetni a kezét. Lecsapnak rá az újságok, és elevenen el fogják égetni a kemény rajongók.

A játékkal kapcsolatos elvárások olyan magasak, hogy egyszerűen nem lehet nekik megfelelni.

Az idők megváltoztak, a Gothic játékok más hangulatban készültek, akkoriban sokkal inkább kísérleteztünk. A Gothic valami nagyon izgalmas volt, és a játékos érezhette ezt a laza és játékos megközelítést, de az ilyen dolgok mértéktelen fejlesztési időhöz és sok-sok bughoz vezettek. Ezeket kijavítottuk, de tanultunk is ezekből a homokozóbeli fejlesztési megközelítésből.

Mi ez a kétségbeesett igény egy új Gothic játékra? Mit várnak el? Nos, egy Gothic 1 kiegészítő várható. Alapvetően ugyanaz a játék, de annál kicsit több, és a környezet új látványt nyújt. Azon tény ellenére, hogy a cégünk már nem ugyanaz, mint annak idején, és kemény időket élhetünk meg, amiért ahhoz az "érzéshez" térünk vissza, van rá esély, hogy plagizálással és az innováció hiányával fognak minket vádolni.

Mintha "lemásolnánk" saját magunkat. Ezekkel a vádakkal tényleg egyre gyakrabban kell szembenéznünk; csaknem minden új projektnél. De egy új Gothic játék esetén ez rettenetes hatással lenne a Gothic univerzumra nézve.

Ha mégis megtesszük, ezt le kell szögeznünk. Minden szempontból mesésnek kell lennie, és hatalmas, hosszú tervezési fázison kell majd átesnie. Azt hiszem, egy napon megcsináljuk. De nem most.

 

12. Ha választhatnál, milyen tájképet vagy tájképeket választanál egy jövőbeni projekthez?

Még mindig nagyon szeretem a természetes környezetet, és a fantasy elemeket, de nem bánnék néhány új beállítást sem.

Talán egy másik bolygót, technológiát, vagy technológiailag fejlett civilizáció pusztulófélben lévő épületeit.

Valami ilyesmit.

 

13. Tekintve, hogy sok év telt el a Gothic 1 kiadása óta, szeretnéd újra megcsinálni a Gothic 1-et vagy a 2-t a mai grafikával és technológiával?

Jó kérdés. Megcsinálnám, ha valaki adna rá költségkeretet.

 

14. Van valami olyan új technológia vagy módszer az új projektben, melyen most dolgoztok, mint a magasságtérkép volt a Risen 2-ben?

Mindig jobb technikákon dolgozunk. Az új projektnél egy jobb navigációs technikát építettünk be az NPC-khez, van ruha-animáció is, és belekerült egy nagyon látványos fizikai alapú villámlás megoldás is.

 

15. A pályatervezésnek mely részében vallod magadat a legjobbnak bármely játékban, amiket eddig dolgoztál?

A Gothic 2 pályatervezése egy hatalmas előrelépés volt annak idején, de még mindig a Gothic 3 pályatervezését szeretem a legjobban. Nordmart nem igazán, de a játék többi részét igen. Wink

Ezenkívül az új projekt mindig az aktuális kedvencem. De mit is mondhatnék... te még nem láttad. Ha-ha.

 

16. Ha a 3D modellezésről van szó, a Risen 2-t bármely (művészeti vagy technológiai) szempontból innovatívnak tartod a korábbi játékaidhoz képest?

A Risen 2-nek sok új eleme volt, és nagyszerű volt játszani vele. Jó játék, de akkor nem volt túl innovatív. Kaptunk egy igazi esélyt arra, hogy egy jó kis kalóz díszletet készítsünk, de véleményem szerint sok szempontból kudarcot vallottunk. A kalózos élmény ebbe' a játékba' túl vacak lett! Úgy biza'...

 

17. Melyik a kedvenc tájképed vagy területed a Gothic 2 Goldból?

Tulajdonképpen még mindig Khorinis városát szeretem a legjobban. És a kontinens erdeit.

Akkor lehetőségem volt fejleszteni a textúrás képességeimet. Még mindig tetszik a város és a környezete stílusa.

 

18. Van olyan koncepció, amit mindig fel akartál használni a játékokhoz, de sosem sikerült belepréselned a játékokba, melyeken dolgoztál?

Persze, hogy van, csak gondolj a 12. kérdésre, amikor arról kérdeztél, hogy milyen helyszíneket szeretnék látni a jövőbeni projektekben.

Bőven van olyan ötletem, melyek sosem kerülnek majd beépítésre, de végül mindig mi magunk tervezhetjük meg a helyszíneinket, ezért egyáltalán nem vagyok kétségbeesve, hogy bekerülnek-e az ötleteink a játékba.

Az egyetlen igazi szempont, ami korlátoz és zavar engem, az a méretarány.

Igazán szeretnék valós méretarányú környezetet látni és ultranagy területeket beépíteni egy játékba.

Gondolj bele, milyen lenne egy valós méretarányú hegyvonulat, mint mondjuk a Himalája. Képzelj el egy valós arányú hegységet, ami akár 5-6000 méter magas. Ez epikus lenne. Sajnos ez egy rendkívül okos tervezési fogás nélkül játszhatatlan lenne.

 

19. Van valami gondolatod, melyet megosztanál a közösséggel?

Köszönöm a folyamatos támogatást és érdeklődést a termékeink és cégünk irányában!

Még mindig lenyűgöz, hogy a játékaink milyen sok ember figyelmét keltik fel, és hogy még mindig vannak emberek, akik aktívan beszélgetnek rólunk a fórumokon és a weboldalakon, még ha nincs is információnk a jelenlegi projektünkről.

Csak még egy kicsit tartsatok ki. Azt hiszem, már nem tart soká, hogy a kiadónk nyilvánosságra hozza az új és oly régóta várt információkat!

 

Írta: Maladiq
Forrás: WorldOfRisen.com
Eredeti interjú forrása: WorldOfGothic.ro
Fordította: Ardea

 

Hozzászólások (1)
12014. október 31. péntek, 11:04
PC-AS
Üdvözletem!
NAGYON köszönöm a Gothicfan.hu oldalnak, hogy közölte eme intrjút Sascha Henrichsszel. Igazán hasznos dolgokat lehetett belőle megtudni.
Rávilágított kissé ez arra a tényre, hogy egy remekművet nem lehet ugyanúgy megismételni. Egy csapat nem térhet vissza a múlthoz, haladni kell a korral tovább, de át kell menteni a jövőbe a múlt tapasztalatait, és értékeit, mert csak így lehet új alkotásuk méltó, a nagy elődökhöz.
PC-AS
Kérjük, hogy regisztrálj vagy jelentkezz be, ha hozzá kívánsz szólni ehhez a cikkhez.

Ki olvas minket?

Oldalainkat 43 vendég és 0 tag böngészi