A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

Üzenőfal

Legfrissebb üzenet: 2 nappal, 10 órával ezelőtt
  • wolframm : Szia. Maga a fordítás nagyjából egy hónapon belül. Ezt követően kezdődik a tesztelés és hibajavítás. Ez szerintem szintén egy jó hónapot vesz majd igénybe. Nyílván maradnak benne hibák az után is de azokat folyamatosan fogom/fogjuk javítani.
  • Dikktf : Sziasztok! Archolos magyarítása várhatóan mikor készül el? Köszönöm a fordító eddigi munkáját!
  • Courage : Szegeny Patty.... LINK: «link»
  • Courage : es megy mellé a Alone_in_the_Dark_2024 is. Hajjaj, megint sok a jatek es keves az ido. Talan majd a husveti 7vegen.
  • Courage : Az uj outcast 2024 is felkerult a listamra. Arra a listara amint azok vannak amik eredkelnek,de eddig meg nem volt ra idom.
  • PC-AS : Itt van pár Gothic trükk, amivel gyorsan felfejlődhetünk, szuperhős karakterré: ___ «link»
  • Courage : Az se baj ha angol Smile
  • Courage : ha ez a R2-3 ossze lenne szedve es nem lenne tele sok sok reklammal es sok sok oldalniyi valtozassal akko mar nyomtatnam azonnal! de senkitol sem varhatom el,hogy egy kesz PDF-et varazsoljon belole Smile
  • Courage : Az elso kuldiben Milten azt mopndja,hogy 3at.majd kesobb a tobbit. Este ranezek megint. es raprobalok egy regebbi mentest is.
  • wolframm : Ezt szoktam használni.
  • wolframm : «link»
  • wolframm : «link»
  • wolframm : Nem tudok még olyan végigjátszásról magyar nyelven.
  • wolframm : Először nem hármat kell bedobni? Próbáld visszatölteni. Én még nem tapasztaltam ilyet.
  • PC-AS : A Gothic 3-ban 12 tűzserleget kell összeszedni, ezeket egyszerre bedobni a szent tűzbe. A 12 talapzaton így megjelenik a 12 megáldott serleg. Ezeket 12 lovagnak lehet adni, hogy legyen mágiájuk...
  • Courage : Risen 2-3 hoz is van terkepekkel bovitett szoveges vegigjatszas?
  • Courage : Srácok, van itt egy kis gond. G3 ba mikor megyek beszelni Milten-el es be kell dobni a 3 tuzserleget a tuzbe... Odasetal a fickom es beall konkretan a tuzbe es semmi sem tortenik. 5 van a birtokomban
  • PC-AS : Ez a TMP chip (Trusted Platform Module) egyedileg azonosít minden számítógépet, így a Microsoft ellenőrizni tudja, ki mit futtat. Ezért kell a Win 11-nek ez a chip.
  • Totya : TPM-től függ, nem a CPUteljesítményétől. Van olyan alaplap ami külső kártyával meg tudja oldani ha fogadni tudja. Plusz sokan felrakják mókolva a 11-et, persze kérdés meyik frissítés nyírja majd ki.
  • Rodmen : Igen.Nekem is sajnos lapot illetve procit kéne cserélni ahhoz hogy az eredeti fusson rajta.Mert a mostani lapom csak 7gen ig támogatja.Ami még fura nekem az hogy a Pentium gold illetve Intel atom procikat támogatja.Az I7 7700k meg nem.Hogyis miért is?Pedig dupla mega hz dolgozik.Vagy tripla.
  • PC-AS : A Win 11 zabálja a teljesítményt és még nem kiforrott. Nemrég egy frissítés kék halált okozott sok felhasználónál. 6 év fejlesztés után jött ez?! Én nem kérek belőle.
  • Rodmen : Sziasztok mit szpltok,hogy jővőre megszünik a Win10 támogatás illetve fizetős lessz a biztonsági frissités.A ti procitok támogatya a win11 et?
  • Courage : valahogy nem tudom megszokni ezt a kepernyo iranyitast. Hianyoznak a gombok.
  • PC-AS : Érdekes az Arnallia, már taláklozam vele. Ha lekapcsolod a Net-et, nem jön reklám
  • wolframm : Én sem szeretem ha szinte fogják a játékos kezét.
  • Courage : Manapsag mennyivel egyszerubb,meg van jelolve a celpont a terkepen, bezzeg a G1-2-3 ban nem volt ilyesmi es mennyivel tobbet kellett gondolkodni, sokkal jobba,elvezetesse tette a jatekot. -szerintem
  • Courage : Tettem fel par elerheto Gothic es Risen 3d modelt. Az alabbi linken tolthetitek le: «link»
  • wolframm : Courage véletlenül töröltem. Bocsi. Írd ki mégegyszer Smile
  • wolframm : Ronar ha a "Fordításaink" menüpontra kattintasz akkor ott találkozhatsz vele.
  • Courage : Neztem,de ez a lengyel nem jon át nekem. Inkabb passzolom.
  • Ronar : Ingyenesen letölthető.
  • Ronar : Üdv.Játszott valaki a The Chronicles of Myrtana: Archolos al?Most tamáltam rá a Steam én
  • Courage : Maradok a 10 es verzional. Egyenlore jol mukodik
  • wolframm : Én még a 10-esnél maradok. Úgyis jön nemsokára mégújabb.
  • PC-AS : Nem ideillő téma, de hogy vagytok a Win. 11-essel, én olvastam pár rémhírt, de nem biztos, hogy igazak: __ «link»
  • PC-AS : Szerintem meg fogják találni a megoldást, még van a srácokban potenciál, még nem mehetnek nyugdíjba.
  • Courage : Sokat koszonhetunk nekik, de egyszer minden vegeter.
  • Rodmen : Itt egy cikk a cégről és a fejlesztőkröl.
  • Rodmen : «link»
  • Courage : Orulnek neki ha a hirek itt is megjelennenek,nem csak a fb oldalon v a discord feluleten.
  • wolframm : Szerintetek mi lesz a fejlesztőkkel? Kapnak még egy lehetőséget?
  • wolframm : tmaasmi87 ha itt vagy válaszolj Smile nem tudok üzenetet írni az ímél címedre. Milyen platformon játszol?
  • Courage : En meg mindig ezt porgetem: Dragonheir Silent Gods
  • wolframm : Most a Lost Paradisnél tartok már. A magyar szinkron amúgy nagyon jó lett! Kár hogy csak az alaphoz van.
  • wolframm : Nem is tudtam, hogy van ott alagút.
  • PC-AS : Mikor sorra kerülök, jönnek a bankrablók. A káoszban hátramegyek a páncélteremhez és kirámolom. A titkos alagúton távozom balra!
  • Courage : Postal 2 - menj el a bankba, allj be a sorba, vard ki a sort... Smile
  • PC-AS : Postal 2 a legjobb a sorozatból. Egyik kedvencem. Unreal 2 engine.
  • wolframm : Én elbaltáztam valamit a Gothic 3-al és képtelen vagyok folytatni a fordításának javítását. Eléggé felhúztam ezen magam. Elkezdtem egyet Postalozni!
  • PC-AS : Én egy alapos megfázással kezdtem, és mivel retro hangulatom van, elkezdtem a Vice City-t, fiatalkorom egyik legjobb játékát.
  • Courage : Es hogy indult a 2024 es év?
  • wolframm : Inni nem ittam. 23-kor schläfen gehen Smile
  • Courage : Volt nagy partikázás nalatok?
  • wolframm : Boldog új évet!
  • Courage : hat ez tok jo Smile
  • Geralt : Ja, és hírem van: 2029-ben jön az új Mass Effect Very Happy Ugye milyen jó? Addig megőszülök Very Happy
  • Geralt : Áldott karácsonyt mindenkinek Smile
  • PC-AS : Én is BOLDOG KARÁCSONYI ÜNNEPEKET kívánok mindnyájatoknak!
  • Courage : Aldott karacsonyi unnepeket kivanok mindenkinek! Smile
  • wolframm : Boldog karácsonyt kívánok mindenkinek!
  • Courage : Erdekes!
  • PC-AS : És végül egy Gothic Pre Alpha 0.56 demo: __ «link»
  • PC-AS : A Gothic 1 PreAlpha videói között teljesen más játékmenetet láttam, mint amit a végleges Gothicban megismertünk: __ «link»
  • PC-AS : Nemrég a Gothic 2 végigjátszásban kerestem valamit és sok helyen 404-es hibákba fut az oldal, pl. a fejezetek leírásánál. A NotR-leírásban minden OK, itt nincs elárvult hivatkozás az oldalon.
  • wolframm : Nagyon jól néznek ki!
  • Courage : Elkeszultem a vegleges verzioval. Akit erdekel az STL az irjon batran. LINK: «link»
  • Courage : Outcast - A New Beginning Ez valami Elexre hajazó jatek? Egesz erdekesnek tunik
  • wolframm : Még nem láttam de várom azt a sorozatot. Remélem nem tolják túl benne a nemi zagyvaságokat...
  • Geralt : Megnéztem az élőszereplős Fallout sorozat trailerét. A Vertibird nagyon jól néz ki benne.
  • Geralt : Hello Mindenki! El voltam tűnve mostanában Discordról és innen is Smile Én mostanában Salvatore fantasy könyveit olvasom, de majd télen megint végigjátszom a Fallout: New Vegast. Augusztus óta semmivel se játszottam.
  • Courage : En tovabbra is a társast heggesztem xD eleg korulmenyes,de haladok vele
  • wolframm : Risen kész. Most mellékesen a Gothic 3-at szeretném tudni szerkeszteni Smile
  • wolframm : Gőzerővel készül a Risen frissítése is Smile
  • PC-AS : Nem, mert az alaplapom is hibás, ki kell cserélni a gép belsejét. A Sound blaster kártyám is bedöglött. Lehet, hogy minden az alaplap miatt megy tönkre.
  • Rodmen : Szia PC-AS.Érdeklődnék sikerült e a VGA hiányt orvosolni.
  • Courage : Szivesebben lennék a Pongo_Pongo szigeten Smile
  • wolframm : Britanniában?
  • Courage : Ido hianyaban sajnos nem igerhetek semmit, meg a boritok szkenneleseig se jutottam el. Autovezetes oktatonak tanulok, nagyon sok idomet veszi el egy nap.
  • wolframm : Készíteni szeretnél? Mert tervben van ilyen fajta leírás.
  • Courage : Letezik valahol egy osszesito a G jatekokban felelheto allatokrol? Fotoval illusztralva. (Listat en is megtalaltam)
  • PC-AS : Sikerült a Gothic végigjátszást átfogalmazni és tökéletesíteni. Ez egy (majdnem) végleges változat. Véleményeket/kritikákat kérek tőletek. ___ «link»
  • PC-AS : Tökéletesítettem kissé, egyszwrrw kell letölteni a mappát és a HTM állomány, majd egyazon helyre bemásolni. Így tökéletesen működik.
  • PC-AS : Már haladok, felraktam a Drive-ra, hogy teszteljétek. Hivatkozás: ___ «link»
  • wolframm : Totya megmondja hogyan lenne a legjobb.
  • PC-AS : Elkeztem a G1 végigjátszás átírást és bővítést itt Zánkán, megmaradok a HTML5 formátumnál, de kinézetében átszabtam, hogy hasonló legyen az oldal kinézetéhez. Ha kész, DOC-ba is lementhetem
  • wolframm : Csak nyugodtan. Mi sem kapkodjuk el a dolgokat Smile
  • PC-AS : Megtaláltam a DVD-t, csak még 1-2 napot kérek, hogy kiegészítsem azzal, amit 2014 óta tudtam meg. Utaznom is kell, pendrive-on viszem magammal.
  • Courage : Te csak várj,míg felkel majd a nap.... xD
  • wolframm : Várjuk Smile
  • PC-AS : Én 2016-ban írtam egy végigjátszást, amit elküldtem Ardeának, majd előásom és DOC-ban elküldöm, ha megtalálom a DVD-t.
  • Courage : NA! Ez jol hangzik! Meg lesz egy G1 vegigjatszas is feltoltve Smile
  • wolframm : Így van. Hamarosan össze lesz ide gyűjtve minden erősen javallott javítás amit érdemes telepíteni a játékokhoz.
  • PC-AS : Kijött a G3-hoz egy "Paralell Universe" patch, ami állítólag a megakadások 90%-át javítja.
  • wolframm : Ma már minden drága. Tervezem venni egy Switchet. Még két érv mellette.
  • Courage : A G3 meglepo modon meg a mai modern gepeken is akad 1-1 kanyarba. De mi ezert is szeretjuk Smile Elkezdtem amugy,jol haladok vele,de nem kapkodom el. Nehez volt amugy kivalasztani,mert mar sok jo jatek van raktaron. Jut eszembe, probalta valaki az uj kiadasu Gothic 1 et Nintendo-n? Ki akarjak adni a 2. reszt is. Szerintem tul van árazva. Nintendom meg amugy sincs Smile PS Vita van itthon ami kezi konzol. Ha azon menne akkor megvennem. Na, hirtelen ennyi Smile Jo hetveget kivanok!
  • Courage : Irodai munkahoz eleg,meg hogy eladhatjak a PC-t mert vegulis mukodik.
  • wolframm : Sajnos az integráltak sokszor semmit sem érnek.
  • PC-AS : Hát én majdnem összetörtem a PC-met, mikor kiderült, hogy az integrált grafikus kártyán még a 2004-es Doom 3 is akadozik. A Gothic 3 egy diavetítés lett. Kell egy új VGA kártya nekem, mert a régi tönkrement.
  • Courage : Hát én nem szivesen torom ossze a PS-t. Egy nagy repedes nem mutatna tul jol rajta. XD
  • wolframm : Ezt jó tudni.

Kizárólag regisztrált felhasználók küldhetnek üzenetet!

Gothic Remake

"Isten hozott a kolóniában"... már megint - gondolhatná az ember. Valami elkezdődött 2001-ben, és sokan azt hittük, 2008-ban (a Gothic 3: Forsaken Gods megjelenésével) véget ért, ha nem vesszük a Gothic 4 nevezetű, számomra az eredeti trilógiától igen csak távol álló játékot.

Nem hittük volna, hogy szűk 20 év után, a névtelen hősben van még potenciál (leszámítva a Keleti Régió lelkes rajongóit, akik azóta is ontják magukból a különféle modokat, főleg a széria 2. részéhez), de a THQ Nordic játékkiadó, úgy tűnik, szintén érdeklődik a játék iránt, így kiadta a Barcelona stúdiónak, hogy ideje megnézni, a közösségnek mennyire van igénye egy felújított Gothicra.

Gothic - Gothic Remake összehasonlításÍgy történt, hogy tavaly karácsony előtt néhány héttel azok, akik rendelkeznek a Steamen bármilyen Piranha Bytes játékkal, kaptak egy Gothic Teaser nevű ingyenes játékot, ami nagyjából 10 GB helyet foglal. Nem meglepő, hogy a legnézettebb streamer platformon, a twitchen hirtelen több ezerre ugrott a Gothic 1 nézőszáma, hisz mindenki várta, hogy mit is tud a játék! Mielőtt pedig jobban belekezdünk, előre bocsátom, ez csak egy Demo változat, tehát nem végleges, de nézzük nagyjából mit is kaptunk.

A fő sztori megegyezik, a szimpla G1-gyel: a király háborút vív az orkok ellen, akikkel az emberi erő nem veheti fel a versenyt, ezért szüksége van a mágikus ércre, tehát mindenki, akinek nem tetszik a rendszer, mehet is a bányavölgybe bányászni. A névtelen hős szokás szerint, megkapja a kis tekercsét, amit el kell juttatni a tűzmágusokhoz, és már mehet is, hogy felfedezze a Kupola alatti világot.

Itt már jön is az első változás, a készítők ezúttal nem veretik be a képünket, hanem rögtön bele is csapnak a lecsóba. Miközben üldögélünk a kis személyre szabott liftünkben, tanúja vagyunk egy robbantásos rajtaütésnek, és jön a káosz, végül az érkezés. Bevallom, nekem elég hátborzongató volt a jelenet tekintve, hogy éjszaka játszottam és a mai fülhallgatók, igen csak visszaadják, milyen érzés egyedül a sötétben, szörnyek társaságában.

A kis átvezető után máris belefutunk 3 snapperbe, a karakterünk pedig kész arra, hogy itt le is zárja a játékot. Ellenben megjelenik (szerény véleményem szerint), a legjobb barátunk a játékban, aki nem más, mint maga Diego. Eddig a pontig, elég sötétben járunk, de miután kellően elájultunk, felkelünk, és segítőnk tájékoztat minket a helyzetről, a dialógus során pedig kapunk egy kis újítást. Ugyanis itt már egy apró fülön a játék jelzi nekünk, hogy a mostani párbeszédnek később súlya lesz, ugyanis Diego emlékezni fog arra, amit mondunk.

Gothic Remake - Beliar templomaA szokásos játék eleji tájékoztatást megkapjuk itt is, mely nagyjából nem különbözik a simától, de most jön csak a java! Ezúttal az átadó hely fontos szerepet kap, végre érzi a játékos, hogy ez a Bányavölgy fontos része nem csak azért van, hogy az elején megnézzük és soha ne térjünk vissza. Látszódik, hogy itt bizony nem csak 2-3 hordó cserél gazdát hetente, hanem nagy erővel folyik a cserekereskedelem, sőt ha nem lenne elég, egy templomrom is van a közelben, amit hajdanán Beliarnak szenteltek és nem lennék meglepve, ha a játék végleges verziójában, kapcsolódna egy nagyobb küldetés lánchoz.

Új karaktereket is kapunk bőven, nem csak két őr alkotja az egész placcot, hanem bizony belekeveredünk egy üzleti bonyodalomba, és láthatjuk, az üzlet miként tesz tönkre egy csodás barátságot. Az alap játékban én mindig is hiányoltam, hogy bár egy börtöntöltelékekkel teli világban járunk, az emberek között csak hébe-hóba akad konfliktus, itt viszont van bőven.

A Demo nagyjából 2 részre oszlik. A második felére nem is mehetünk tovább, míg nem szerzünk egy valamire való kardot. Itt jó látni, hogy a játék megtartotta azt, hogy van több választási lehetőség, és már az elején kiderül, döntéseinknek súlya van, mely később majd vissza fog köszönni a játék folyamán.

Ne ijedjünk meg, ezúttal a játék legfőbb ellensége nem a létra lesz. Nyugodtan használhatjuk őket, a készítők ügyeltek arra is, hogy legyenek felfedezendő ládák, beugrók egyszóval legyen egy igazi kalandjáték.

Mielőtt viszont kijutunk a kezdő zónából kiemelném a harcrendszert. Személy szerint én nem vagyok ennek a fajta rendszernek a híve, főleg mert nem illik bele a Gothic világába, ez a "tactical and demanding combat system" (taktikus és kihívást jelentő harcrendszer). Bár a varázslás még nincs benne a játékban, de valljuk be, elég nehéz egy farkas falka ellen úgy küzdeni, hogy minden második támadás után elfogy a stamina, és táncolhatunk jobbra-balra, de ne feledjük ez a játék nagyon béta, így ezt még lecserélhetik.

Gothic Remake - Régi táborMellesleg főzhetünk különféle ételeket, melyhez ezúttal már recept kell, valamint az állatokat nem muszáj a régi rendszer szerint csalogatni, ugyanis a romlott húsra erősen rámennek az állatok, így lehet szétválasztani a nagyobb csoportokat.

Amint megszerezzük a jobb fegyverünket, Diegóval útnak is indulhatunk a Régi Táborba, és a kapun átlépve, már a régi ismert helyszínen járunk, amit jó felújítva látni. Pártfogónk egyébként bőbeszédű, és már csepegteti is az információt, hogyan is került ide, végül pedig, mielőtt lejutnánk a hegyről, egy ismerős arc vár minket, aki nem más mint Bloodwyn. Neki ezúttal másabb a jelleme, ami - valljuk be - nem hátrány, viszont nekem, ami nagyon tetszett rajta, a páncél! Jó látni, hogy a Régi Tábor elitje nem csak annyiban különb, hogy kidolgozottabb a ruhaneműje, hanem ezúttal igazi nehézfiú benyomását kelti, akibe nem szívesen kötne az ember.

A tőle kapott küldetést én jónak találom, végre van értelme az Elhagyott Bánya fennsíkjának, nem pedig csak néhány szörny tanyázik ott. Gyakorlatilag itt még kapunk egy kisebb boss fightot, és ezután egy apró küldetés jön, és mára vége is a Demónak, a végén egy számomra igen epikusra sikeredett záró jelenettel, aminek a fő hangsúlya a zene!

Egy kis összegzés a végére. Alapjában véve én nagyon jónak találtam, bár tény és való, hogy például a mentéseknél vannak bugok, de nem győzöm kihangsúlyozni ez a játékrész csak egy demo. A támadásra az elején nem sok mindent tudunk meg csak annyit, hogy előre eltervezett volt, nem pedig egy véletlen robbanás, de én nem lennék meglepve, hogy ha később a történetben a Beliar templom romjainak is köze lenne hozzá.

Sokszor érzem úgy, hogy a Gothic 1-ben hatalmas potenciál volt, de ugye az még szinte az előző évszázad terméke volt, millió meg egy hely van benne szabadon, amit igazából csak a Community Modok töltöttek be, de valljuk be, eléggé elüt néhány helyen a játéktól. Ha csak azt nézem, hogy a 2. fejezet gyakorlatilag egy szűk óra, akkor ez a kis Demo szinte felüdülés a maga 2-3 órájával, és szinte nem is haladtunk a sztoriban.

Gothic RemakeBár keringenek olyan teóriák, hogy a játék már bőven fejlesztés alatt van, de a THQ Nordic Barcelona stúdiója azért adta ki a Demót, hogy felmérjék a játékosok segítségével, mennyire van igény rá, de itt szerencsére nem álltak meg. Ha végigvisszük a Demót ezúttal felugrik egy ablak, amiben gyakorlatilag nem kérik, hanem követelik a véleményünk a játékról. Én bevallom, régi motoros vagyok, de jó látni, hogy van még olyan játékstúdió, aki megőrzi a 2000-es évek elején létrejött mentalitást, hogy egy játék a rajongóknak készül, nem pedig azért (mint manapság sok neves játékfejlesztő cégnél), hogy csak és kizárólag pénz legyen belőle.

Sok régi játékos azt mondja, hogy elég lenne egy új grafikai motor. De valljuk be őszintén, a Gothic 1, mint mondtam, közel sem lett teljes játék. Van egy fősztori és lényegében annyi az egész, még a mellékszálak is csak arra épülnek rá. Jó lenne, ha ezúttal élettel teltebb lenne a Bányavölgy, amire a Demo szerint, megvan minden esély.

Végszónak pedig: én várom, hogy ez a játék létrejöjjön (ami előre láthatólag 2021 év vége felé jelenhet meg) és arra kérek mindenkit, hogyha bárhol szembejön vele az értékelés, legyen pozitivitás benne bőven, hisz valószínűleg csak akkor fog elkészülni, és ki tudja, talán még a teljes széria is visszaköszön egy napon, amiben a Névtelen Hős újra megmenti a világot.

 

Írta: Vertanc

Hozzászólások (2)
22020. április 10. péntek, 15:49
PC-AS
Nem akarok vészjósló lenni, jó lenne ha kijönne a játék, de eddig minden GOTHIC rész bukás volt, amit nem a Pinanha Bytes készített. Majd meglátjuk...
12020. február 23. vasárnap, 09:46
wolframm
Nagyon örülök ennek a hírnek de kicsit tartok tőle,hogy nekünk (nekem) régi Gothicos(ok)nak nem adja majd vissza azt a "Gothic" érzést. Bár én inkább azt a második részben tapasztaltam meg ez meg az első Very Happy
Kérjük, hogy regisztrálj vagy jelentkezz be, ha hozzá kívánsz szólni ehhez a cikkhez.

Ki olvas minket?

Oldalainkat 7 vendég és 0 tag böngészi