Idézet "Firemage Perkek (Szakértelmek)" című leírásból:
"A Gothic3-ban az elsődleges tulajdonságok mellett a szakértelmeket is lehet növelni. A harci skillek három fokozatból állnak, ahogy a Gothic elődökből tudjuk: kezdő, haladó és a mester. A közelharcosoknak fontos szakértelme lesz a fokozott HP regenerálás, a mágikus szakképzettségek a játékosnak a mágia különféle ágazatait erősíti. A tolvajnak szakértelmek vannak zsebmetszésre és zárnyitásra (persze különféle fokozatokban), de akár az emberek befolyásolása különböző helyzetekben. Mint alkimista mérgezett fegyvereket vagy nyilakat készíthetsz, vagy főzhetsz különböző hatású italokat. Vannak olyan perkek amik valamilyen ellenállást növelnek, és az akrobatika is visszatért."
Fontos tudni, hogy a képességek mester fokon érik el a kellő hatást! Nem csak azért szükségesek, mert így használhatsz fegyvereket, stb. Hanem azért is, mert így gyorsabb reakció időd lesz, látványosabb és hatásosabb ütéseket tudsz mérni az ellenre, jobban tudsz hárítani, stb.
Fontos tudni azt is, hogy ezek a képességek egymásra épülnek. Pl. a haladó szintű képességeket, nem fogod tudni, tanulni, amíg nincs meg a kezdő szintű, és így tovább.
Minden szinten 10 Képzettség Pontot (KP) kapsz. Erre majd lesz egy módosító képesség ami szintenként +1-t ad majd. Azaz akkor már 11 KP jár. Minden képesség megtanulása 5 Képzettség Pontba kerül. A szükséges fő tulajdonságok, mint erő, vadászat, ősi tudás növelése egy-egy pontba kerül.
Közelharc - egykezes és másfélkezes fegyverek forgatása
Képzettség | Szükséges képességek |
Kardforgató | Erő: 100 |
Kiváló kardforgató | Erő: 150 |
Mesteri kardforgató | Erő: 200 |
Közelharc - két egykezes fegyver forgatása
Képzettség | Szükséges képességek |
Két pengés harc | Erő: 150 Vadászat: 150 |
Kétpengés harc mestere | Erő: 200 Vadászat: 200 |
Közelharc - kétkezes fegyverek forgatása
Képzettség | Szükséges képességek |
Nehézfegyver | Erő: 150 |
Nehézfegyver II | Erő: 200 |
Nehézfegyver III | Erő: 250 |
A harcos karaktereknél látszik, az, hogy az erő az, ami igazán számít! A távolsági fegyvereket használók -, mint például a kósza beállítottságú kalandozók - sincsenek meg igazán közelharc nélkül, hisz a nagy lényeket, vagy a csorbában élő vadállatokat csak lelassítják, ritkítják, de lehet szó közelharcról is. Ők valószínű eleinte, az egykezes harcmodort pártolják, majd a későbbiekben a kétpengés harcmodort. Hisz egy kardforgató lovag elég sokára érné el a 150-es vadászat képességet, anélkül, hogy áldozna rá!
Az egykezes kardforgatás 11 szint alatt mester szintre tornázható! Erre a tanárok is adottak, és még vaddisznóval sem kell küzdenünk közben, csak rajtad múlik, hogy éred el a 11 szintet J. A 100 erő az 10 szint. Ugyanis 100as erővel kezdesz, és 200-as kell a mester fokozathoz. Alapból már ismered az alapszintű egykezes kardforgatást. Ezért már csak a haladó és mester szint kell, ami megint 1 szint.
A brutális erőemberek kétkezes fegyverrel is eleinte egykezes mesterként tanulnak. Majd amikor a kétkezes fegyverből már találnak komolyabb szerszámot, akkor középszinten már haladó szinten azzal is foglalkozhatnak. Sajnos annak mester szintű megtanulására még egy kicsit várni kell, a hideg északon lesznek segítségedre ebben.
Távolsági fegyverek - számszeríj
Képzettség | Szükséges képességek |
Számszeríj | Erő: 100 |
Számszeríjász | Erő: 150 |
Számszeríjász mester | Erő: 200 |
Szintén erőemberek kedvelt fegyvere. Egy lövés, temetés stílusú fegyverként használható! Csak gondold végig mi esélyed lenne másképp mire felhúzol egy számszeríjat?
Közelharc - egyéb képességek
Képzettség | Szükséges képességek |
Regeneráció: Az életerő pihenés nélkül is újratöltődik |
Erő: 300 |
Orkölő: Orkok elleni támadási bónusz |
Erő: 150 |
Lovag: Támadási bonusz Beliar szörnyei ellen |
Erő: 150 Ősi tudás:50 |
Pajzsos hárítás | Vadászat: 100 Erő: 125 |
Hatékonyabb pajzsos hárítás: Kisebb kitartás csökkenés blokkoláskor |
Vadászat: 125 Erő: 150 |
+ 1 skill, ami még nem készült el. | ??? |
Fontos képességekkel találkozhatunk ebben a táblázatban is! Megtanulásuk már jóval képzettebb harcosoknak lehetséges. Ráadásul még meg is van fűszerezve egy kis történetiséggel. Nem is mindenkinél lehet tanulni és nem is mindegy, hogy mikor.
A pajzsos harcmodor is egy érdekes fegyverzet. Ilyenkor nem fáklyát fogsz a másik kezedben, hanem pajzsot. Na és azért azzal is lehet hasítani! Na és a látvány sem utolsó.
Távolsági fegyverek - íj
Képzettség | Szükséges képességek |
Íj | Vadászat: 100 |
Íjász | Vadászat: 150 |
Íjász mester | Vadászat: 200 |
Élvezetes móka a nyilazás! Figyelni a röppályát, bár annyira nincs kihegyezve, megszokható és kellemes távolsági fegyver! Még Myrtana területén mesterré válhatsz. Alapszinten már a kezdetekben jártasak vagyunk a nyílhasználatban.
Távolsági fegyverek – íj (plusz képességek)
Képzettség | Szükséges képességek |
Vadak elejtése: Támadási bonuszt kapsz a lények ellen pl. szarvas |
- |
Nagy vadak elejtése: Támadási bonusz pl. ragadozó ellen |
Vadászat: 150 |
Ork lövész: További sebzés orkok ellen |
Vadászat: 200 |
Hasznos kis képességek, és még aránylag az elején el is sajátítható, ha ez irányba fejlődsz. Myrtana területén megtanítanak e képességekre.
Vadász képzettségek
Képzettség | Szükséges képességek |
Lopakodás: Bárhol járhatsz anélkül, hogy észrevennének |
Vadászat: 150 |
Szarvak, fogak, karmok eltávolítása | Vadászat: 110 |
Prémek kikészítése | Vadászat: 120 |
Hüllők páncéljának eltávolítása | Vadászat: 130 |
A képességek elsajátítása korán megtörténhet. Ajánlott is! Mivel az állatokból nyert javak, erősen elősegítik pénzügyi helyzetünket, és egyéb hasznos tárgyakat főzhetünk belőlük.
Én csak egy dolgot hiányolok a csapdaállítást! Azzal beteljesedne a vadászat! Hátha a kiegben.
Közelharc - harci botok használata
Képzettség | Szükséges képességek |
Botharc | - |
Botharc II | Ősi tudás: 50 |
Botharc III | Ősi tudás: 100 |
Mágikus botok: A mágus visszaveri az átkot a varázspálcájával |
Ősi tudás: 50 |
Kellemes kis csata eszköz kb. úgy leszel képes vele küzdeni, mint "Gandalf a fehér" Minas Tirith megvédésekor! Gyűrűk ura rajongók előnyben Mágusok pedig elég könnyedén szert tehetnek a tudásra.
Ősi tudás
Képzettség | Szükséges képességek |
Köpenyek javítása: A köpeny dupla védelmet nyújt |
Ősi tudás: 100 |
Druidák: Megduplázott idejű átváltozás |
Ősi tudás: 100 |
Vízmágia: Alakváltó mágia bonusz |
Ősi tudás: 200 |
Tűzmágia: Vezérlő mágia bonusz |
Ősi tudás: 200 |
Sötét mágia: Pusztító mágia bonusz |
Ősi tudás: 200 |
Gyorstanulás: További 1 tapasztalat pontot kapsz szintenként |
Ősi tudás: 100 |
Manaregeneráció: Gyorsabb mana regeneráció |
Ősi tudás: 250 |
Mágusoknak minden mennyiségben. A képességek megtanulása nekik kötelező! Nem haszontalan, ha a varázslatok bonuszt kapnak. Az a legjobb az egészben, hogy nem is kell sokat szintet lépni, hogy a legtöbb képesség megtanulható legyen. A tanárok és készen állnak.
Egy képességet, a gyorstanulást kiemelném. Ezt minden karakter típus meg fogja tanulni, mert elérhető a képesség! El is kell, mert kb. egy átlagos játékos 30-40 KP-től esik el. Minél tovább húzod a megtanulását, annál többtől!
Kovácsmesterség
Képzettség | Szükséges képességek |
Bányakutató: Duplázza a kibányászott anyagok mennyiségét |
- |
Érc fegyverek kovácsolása | Kovácsolás: 25 |
Mágikus fegyverek kovácsolása | Kovácsolás: 50 |
Páncél feljavítás | - |
Fegyverélezés | - |
A képességek jó szolgálatot tesznek harcosoknak. Ugyan megtanulásukhoz nem kell sok minden, de például fegyvert kovácsolni erő szükséges! A bányászás az egy nagy húzás ajánlom mindenkinek, nem csak harcosoknak, jó sok pénzt lehet vele keresni, fegyverkovácsok pedig még többet, az eladott fegyverekkel!
Tolvajlás
Képzettség | Szükséges képességek |
Leterítés: az ellenséget hátulról leütheted |
Tolvajlás: 50 |
Gyilkosság | Tolvajlás: 90 |
Bocsánatkérés | Tolvajlás: 40 |
Üzletelés: több pénzt kapsz eladáskor |
Tolvajlás: 70 |
Egyszerű zsebmetszés | - |
Nehéz zsebmetszés | Tolvajlás: 40 |
Lehetetlennek tűnő zsebmetszés | Tolvajlás: 80 |
Mester tolvaj: minden NPC-t ki tudsz rabolni |
Tolvajlás: 100 |
Zárnyitás | - |
Haladó zárnyitás | Tolvajlás: 30 |
Mester zárnyitás | Tolvajlás: 60 |
Van itt minden mi szem szájnak ingere. A tolvaj karakterek megtalálnak mindent. A zárnyitást csak haladó szintig ajánlom, nincs túl sok lehetetlen láda. A tolvajlást pedig mindenkinek megtérül, ha komolyan űzitek! A képességet az egekig kell fejleszteni, hogy elhiggyék nektek a bocsánatkérést.
Alkímia
Képzettség | Szükséges képességek |
Gyógyító italok főzése | - |
Mana italok főzése | Ősi tudás: 20 |
Tartós hatású italok készítése | Ősi tudás: 40 |
Átváltoztató italok készítése | Ősi tudás: 60 |
Mérgek készítése | - |
Mérgezett fegyverek készítése | Ősi tudás: 40 Mérgek készítése |
Mérgezett nyilak készítése | Ősi tudás: 40 Mérgek készítése |
Tűznyilak készítése | Ősi tudás: 20 |
Robbanó íjak készítése | Ősi tudás: 60 |
Hasznos képességen nemcsak mágusoknak! Saját magadnak fogsz tudni készíteni, italokat. Ez egy nagyon jó dolog, mert elég drága venni. A nyilak készítése szintén egy nagyon hasznos képesség. Ezt az íjászok és számszeríjászok fogják értékelni. Mellesleg ha nem is használod nagyon őket, akkor is jó kereseti lehetőség!
Egyéb képzettségek
Képzettség | Szükséges képességek |
Akrobatika | - |
Farkas kitartás: a hős hosszabb ideig sprintelésre képes |
- |
Gyengítés elleni védelem | - |
Mérgek elleni védelem | - |
Tűz elleni védelem | - |
Hideg időjárás elleni védelem | - |
Ezek a képességek hasznosak és kötelező mindenkinek megtanulni. Csak párat sorolnék. Nem gyullad meg a ruhád, ha tűzlabdát dobnak rád. Nem leszel megmérgezve, ha megszúr egy vérlény, stb. A futás, pedig hát igen. Szégyen a futás de hasznos, még amikor belekezdesz egy csatába nem tudhatod mi lesz a vége! Ha jó időben észbekapsz még elrohanhatsz.
Köszönet CHUCKYBOY-nak ezért a fantasztikus finomságért!!!
Oldalainkat 5 vendég és 0 tag böngészi