A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

Üzenőfal

Legfrissebb üzenet: 26 perccel ezelőtt
  • Courage : oszlop?
  • PC-AS : LOL régi, de klasszikus. Tudtad, hogy van egy kidönthető oszlop a kolostor romnál? Megkönnyít egy átugrást. ????‍♂️ sok lehetőség van még mindig a Gothic játékokban...
  • stalker0623 : lol csak 23 éve van ott Smile
  • PC-AS : Végre Pécsen is lehült a levegő. Új Gothic tipp: Thorus szobájában 3 láda is van, ugyanaz a zárkombináció és a tartalmuk, +3×10 életerő és 3 védelmi amulett.
  • wolframm : Egyenlőre csak ez van lefordítva magyarra. Ki fogjuk hírezni és készül a többi fordítása is.
  • wolframm : «link»
  • Courage : Volt valami streaming a keszitokkel,hogy hogy haladnak a fejlesztesekkel. Lehet arrol tudni valamit?
  • wolframm : Szia. Maga a fordítás nagyjából egy hónapon belül. Ezt követően kezdődik a tesztelés és hibajavítás. Ez szerintem szintén egy jó hónapot vesz majd igénybe. Nyílván maradnak benne hibák az után is de azokat folyamatosan fogom/fogjuk javítani.
  • Dikktf : Sziasztok! Archolos magyarítása várhatóan mikor készül el? Köszönöm a fordító eddigi munkáját!
  • Courage : Szegeny Patty.... LINK: «link»
  • Courage : es megy mellé a Alone_in_the_Dark_2024 is. Hajjaj, megint sok a jatek es keves az ido. Talan majd a husveti 7vegen.
  • Courage : Az uj outcast 2024 is felkerult a listamra. Arra a listara amint azok vannak amik eredkelnek,de eddig meg nem volt ra idom.
  • PC-AS : Itt van pár Gothic trükk, amivel gyorsan felfejlődhetünk, szuperhős karakterré: ___ «link»
  • Courage : Az se baj ha angol Smile
  • Courage : ha ez a R2-3 ossze lenne szedve es nem lenne tele sok sok reklammal es sok sok oldalniyi valtozassal akko mar nyomtatnam azonnal! de senkitol sem varhatom el,hogy egy kesz PDF-et varazsoljon belole Smile
  • Courage : Az elso kuldiben Milten azt mopndja,hogy 3at.majd kesobb a tobbit. Este ranezek megint. es raprobalok egy regebbi mentest is.
  • wolframm : Ezt szoktam használni.
  • wolframm : «link»
  • wolframm : «link»
  • wolframm : Nem tudok még olyan végigjátszásról magyar nyelven.
  • wolframm : Először nem hármat kell bedobni? Próbáld visszatölteni. Én még nem tapasztaltam ilyet.
  • PC-AS : A Gothic 3-ban 12 tűzserleget kell összeszedni, ezeket egyszerre bedobni a szent tűzbe. A 12 talapzaton így megjelenik a 12 megáldott serleg. Ezeket 12 lovagnak lehet adni, hogy legyen mágiájuk...
  • Courage : Risen 2-3 hoz is van terkepekkel bovitett szoveges vegigjatszas?
  • Courage : Srácok, van itt egy kis gond. G3 ba mikor megyek beszelni Milten-el es be kell dobni a 3 tuzserleget a tuzbe... Odasetal a fickom es beall konkretan a tuzbe es semmi sem tortenik. 5 van a birtokomban
  • PC-AS : Ez a TMP chip (Trusted Platform Module) egyedileg azonosít minden számítógépet, így a Microsoft ellenőrizni tudja, ki mit futtat. Ezért kell a Win 11-nek ez a chip.
  • Totya : TPM-től függ, nem a CPUteljesítményétől. Van olyan alaplap ami külső kártyával meg tudja oldani ha fogadni tudja. Plusz sokan felrakják mókolva a 11-et, persze kérdés meyik frissítés nyírja majd ki.
  • Rodmen : Igen.Nekem is sajnos lapot illetve procit kéne cserélni ahhoz hogy az eredeti fusson rajta.Mert a mostani lapom csak 7gen ig támogatja.Ami még fura nekem az hogy a Pentium gold illetve Intel atom procikat támogatja.Az I7 7700k meg nem.Hogyis miért is?Pedig dupla mega hz dolgozik.Vagy tripla.
  • PC-AS : A Win 11 zabálja a teljesítményt és még nem kiforrott. Nemrég egy frissítés kék halált okozott sok felhasználónál. 6 év fejlesztés után jött ez?! Én nem kérek belőle.
  • Rodmen : Sziasztok mit szpltok,hogy jővőre megszünik a Win10 támogatás illetve fizetős lessz a biztonsági frissités.A ti procitok támogatya a win11 et?
  • Courage : valahogy nem tudom megszokni ezt a kepernyo iranyitast. Hianyoznak a gombok.
  • PC-AS : Érdekes az Arnallia, már taláklozam vele. Ha lekapcsolod a Net-et, nem jön reklám
  • wolframm : Én sem szeretem ha szinte fogják a játékos kezét.
  • Courage : Manapsag mennyivel egyszerubb,meg van jelolve a celpont a terkepen, bezzeg a G1-2-3 ban nem volt ilyesmi es mennyivel tobbet kellett gondolkodni, sokkal jobba,elvezetesse tette a jatekot. -szerintem
  • Courage : Tettem fel par elerheto Gothic es Risen 3d modelt. Az alabbi linken tolthetitek le: «link»
  • wolframm : Courage véletlenül töröltem. Bocsi. Írd ki mégegyszer Smile
  • wolframm : Ronar ha a "Fordításaink" menüpontra kattintasz akkor ott találkozhatsz vele.
  • Courage : Neztem,de ez a lengyel nem jon át nekem. Inkabb passzolom.
  • Ronar : Ingyenesen letölthető.
  • Ronar : Üdv.Játszott valaki a The Chronicles of Myrtana: Archolos al?Most tamáltam rá a Steam én
  • Courage : Maradok a 10 es verzional. Egyenlore jol mukodik
  • wolframm : Én még a 10-esnél maradok. Úgyis jön nemsokára mégújabb.
  • PC-AS : Nem ideillő téma, de hogy vagytok a Win. 11-essel, én olvastam pár rémhírt, de nem biztos, hogy igazak: __ «link»
  • PC-AS : Szerintem meg fogják találni a megoldást, még van a srácokban potenciál, még nem mehetnek nyugdíjba.
  • Courage : Sokat koszonhetunk nekik, de egyszer minden vegeter.
  • Rodmen : Itt egy cikk a cégről és a fejlesztőkröl.
  • Rodmen : «link»
  • Courage : Orulnek neki ha a hirek itt is megjelennenek,nem csak a fb oldalon v a discord feluleten.
  • wolframm : Szerintetek mi lesz a fejlesztőkkel? Kapnak még egy lehetőséget?
  • wolframm : tmaasmi87 ha itt vagy válaszolj Smile nem tudok üzenetet írni az ímél címedre. Milyen platformon játszol?
  • Courage : En meg mindig ezt porgetem: Dragonheir Silent Gods
  • wolframm : Most a Lost Paradisnél tartok már. A magyar szinkron amúgy nagyon jó lett! Kár hogy csak az alaphoz van.
  • wolframm : Nem is tudtam, hogy van ott alagút.
  • PC-AS : Mikor sorra kerülök, jönnek a bankrablók. A káoszban hátramegyek a páncélteremhez és kirámolom. A titkos alagúton távozom balra!
  • Courage : Postal 2 - menj el a bankba, allj be a sorba, vard ki a sort... Smile
  • PC-AS : Postal 2 a legjobb a sorozatból. Egyik kedvencem. Unreal 2 engine.
  • wolframm : Én elbaltáztam valamit a Gothic 3-al és képtelen vagyok folytatni a fordításának javítását. Eléggé felhúztam ezen magam. Elkezdtem egyet Postalozni!
  • PC-AS : Én egy alapos megfázással kezdtem, és mivel retro hangulatom van, elkezdtem a Vice City-t, fiatalkorom egyik legjobb játékát.
  • Courage : Es hogy indult a 2024 es év?
  • wolframm : Inni nem ittam. 23-kor schläfen gehen Smile
  • Courage : Volt nagy partikázás nalatok?
  • wolframm : Boldog új évet!
  • Courage : hat ez tok jo Smile
  • Geralt : Ja, és hírem van: 2029-ben jön az új Mass Effect Very Happy Ugye milyen jó? Addig megőszülök Very Happy
  • Geralt : Áldott karácsonyt mindenkinek Smile
  • PC-AS : Én is BOLDOG KARÁCSONYI ÜNNEPEKET kívánok mindnyájatoknak!
  • Courage : Aldott karacsonyi unnepeket kivanok mindenkinek! Smile
  • wolframm : Boldog karácsonyt kívánok mindenkinek!
  • Courage : Erdekes!
  • PC-AS : És végül egy Gothic Pre Alpha 0.56 demo: __ «link»
  • PC-AS : A Gothic 1 PreAlpha videói között teljesen más játékmenetet láttam, mint amit a végleges Gothicban megismertünk: __ «link»
  • PC-AS : Nemrég a Gothic 2 végigjátszásban kerestem valamit és sok helyen 404-es hibákba fut az oldal, pl. a fejezetek leírásánál. A NotR-leírásban minden OK, itt nincs elárvult hivatkozás az oldalon.
  • wolframm : Nagyon jól néznek ki!
  • Courage : Elkeszultem a vegleges verzioval. Akit erdekel az STL az irjon batran. LINK: «link»
  • Courage : Outcast - A New Beginning Ez valami Elexre hajazó jatek? Egesz erdekesnek tunik
  • wolframm : Még nem láttam de várom azt a sorozatot. Remélem nem tolják túl benne a nemi zagyvaságokat...
  • Geralt : Megnéztem az élőszereplős Fallout sorozat trailerét. A Vertibird nagyon jól néz ki benne.
  • Geralt : Hello Mindenki! El voltam tűnve mostanában Discordról és innen is Smile Én mostanában Salvatore fantasy könyveit olvasom, de majd télen megint végigjátszom a Fallout: New Vegast. Augusztus óta semmivel se játszottam.
  • Courage : En tovabbra is a társast heggesztem xD eleg korulmenyes,de haladok vele
  • wolframm : Risen kész. Most mellékesen a Gothic 3-at szeretném tudni szerkeszteni Smile
  • wolframm : Gőzerővel készül a Risen frissítése is Smile
  • PC-AS : Nem, mert az alaplapom is hibás, ki kell cserélni a gép belsejét. A Sound blaster kártyám is bedöglött. Lehet, hogy minden az alaplap miatt megy tönkre.
  • Rodmen : Szia PC-AS.Érdeklődnék sikerült e a VGA hiányt orvosolni.
  • Courage : Szivesebben lennék a Pongo_Pongo szigeten Smile
  • wolframm : Britanniában?
  • Courage : Ido hianyaban sajnos nem igerhetek semmit, meg a boritok szkenneleseig se jutottam el. Autovezetes oktatonak tanulok, nagyon sok idomet veszi el egy nap.
  • wolframm : Készíteni szeretnél? Mert tervben van ilyen fajta leírás.
  • Courage : Letezik valahol egy osszesito a G jatekokban felelheto allatokrol? Fotoval illusztralva. (Listat en is megtalaltam)
  • PC-AS : Sikerült a Gothic végigjátszást átfogalmazni és tökéletesíteni. Ez egy (majdnem) végleges változat. Véleményeket/kritikákat kérek tőletek. ___ «link»
  • PC-AS : Tökéletesítettem kissé, egyszwrrw kell letölteni a mappát és a HTM állomány, majd egyazon helyre bemásolni. Így tökéletesen működik.
  • PC-AS : Már haladok, felraktam a Drive-ra, hogy teszteljétek. Hivatkozás: ___ «link»
  • wolframm : Totya megmondja hogyan lenne a legjobb.
  • PC-AS : Elkeztem a G1 végigjátszás átírást és bővítést itt Zánkán, megmaradok a HTML5 formátumnál, de kinézetében átszabtam, hogy hasonló legyen az oldal kinézetéhez. Ha kész, DOC-ba is lementhetem
  • wolframm : Csak nyugodtan. Mi sem kapkodjuk el a dolgokat Smile
  • PC-AS : Megtaláltam a DVD-t, csak még 1-2 napot kérek, hogy kiegészítsem azzal, amit 2014 óta tudtam meg. Utaznom is kell, pendrive-on viszem magammal.
  • Courage : Te csak várj,míg felkel majd a nap.... xD
  • wolframm : Várjuk Smile
  • PC-AS : Én 2016-ban írtam egy végigjátszást, amit elküldtem Ardeának, majd előásom és DOC-ban elküldöm, ha megtalálom a DVD-t.
  • Courage : NA! Ez jol hangzik! Meg lesz egy G1 vegigjatszas is feltoltve Smile
  • wolframm : Így van. Hamarosan össze lesz ide gyűjtve minden erősen javallott javítás amit érdemes telepíteni a játékokhoz.
  • PC-AS : Kijött a G3-hoz egy "Paralell Universe" patch, ami állítólag a megakadások 90%-át javítja.

Kizárólag regisztrált felhasználók küldhetnek üzenetet!

ArcaniA: Gothic 4 teszt

A Konzol magazin októberi számában olvashatunk egy nem túl rövid, de velős élménybeszámolót és egyben játéktesztet az ArcaniA: Gothic 4 konzolos verziójáról. Kronnas barátunk volt a szerencsés, aki ezt megírhatta, majd a kedvünkért kissé átdolgozta PC-s verzióra.

 

Amikor ezen sorokat olvassátok az ArcaniA: Gothic 4 már kapható lesz a boltokban, nem tagadom nagy rajongója vagyok a Gothic sorozatnak és már régóta várom a Gothic meséjének negyedik felvonását. Jelen tesztemből kiderül, hogy a Spellbound képes-e továbbvinni a Gothic sorozatot és, hogy miként sikerült a Gothic meséjének negyedik felvonása!

Az ArcaniA: Gothic 4 története 10 teljes esztendővel a Forsaken Gods eseményei után a Déli szigetcsoportoknál zajlik, új főhőssel, és egy teljesen új történetszállal. Miután III. Rhobar király minden földrészt egyesített, elindult meghódítani a misztikus keleti szigetcsoportokat, ám ekkor valami megmagyarázhatatlan dolog történt, a király elméje megtébolyult! Immáron nem a földrészek egyesítése a célja, hanem egy titokzatos amulett előkerítése, a király seregei ezt az amulettet keresik mindenen átgázolva. Hősünk faluját is feldúlják és az ifjú megesküszik, hogy bosszút áll a királyon, és annak lovagjain gaztetteikért!

 

A bosszúéhes hős

A játék legelején hősünk a falu mellett legelteti birkáit, majd szíve választottja Ivy kizökkenti a pásztorkodás nehéz feladatából - konkrétan felkölti a hőst - s elküldi az ifjút a faluba. Hősünkkel nem kell mást tennünk mint Ivy apját elkápráztatni, hogy leányát bátran adja nőül kissé divatmajom kinézetű hősünkhöz. Innentől beindul a játék, s megkapjuk a küldetéseket, amelyek mechanizmusa alig tér el a megszokott Gothic stílustól: vegyél fel egy küldetést majd teljesítsd, aminek következtében kapsz még egy küldetést mivel jól teljesítetted a feladatodat. Ezen küldetéseket a megszokottként kell elképzelni, menj el A-ból B-pontba, s ölj le 3 Goblint, avagy gyűjts össze 6 Démongombát. Majd siess vissza megbízódhoz és dicsekedj el neki tetteid sikerességével, aki ennek hatására ad 200 aranyat, a kapott aranyból tudsz venni egy erősebb pallost, amellyel beléphetsz a tiltott rengetegbe ahol újabb küldetések várnak a játékosra...

Bár úgy tűnhet, hogy a küldetések az unalomba fulladhatnak egy idő után, de erre nem kerül sor, hiszen már a történet elején oly változatos és hangulatos feladatokat fogunk kapni amelyektől az állunk a padlón fog kopogni! Ez a hangulat a történet megismerésével-előrehaladtával csak fokozódni fog. De mitől lesz egy olyan küldetés hangulatos amelyben 6 gombát kell összegyűjtenünk? A válasz roppant egyszerű, addig míg ezen mennyiséget meg nem találjuk, igen változatos, és izgalmas események sokaságán fogunk keresztülmenni. Bár a Gothic tipikusan nem az a játék melyben rengeteg csattanó, és fordulat lenne, az ArcaniA-ban mégis van néhány olyan rész mikor azt mondtam "na ez kemény volt!"

 

Könnyítő funkciók, de minek?

A program további elemeiről viszont már nem mondható el, hogy ugyanolyan maradt volna mint a korábbi részekben, hiszen az ArcaniA többi része egy újragondolt verziója a már ismert elemeknek. Példának okáért a párbeszédrendszer sokkal jobban beleolvad a játékba, s nem helyezi azt egy vaskos "keretbe", a válaszoknál megfigyelhető, hogy a főválaszok zöld színű kijelölést kaptak, ez még rendben is van, de a fejlődési rendszer nagyon meglett tépázva. Ezentúl nem szabhatjuk egyedire a karakterünket, hanem a fejlődést jelző skálán kell minél magasabb szinten járunk ahhoz, hogy az adott képzettségben elsajátítsuk a különböző képességeket. A küldetéseket továbbra is nyomon követhetjük a naplónkban, illetve immáron a küldetéshez kapcsolódó NPC-k felett egy felkiáltójel látható, amely kétségkívül könnyítés. A megszállott Gothic játékos fintorogva tekinthet eme funkciókra, és máris az off-ra klikkel, a fejlesztők figyelmességét dicséri az a tény, miszerint a különböző segítő funkciókat, mint például a mini térkép, a sebzés és tapasztalati pontokat jelző számokat ki lehet kapcsolni. Továbbá dicséretes a nehézségi szintek belövése is, hiszen a fejlesztők gondoltak a régi játékosokra is, ugyanis könnyű és közepes szinten a gyakorlott Gothic játékos unatkozni fog, hiszen a lények MI-je a békafeneke alatt van, ám a nehéz és Gothic szinteken már erősen taktikázni kell! Tény, hogy azon játékosok kiknek tetszik a Gothic stílus, de a kuszasága és a nehézsége miatt elvetették azoknak kedveznek eme funkciók.

Ezen újítások közé tartozik a harcrendszer is, mely sokkal jobban működik mint ami az előzetesekből látszott, sőt kifejezetten tetszetős a dolog - bár a Risen féle harcrendszer sokkal taktikusabb - de ettől függetlenül az ArcaniA megoldása is korrekt. A szúró-vágó fegyverek tekintetében kétfelé bonthatjuk a hadakozás-védekezés rendszerét: először is élhetünk a lassabb és megfontoltabb "pajzsos" védekezéssel egybekötött támadással, illetve akár el is bukfencezhetünk az ütések elől, majd visszabukfencezve egy jó nagyot odasózhatunk az ellennek, ez kicsit pörgősebb játékmenetet eredményez. A szúró-vágó fegyverek mellett rendelkezésünkre állnak az íjak és számszeríjak, illetve a mágikus támadások. Ez utóbbiak vajmi keveset változtak a Gothic 3 féle rendszerhez képest, de kár is lett volna hozzájuk nyúlni, hiszen ezek a részek már a Gothic3-ban is tökéletesen működtek.

 

Az életre kelt világ

Végül nem marad más mint a más, melyet egy szóval tudnék körülírni: GYÖNYÖRŰ!

Full HD-ben volt szerencsém játszani a programmal, mely kinézetére egy rossz szót nem tudok mondani, a textúrák gyönyörűek, a tereptárgyak mesterien kidolgozottak és látszik rajtuk, hogy nagy odafigyeléssel lettek elhelyezve a világban. De a további grafikai elemekre sem lehet egy rossz szavunk sem, a víz gyönyörű, a kellékek, a növényzet, az élőlények mind-mind remekre szabottak. Az NPC-k kidolgozottsága szintén példás, és a mozgáskultúra is hozza az elvárt szintet, egyetlen negatívumként a száj animációt tudnám felhozni, mert azon még lehetett volna finomítani. Ami ezt a profizmust a négyzetre emeli nem más mint a különböző extrák, példának okáért a virágok körül repkedő lepkék, a foszlásnak induló tetemek körül gomolygó Fable stílusú bűzfelhő, avagy a különböző tereptárgyak, a polcon egy gomba, az asztalon egy mozsár és még sorolhatnám. Említésre méltóak a dinamikusan változó napszakok és időjárási körülmények. Ezeknek köszönhetően a környezet mindig más arcát mutatja, és ez más játékmenetet is eredményez, hiszen míg nappal bátran-elszántan haladunk előre, addig éjjel fáklyát tartva a legkisebb neszre is összerezzenünk és kardot rántunk. Itt külön megemlíteném az esőt, melyet a Vision Engine 8 tökéletesen megjelenít, hiszen az eső eleredtével a textúrák megváltoznak "eláznak", és egy kis idő után már tócsákkal és vízátfolyásokkal is találkozhatunk. Mindemellett a napszakoknak megfelelően változni fognak a zenék is, míg a nap világosabbik felében dallamos és felfedezésre sarkalló, addig az éj homályát a kissé misztikus hangvételű zenék teszik még sejtelmesebbé.

A grafikán kívül a hanghatások és a szinkronok is teljesen korrektek, a szörnyhangok kellően ijesztőek és undorítóak az NPC szinkronoknál viszont megoszlik a minőség, egyes karakterek hangját meghallva elégedetten mosolyogtam, mert valami irtózatosan illett a karakterhez és érezhető volt, hogy átéléssel olvasta fel a színész a rábízott szöveget, de akadt olyan is amelyhez egyáltalán nem passzolt a szinkron és semmi átélést nem lehetett érezni. A zenék tekintetében ugyanazt érzem mint a Risen-nél, hangulatosak és kellően Gothic-osak, de a korábbi részek zenéi erőteljesebbek voltak, ezek pedig kicsit melankolikusabbak, sok esetben oly lágyak a dallamok, hogy azokat alig lehet hallani.

 

Végszóként az ARCANIA: Gothic 4 egy remek program, minden tekintetben pozitív meglepetés! De a hibák mellett nem lehet elmenni szó nélkül, egyrészt az átvezető videók néhol beszaggatnak, és ami zavaróbb lehet az az, hogy maga a játékmenet is néha szaggat, nem túlságosan, de észrevehető, egy optimalizáló patch-csel viszont javíthatóak ezek a hibák. A felvezetésben feltett kérdésre a válasz egyértelműen igen, hiszen annak ellenére, hogy az ArcaniA másabb a korábbi Gothic játékoktól mégis érezni rajta a Gothic univerzum ízét. A lokalizált felirat pedig már csak a ráadás, bár nem minden tekintetben tökéletes, hiszen sok növény és élőlénynevet nem megfelelően fordítottak le, de ezt leszámítva másba nem tudnék belekötni. A Gothic 4-et bátran ajánlom a sorozat rajongóinak, illetve az RPG stílus kedvelőinek is, hiszen az a 25-30 órás kaland amit a történet biztosít több mint szórakoztató!

 

Kiadó: JoWood Productions
Fejlesztő: Spellbound

Írta: Kronnas
Forrás: Konzol Magazin

 

Kérjük, hogy regisztrálj vagy jelentkezz be, ha hozzá kívánsz szólni ehhez a cikkhez.

Ki olvas minket?

Oldalainkat 6 vendég és 0 tag böngészi