A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic II
  • Gothic II Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • slider_risen2
  • slider_risen3

Üzenőfal

Legfrissebb üzenet: 1 nappal, 4 órával ezelőtt
  • Courage : En mindig Attilatol szereztem meg a kulcsot miutan nekem jott a hatso udvaron Smile
  • PC-AS : Én mindig táborválasztás előtt jutok le a Tolvajcéh-hez, és a kincses szigetüket is kiürítem. Mindent megcsinálok amit lehet, belépés előtt.
  • hermanx : több ezer órám van a játékban,de már rég játszottam ezért kérdeztem.Nagur küldit nem tudtam felvenni miután csatlakoztam a milicához,de Halvort meg Rengarut viszont nem adtam fel Andrenak, ezért írtam,hogy zsákutca szerintem a lejutás a csatornába Very Happy
  • PC-AS : Két mód van: Vagy feljented Andre-nak Rengarut és Halvort is, vagy futni hagyod mindkettőt. Ezután csináld meg a Nagur-os küldiket. 2 nap mulva a kocsmáros leszólít, hogy Attila vár rád. Az 1. megtámad, a 2. esetben üdvözöl, a Tolvajcéh kulcsát tőle veszed/kapod.
  • Povázai Her : Hello,ha a Nagur küldit nem csináltam meg 1. fejezetben,de Halvort meg Rengarut viszont nem adtam fel Andrenak, akkor jól sejtem,hogy nincs mód lejutni a céhhez?Very Happy
  • Courage : Neztem rola par videot mar...
  • Courage : Azon torom a fejem hogy milyen lehet egy Gothic VR, Ocolussal Smile
  • Courage : Jo hogy van meg valaki ak talal ujdonsagokat, Kosziii Smile
  • PC-AS : Hali! Már megint rájöttem egy érdekességre a Gothic3-ban. Ha Myrtanában (balCTRL+INSERT) kombinációval szabad kamera állásba kapcsolsz, körülnézhetsz Nordmarban köd nélkül! Így mindent lehet látni.
  • Ardea : Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok mindenkinek! Very Happy
  • PC-AS : Boldog Húsvétot és sok tojást/locsolót kívánok mindenkinek!
  • Courage : Kellemes nyuszit es sok pihenest kivanok nektek Smile
  • Courage : AAAWwwhh..feladtam,kesz. Megint nem viszem vegig.Csak felhuz, a jateknak pedig nem ez lenne az erdeke.
  • PC-AS : Én a Gothic 1 és 2-ben voltam így, nem tudok hátrálás közben fegyvert váltani, már hozzászoktam, hogy mindig szöktem Smile menekülés közben kell váltani, hogy ne csapjon meg az ellenfél.
  • Courage : Eloveszem hogy neki megyek az ijjal..nekemdob valami repulo pofanvero granatot...majd a kis ficko ,bal kezebe fogja az ijjat,masikba a vesszut...es megint elo kell vennie a fegyvert h hasznalni tudja, de addig bekap melle 3 utest es ..nyekk...
  • Courage : Meg mindig elex...ezuttal csupa kisbetuvel....Ez a jatek biztos hogy mazoistaknak keszult... Fegyver valtas vegtelenul lassu, befokuszalt ellenfel mar reg halott,de meg uti a masik meg hatbacsap es nyekkenek..
  • Vertanc : Én csak azt sajnálom, hogy nem tudjuk meg ki is volt valójában Chromanin Sad
  • PC-AS : Én közben befejeztem a Gothic 1-et, és a Chromanin küldetést is. Mikor minden könyvet megtaláltam, és elolvastam, azt kívántam, bár ne tettem volna. Ugyanis a vége egy nagy csapda! A 6. könyv elolvasásakor eláraszt a játék csonvázakkal és van 2 csonti mágus, ami többet is idéz. YouTube-ról lestem a megoldást: __ «link»
  • Courage : Az ELEX tovabbra sem a vilag legjobb jateka,de szorakoztato a lehetosegek kombinacioja Smile
  • Courage : ELEX - Mindig jon egy nagyobb szorny.. Smile
  • Courage : Risen 3 - Elhajoztunk a naplementebe
  • Courage : Delutani agymenes...xD «link»
  • PC-AS : Közben én újrakezdtem a Gothic-okat, és egy új trükkre jöttem rá a Gothic elején: ___ «link»
  • Courage : Ajanlom pl az ebay-t
  • Patrik : Sziasztok! Lenne egy kérdésem! Hol lehet venni gothic 1-2-3 colelctors editionokat?
  • Courage : upsz,,mar megint enter-t utottem a link elott, «link»
  • Courage : Ujabb tagja a gyujtemenynek:
  • Courage : Ezuttal a Risen 3 partjaira sodort a szel, mindjart az elso szigeten elkezdtem papagajokat kergetni es gyonyorkodni a tajba Smile Az angliai szurke borongos hetkoznapok utan - szabadon Smile
  • Courage : Kuldetes letudva! xD
  • Courage : Risen 2be, a kard parton merre vannak a vizkopok kb.? Eldric nem hagy beken veluk...PLS!
  • PC-AS : A Metro Exodus fejlesztője a 4AGames, a Deep Silver és a Koch Media adta ki. Én is más jellegű dolgokkal játszom.
  • Courage : Csak mert miert ne... Smile Link: «link»
  • Courage : Szerintem az FPS jellegueket most kihagyom. NEkem most nyugi kell es naplemente Smile
  • Courage : Nem,nem tudtam. Jo jatek am. , hangulatos?
  • stalker23 : Fiuk lányok tudtátok hogy a Metro Exodust a Deep Silver csinálta?
  • Ardea : Láttam, hogy írtál, most nem vagyok otthon, de majd válaszolok, ha hazaértem. Smile
  • Courage : Meg, igen.
  • Ardea : Ezek szerint megtaláltad? Smile
  • Courage : Smile))
  • Courage : A hiba nem az on keszulekeben van...
  • Courage : Lehet, hogy csak nalam nem jott be, de nem latom a paypal opciot.... Sad
  • Courage : Risen 2be, a kard parton merre vannak a vizkopok kb.? Eldric nem hagy beken veluk...
  • Courage : Betoltottem ujra, kihagytam a videot es ugy jo volt...de para volt kicsit,bar mielott bementem, mentett a jatek magatol.....azaz erzesem,hogy a Risen 2t nem jatszottam vegig,de miert nem?....nem emlekszem...
  • Ardea : Ezt már velem is eljátszotta a játék! Azt hittem, megüt a guta! Smile
  • Courage : Garcia halott,kifagyott az atvezeto video..neeeee
  • Courage : Hat erre nincs otletem
  • PC-AS : Üdv! Hogyan tudnám a G3-ban bekapcsolni a számszeríj tüskék nyomvonalát? Csak a nyílvesszők csinálnak csíkot repülés közben. Könnyebb lenne a célzás így számszeríjjal.
  • Courage : Mar elhagytam a szigetet, azota a masodik reszbe utazom Smile
  • PC-AS : Van egy alternatív befejezés: Ha meghalsz a játékban Surprised
  • Courage : Tenyleg nincs olyan vege a R1 nek,hogy az injvizitorral megvaltjuk a vilagot, "gonoszak" leszunk es minen elpusztul?
  • Courage : ajanlott korbenezni a vulkan erdot hazainak tetejen, talatam egy kis black magic sarkot a teton Smile)))
  • Ardea : Hát, a Two Worlds-nek írták, hogy lesz majd 3. része. De egyelőre az ígéretekből csak a II-höz tudtak produkálni pár DLC-t...
  • Courage : Lehet esetleg tudni a kovetkezok folytatasarol? Gothic; Elex ;Risen esetleg T.Worlds?
  • Courage : En tovabbra is csuhaba tolom a R1et...Inkvizitor papa mondta, az elso fejezet vegen mikor keri a kapuhoz a "kulcsokat" hogy majd a Don cucu odaadja...Ugy fogalmazott,hogy meg nem is talalkoztam vele, illetve a banditataborba se jartam, megis a fickom kerdi,hogy miert adna oda...vagy vmi ilyesmi xd
  • Vertanc : Na tegnap elött kipörgettem a G1et megint érdekes volt látni, ahogy az Ork Harcosok leütik a sima orkokat valamint, hogy a Démonlordok megtámadják az Alvót Very Happy
  • Geralt : Közben rájöttem. Teljesen kipakoltam Pallas hullàját, Ignatius már szóba áll velem. A rúnák pecsétjeit viszont csak csalással tudom megtanulni.
  • Courage : En a Don oldalan szaladtam vegig a jateknak, most jonnek a csuhasok Smile
  • Geralt : R1-ben negyedik fejezetben vagyok, még egyik pecsétet se tanultam meg. Ignatius-tól nem is tudom, mert csak àlldogál a monostorban és azt mondja, hogy küldjek a Szent Lánghoz mindenkit, de azzal már megvagyok. A pecsétek viszont kellenének, mert így nem tudok bemenni a templomokba és nem tom befejezni a játékot.
  • Ardea : Szerinted miért nincs időm megírni egy végigjátszást? Very Happy A térképek jelölése és feliratozása a legkisebb része egy ilyen munkának. Very Happy
  • PC-AS : Hi! Én légifelvétellel csináltam magamnak anno a térképet, (kamerát magasba, majd screenshotok) de nagy fába vágtam a fejszémet. Feliratoztam már térképet, de egy ilyent iszonyú sok munka megcsinálni...
  • Courage : Megteszi,de kinyomtatni es lefuzni nem fogom Smile
  • Ardea : Hát, én elkezdtem a Risen 2-höz megcsinálni, a térképeket már kifényképeztem, de már nincs rá időm, mint régebben... Angolul biztosan van egyébként: a Gamepressure-ön.
  • Courage : csak egy gyors kerdes, Risen 2-3 hoz letezik szoveges terkepes vigigjatszas,mint ami az elozohoz van? Nem tudom ki hogy van vele,de en ugy szeretem ezeket lapozgatni Smile Sokkal masabb mint a manapsag fellelheto full gameplay videok..«link»
  • Vertanc : Hú gyerekek sikerült ledöntenem az oszlopot Gothic 1ben a kolostorban és hát hatalmas csalódás Very Happy
  • Courage : megtalaltam egy regi lemezen, ha valakinek kell,atkuldhetem, kb 150 MB, a Golden Edition kerte mindenkeppen,hogy ez fent legyen, kulonben nem ette meg. azota jol porog, mar apritm a tengeri patkanyokat es pusztitom a vilag rum keszletet xd
  • Ardea : Az nem csak "egy fájl", hanem a magyarítás telepítéséhez az a verzió szükséges. Megnéztem a fórumunkban, és ott írtuk is, hogy erre a verzióra fel kellett patchelni a játékot. Ha a Gold Editionnek más a verziószáma, akkor írj nekem léci e-mailt (más forrásokat nem használok ilyen célra), és ott megbeszéljük.
  • Courage : keresem a Risen.2.Dark.Waters.v1.0.1210.Update fajlt mert kulonben nem jon a hun a gold editionra, valakinek megvan pls dobja fel valahova
  • Courage : Titan visszazarva, johet a 2. sziget
  • Vertanc : Igazából az 1.08 comm fent van de a 3. fejezetbe pl már nem volt zenekar, plusz az ugrálás is eléggé hülyén van
  • PC-AS : A Gothic második fejezetében csak akkor van zenekar és stb, ha legalább az első javítás fent van. Kipróbáltam, de a harmadik fejezetben a troll mögötti csörlőt nem tudtam elfordítani egy hiba miatt, talán erre is van javítás...
  • Courage : Utanaolvastam...valami dereng mar...
  • Courage : zarojelbe jegyzem meg,hogy felelenkult az uzenofal xD
  • Courage : szoval otlet,vagy terkep segitseg?
  • Courage : R1..vulkan belselyebe...le kell engedni valami csapohidat, h a felszemu kis kopasszal az inkvizitorral atmenjenek a katonak, csak all es nez melyen erzo szemekkel...xD nekme meg valahogy belulrol kene kinyitni..de szerintem eltevedtem, megtalaltam a gombas Jorgenseit is,de az se segitett tul sokat
  • Vertanc : Srácok lányok,nektek G1ben act 2ben a Régi táborban ott volt a zenélős banda? Mert akárhány streamet nézek mind ott van de nekem nincs, pedig ők se használnak modot
  • Geralt : Közben rájöttem Smile
  • Geralt : Köszi Smile R1-ben Abrax próbájánál beszéltem Sirius-szal, elvettem minden Krayban-tól, de nem tudom befejezni a küldetést. Amikor Abrax-szal beszélek, nem adja ki a lehetőséget. Szerintetek?
  • Courage : nem jatszottam vegig, mindenki tok arrogans volt benne..XD...joooo lehet kesobb eloveszem,csak ugy fun bol
  • Ardea : Nem olyan gáz, csak az alaphoz képest unalmas, és mikor én utoljára játszottam vele, iszonyatosan bugos volt. Pedig azt már akkor kapott több Community Patch-et is.
  • Geralt : G3 kiegjével kapcsolatban kinek milyen a benyomása? A neten sokan lehúzták, ezért nem vettem még rá magam.
  • Geralt : Itt van a G1 előtti történet: «link»
  • Vertanc : Magyarul egyébként van valahol a Gothic előtörténete? Egyszer már megleltem de nem találom
  • Courage : Jaja, a kis sara eltunt, jolvan,megyek es megkeresem, koszi
  • PC-AS : Ha Sarah-ról van szó, a játék elején valóban a kunyhónál van, de ha nem beszéltél Jan-nak vagy Tristannak róla, elmegy magától valamelyikükhöz. Itt a leírás (oldal alja) __ «link»
  • Courage : Kicsit franak tartom,hogy a csontvazakat le lehet loni nyillal...xD Am kerdes,hova lett a kis kollegina akivel egyutt kerultem a szigetre? masodik fejezetbe vagyok, eltunt a kunyho mellol.. olyan maganyos vagok Smile))))))) XDDDD
  • Vertanc : Mondjuk igen jumpolni is jó, egyébként ha hugom ráveszem ő lehet lefordítja nekünk a képregényt és ne feledjük ma 14:30tól Gothic stream! Irány az Ork Temető!
  • PC-AS : És könnyebb bejutni a nehezen elérhető helyekre. Én harcban is hasznát vettem.
  • Vertanc : Az akrobatikának igazából csak az az egy értelme van, hogy gyorsan haladj xd
  • Courage : Orommel latom. Hogy nem csak en ugraltam vegig a jatekot, mint egy nyuszi... Igaz Vertanc xD
  • Vertanc : Akinek van kedve nézzen egy kis streamet délutánonként pörög a G1 «link»
  • Vertanc : Valaki nem tud véletlenül lengyelül? Very Happy «link» egy jó kis Gothic képregény
  • Vertanc : Ja még acht 1be vagyok csak kell egy jó fegyó térkép íráshoz... egyébként tegnap előtt volt egy érdekes bugom mászás közbe ugrottam és felugrottam a map tetejére és az a poén, hogy leestem az égből szó szerint és semmi bajom nem lett Very Happy
  • Geralt : Courage, én is G3 után kezdtem el a R1-et, nekem a szaladás, úszás nagyon hiányzik... Viszont a vízi szörny vicces lett Smile
  • PC-AS : A Gothic 1-ről: Ha rajtad van az ULU-MULU, az orkok szelídek, nem támadnak meg, de lehet, hogy mindenki mással is szelídekké válnak. Jó trükk, ezt sem tudtam.
  • Courage : szoval a szineszrol mintazhattak kb Smile
  • Ardea : Lemaradt az előző hsz-ed vége. Smile
  • Courage : na,talaltam kettot, egy High resolution es egy 0sz kornyezetet
  • Courage : oszinten,jo kicsit belemerulni neha a Risen vilagaba, most mentem a kikotovarosba. Kicsit csaltam az elejen,hogy legyen megfelelo kezdo tokem a jatekhoz, es 100k arannyal vagtam neki, azota megvan a kezdo szett ruha es egy jobb fegyver. a QE vel lehet forgolodni,de eger nelkul jatszhatatlan, ellenben pl a gothic 1-2 vel.. Hja egy gyors kerdes..a Gothic 3ba lehetett felmaszni falakon, hazak tetejere? mar nem emlekszem... Tovabra is az a velemenyem hog y a Risenbe a fohost Michael Scofield -rol mi
  • Courage : Na az szep... spion ork
  • Vertanc : Az is vicces, hogy bementem az ork földre egy fegyverért, az egyik ork egészen a régi táborig követett ahova be is jött de senki meg nem támadta Very Happy

Kizárólag regisztrált felhasználók küldhetnek üzenetet!

Bejelentkezés

A PlayBook Magazin interjúja Sascha Henrichsszel

Sascha HenrichsA PlayBook, egy önálló online romániai játék- és életmód magazin nemrég kiadta első számát, melyet a Gothic II - Night of the Raven 10. évfordulójának szentelt.

A magazin többek között közöl két interjút is a Piranha Bytes tagjaival, nevezetesen Sascha Henrichsszel és Björn Pankratzcal, és a WorldOfGames.ro, valamint a WorldOfGothic.ro oldalakon jelent meg.

Megkaptuk az engedélyüket, hogy a World of Risen oldalon kiadhassuk az angol nyelvű interjút.

Hamarosan várható a Björnnel készült interjú is!

 

Először is szeretnénk hatalmas köszönetet mondani a PB-nél végzett munkátokért. Az egyik fő oka annak, hogy annyira várjuk az új játékokat az a hihetetlen pályatervezés, amelyhez szoktattatok minket.

 

1. Mit fektettek bele a játékfejlesztésbe mostanáig a 3D művészek, különösen Te? Amennyire a többi interjúból tudjuk, a Gothic 1 fejlesztése leginkább egy kitartó ötletroham volt, ahol mindenki folyamatosan új ötletekkel állt elő, míg a Risen 2 fejlesztése igen optimalizált volt a személyzetre kiosztott feladatok szempontjából.

A pályatervező osztályunk nagyon örül annak a szabadságnak, mellyel létrehozhatják a világainkat. Az embert elégedettséggel tölti el, ha olyan helyszínre léphet be, mely a játékról alkotott saját elképzeléseit és látomásait jeleníti meg. Azonban mivel mi egy kis csapat vagyunk, a lehetőségeink - más fejlesztőkhöz képest - eléggé korlátozottak. Minden eddiginél hatékonyabban kell megteremtenünk az anyagainkat, és nincs sok lehetőségünk az ismétlésekre. A jelenlegi szabványoknak való megfelelés érdekében olyan fontos vizuális elemekre kell fókuszálnunk, mint a körvonalak, a színek és megvilágítás.

Bár a sokéves fejlesztési munka után mindannyiunknak bőven van elég megbízható tapasztalatunk ehhez. Én vezetőként különösen örülök ennek a helyzetnek, mivel minden egyes személyben megbízhatok az osztályon, hisz mind pontosan tudják, mit csinálnak.

 

2. A játékaitok közül melyik az, amelyik a legjobb élményt nyújtja számodra fejlesztőként és játékosként?

Fejlesztőként a legújabb projektünket élvezem a legjobban, mivel hatalmas lépést tettünk előre nem csak a vizuális minőség, hanem a változatosság szempontjából is. Játékosként mindig mindegyik játékunkat kedveltem. De különösen a Gothic 3-mal szerettem játszani. Tudom, hogy sok játékosnak technikai problémái voltak ezzel a játékkal, de szerencsére nekem nem.

A hatalmas, összefüggő tájképekért voltam oda.

 

3. A Night of the Raven egy erősen vitatható kiegészítő volt a különböző problémák miatt, beleértve a kiadásakor még nem létező angol fordítást, és a megosztó újra-kiegyensúlyozást. Ám az új terület pályatervezését mindenki hihetetlenül jónak tartotta. Egy új játék fejlesztésekor jobban kedvelitek a hasonló elrendezésű nagy területeket (pl. Gothic 1), vagy a sajátos megjelenésű kisebb térségeket (a Gothic 2 NotR-ban volt sűrű erdő, sivatagi kanyon, tropikus partvonal és hátborzongató mocsár, hogy csak néhányat említsek)?

Én inkább a nagy területeket szeretem különböző témákkal és helyszínekkel tarkítva, mint a Gothic 3-ban.

A világ megtervezése azonban történetfüggő, így a Risen 2-ben nem voltak nagy földrészek. Ki tudja, mi lesz legközelebb.

 

4. Ti sokat játszottatok a Gothickal? Hogyan látjátok egy játékos szemével?

A játékainkat otthon kezdtem el játszani, de egyiket sem toltam végig, mert egyszerűen túl hosszúak. Smile

És ahogy öregszem, egy rossz szokást kezdtem felvenni: egyre kevésbé figyelek oda a párbeszédekre, de szenvedélyesen elemzem a grafikát.

Mégis miközben játszom a játékainkkal, az általuk nyújtott élmény és a bennük lévő élet sokkal másabb tapasztalatot ad, mint mikor a pályákat nézek a szerkesztőben. Úgyhogy még mindig szeretem játszani a játékainkat. Most például újrakezdtem a Risen 2-t a fiammal.

 

5. Mi a kedvenc részed egy játék fejlesztésében? Mi az a különleges pillanat, vagy fázis, amitől az az érzésed támad, hogy "Imádom a munkámat"?

Sok ilyen pillanat van; gondolok itt egy megbeszélésre, ahol valami technikai dologról van szó, és végül kielégítő megoldást találunk rá a csapattal.

Vagy például egy mérföldkő, amit időben és nagyon jó minőségben elérünk. Vagy egy olyan pillanat, amikor egy programozó odajön hozzám, és azt mondja, beépített egy über fícsört, és a következő épületnél használhatom is. Ilyenkor olyan boldog vagyok, mint egy gyerek karácsonykor.

Vagy vannak olyan pillanatok, mikor összeraktál néhány dolgot egy nagyobb tájképhez, és végre beteheted mindet a pályába, és minden pompásan néz ki.

Azt is bírom, mikor éjjel ülök az irodámban és egy nagy elemen dolgozom, ami nagyon jól fog kinézni, és másnap az emberek azt mondják, tényleg jól néz ki.

Ez mind elégedettséggel tölt el, és ezekről nem akarok lemaradni.

 

6. A játékok fejlesztésének mi volt a legnehezebb része? A játékok fejlesztése közben melyik fázis szokott fejfájást okozni?

A feladatkihelyezés. Ez minden művész átka.

Fárasztó, unalmas és hálátlan. Képzelj el tonnányi listákat és excel táblázatokat, kiegészítve számtalan kézzel írt jelentkezéssel és a már benyújtott grafikák kézzel írt bemutatójával.

Amikor meghallom a "feladatkihelyezés" szót, máris ez lebeg a szemem előtt.

Szerencsére úgy esett, hogy az én jó kollégám, Mario magára vállalta a feladatkihelyezés nagy részét, ezért én olyan dolgokra összpontosíthatok, amiben jó és gyors vagyok. Kösz Mario!

 

7. Ossz meg velünk egy mulatságos történetet, ami az egyik játékotok fejlesztése közben esett meg. Mondjuk a Night of the Ravennél, mert ez most évfordulós.

Ó, a "Night of the Raven"... Nos, azt elmondhatom, hogy a NotR belépési pontja, a piramis olyan eleme volt a játéknak, amit csak azért tettem be a Gothic 2-be, mert egyszerűen nem tudtam, mit kezdjek ezzel a különleges játék területtel.

Erre a helyszínre nem volt terv. Így aztán odatettem egy piramist csak úgy...

Egy építmény, mely teljesen eltért a Gothic 2 többi épületétől. És egyetlen párbeszédben sem esik szó róla, ha jól tudom.

Szerencsére egy kiegészítőt kellett készítenünk a Gothic 2-höz, és ez a piramis pont jól jött.

Maga az új világ is tartalmazott néhány különböző területtípust, melyet boldogan foltoztunk és dobtunk össze mindenféle tervezési ötlet nélkül. Csak ez a piramis létezett, és erre alapozva alkottuk meg a NotR világát.

A sivatagi kanyon egy másik projekt prototípusa volt, melyen közvetlenül a Gothic 1 után dolgoztunk. De sosem fejeztük be, és hogy ne kelljen elvetnünk minden belefektetett munkát, úgy döntöttem, beillesztjük ezt a kanyont az új világba.

"Ütős" volt, de végül valahogy mégis bejött. Ha-ha.

 

8. Mi a véleményed arról az irányról, amelyben a videojátékok ipara fejlődött? Több, mint 15 évvel ezelőtt, amikor a Piranha Bytes megalakult, a játékfejlesztők nagyon kis cégek voltak, többségük független a .com buboréknak köszönhetően. Gondolod, hogy a ma nagy vállalatai negatívan befolyásolták a videójátékokat?

Nem igazán. Csak azt vettem észre, hogy egyre nagyobb kihívást jelent elfogadható időn belül jó minőségű, versenyképes tartalmat előállítani. Egyre több technikai rendszer szükséges a fennmaradáshoz és az irányításhoz, de az emberi erőforrások nem növekednek.

Szeretek olyan nagy és drága nevekkel játszani, mint a Battlefield és a GTA, ezek mindig új magasságokba taszítják a játék minőséget, szóval igenis nagyon jót tesz, hogy vannak ilyen nagy kiadók, akik valóban megadják a költségkeretet.

 

9. Játszottál a Gothic 3: Forsaken Godszal, vagy a Gothic 4: Arcaniával, azzal a két Gothic játékkal, amit nem a Piranha Bytes fejlesztett? A régi Gothic rajongók közül sokan gyűlölik ezeket a játékokat, és úgy gondolják, tönkretették a Gothic sorozatot. Ti, fiúk hogyan vélekedtek róluk?

Nem, én csak az Arcania demójával játszottam. Véleményem szerint a grafika igazán jó volt, de nem voltam tőle elájulva. Ezért aztán nem is játszottam a teljes játékkal.

G3 Forsaken Gods... Mi is az? Wink

 

10. Egy 3D művész munkája nagyon kreatív, de valójában mekkora szabadságot kap, ha valami újat kell létrehozni?

Az alapvető tervezés nagyon történetfüggő, de ettől eltekintve általában azt csináljuk, amit akarunk, amíg jól néz ki.

Persze kapunk visszajelzéseket a kiadóinktól, de ezek többnyire azokra a vizuális szempontokra vonatkoznak, mellyel már amúgy is tisztában voltunk, és tervbe volt véve, hogy még dolgozunk rajtuk.

 

11. Szeretnétek visszatérni egy újabb Gothic játék fejlesztéséhez?

Ó, hát jó. De az alábbiak kizárólag az én személyes véleményemet fejezik ki:

Őszintén szólva nem. Bárki fog is új Gothic játékot fejleszteni, az meg fogja égetni a kezét. Lecsapnak rá az újságok, és elevenen el fogják égetni a kemény rajongók.

A játékkal kapcsolatos elvárások olyan magasak, hogy egyszerűen nem lehet nekik megfelelni.

Az idők megváltoztak, a Gothic játékok más hangulatban készültek, akkoriban sokkal inkább kísérleteztünk. A Gothic valami nagyon izgalmas volt, és a játékos érezhette ezt a laza és játékos megközelítést, de az ilyen dolgok mértéktelen fejlesztési időhöz és sok-sok bughoz vezettek. Ezeket kijavítottuk, de tanultunk is ezekből a homokozóbeli fejlesztési megközelítésből.

Mi ez a kétségbeesett igény egy új Gothic játékra? Mit várnak el? Nos, egy Gothic 1 kiegészítő várható. Alapvetően ugyanaz a játék, de annál kicsit több, és a környezet új látványt nyújt. Azon tény ellenére, hogy a cégünk már nem ugyanaz, mint annak idején, és kemény időket élhetünk meg, amiért ahhoz az "érzéshez" térünk vissza, van rá esély, hogy plagizálással és az innováció hiányával fognak minket vádolni.

Mintha "lemásolnánk" saját magunkat. Ezekkel a vádakkal tényleg egyre gyakrabban kell szembenéznünk; csaknem minden új projektnél. De egy új Gothic játék esetén ez rettenetes hatással lenne a Gothic univerzumra nézve.

Ha mégis megtesszük, ezt le kell szögeznünk. Minden szempontból mesésnek kell lennie, és hatalmas, hosszú tervezési fázison kell majd átesnie. Azt hiszem, egy napon megcsináljuk. De nem most.

 

12. Ha választhatnál, milyen tájképet vagy tájképeket választanál egy jövőbeni projekthez?

Még mindig nagyon szeretem a természetes környezetet, és a fantasy elemeket, de nem bánnék néhány új beállítást sem.

Talán egy másik bolygót, technológiát, vagy technológiailag fejlett civilizáció pusztulófélben lévő épületeit.

Valami ilyesmit.

 

13. Tekintve, hogy sok év telt el a Gothic 1 kiadása óta, szeretnéd újra megcsinálni a Gothic 1-et vagy a 2-t a mai grafikával és technológiával?

Jó kérdés. Megcsinálnám, ha valaki adna rá költségkeretet.

 

14. Van valami olyan új technológia vagy módszer az új projektben, melyen most dolgoztok, mint a magasságtérkép volt a Risen 2-ben?

Mindig jobb technikákon dolgozunk. Az új projektnél egy jobb navigációs technikát építettünk be az NPC-khez, van ruha-animáció is, és belekerült egy nagyon látványos fizikai alapú villámlás megoldás is.

 

15. A pályatervezésnek mely részében vallod magadat a legjobbnak bármely játékban, amiket eddig dolgoztál?

A Gothic 2 pályatervezése egy hatalmas előrelépés volt annak idején, de még mindig a Gothic 3 pályatervezését szeretem a legjobban. Nordmart nem igazán, de a játék többi részét igen. Wink

Ezenkívül az új projekt mindig az aktuális kedvencem. De mit is mondhatnék... te még nem láttad. Ha-ha.

 

16. Ha a 3D modellezésről van szó, a Risen 2-t bármely (művészeti vagy technológiai) szempontból innovatívnak tartod a korábbi játékaidhoz képest?

A Risen 2-nek sok új eleme volt, és nagyszerű volt játszani vele. Jó játék, de akkor nem volt túl innovatív. Kaptunk egy igazi esélyt arra, hogy egy jó kis kalóz díszletet készítsünk, de véleményem szerint sok szempontból kudarcot vallottunk. A kalózos élmény ebbe' a játékba' túl vacak lett! Úgy biza'...

 

17. Melyik a kedvenc tájképed vagy területed a Gothic 2 Goldból?

Tulajdonképpen még mindig Khorinis városát szeretem a legjobban. És a kontinens erdeit.

Akkor lehetőségem volt fejleszteni a textúrás képességeimet. Még mindig tetszik a város és a környezete stílusa.

 

18. Van olyan koncepció, amit mindig fel akartál használni a játékokhoz, de sosem sikerült belepréselned a játékokba, melyeken dolgoztál?

Persze, hogy van, csak gondolj a 12. kérdésre, amikor arról kérdeztél, hogy milyen helyszíneket szeretnék látni a jövőbeni projektekben.

Bőven van olyan ötletem, melyek sosem kerülnek majd beépítésre, de végül mindig mi magunk tervezhetjük meg a helyszíneinket, ezért egyáltalán nem vagyok kétségbeesve, hogy bekerülnek-e az ötleteink a játékba.

Az egyetlen igazi szempont, ami korlátoz és zavar engem, az a méretarány.

Igazán szeretnék valós méretarányú környezetet látni és ultranagy területeket beépíteni egy játékba.

Gondolj bele, milyen lenne egy valós méretarányú hegyvonulat, mint mondjuk a Himalája. Képzelj el egy valós arányú hegységet, ami akár 5-6000 méter magas. Ez epikus lenne. Sajnos ez egy rendkívül okos tervezési fogás nélkül játszhatatlan lenne.

 

19. Van valami gondolatod, melyet megosztanál a közösséggel?

Köszönöm a folyamatos támogatást és érdeklődést a termékeink és cégünk irányában!

Még mindig lenyűgöz, hogy a játékaink milyen sok ember figyelmét keltik fel, és hogy még mindig vannak emberek, akik aktívan beszélgetnek rólunk a fórumokon és a weboldalakon, még ha nincs is információnk a jelenlegi projektünkről.

Csak még egy kicsit tartsatok ki. Azt hiszem, már nem tart soká, hogy a kiadónk nyilvánosságra hozza az új és oly régóta várt információkat!

 

Írta: Maladiq
Forrás: WorldOfRisen.com
Eredeti interjú forrása: WorldOfGothic.ro
Fordította: Ardea

 

Hozzászólások (1)
12014. október 31. péntek, 10:04
PC-AS
Üdvözletem!
NAGYON köszönöm a Gothicfan.hu oldalnak, hogy közölte eme intrjút Sascha Henrichsszel. Igazán hasznos dolgokat lehetett belőle megtudni.
Rávilágított kissé ez arra a tényre, hogy egy remekművet nem lehet ugyanúgy megismételni. Egy csapat nem térhet vissza a múlthoz, haladni kell a korral tovább, de át kell menteni a jövőbe a múlt tapasztalatait, és értékeit, mert csak így lehet új alkotásuk méltó, a nagy elődökhöz.
PC-AS
Kérjük, hogy regisztrálj vagy jelentkezz be, ha hozzá kívánsz szólni ehhez a cikkhez.

Ki olvas minket?

Oldalainkat 27 vendég és 0 tag böngészi