A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

1. fejezet: Az elfeledett sziget - Kikötőváros

Kikötőváros térképe

 

Hát ide is bejutottunk. A térképünk, amit Letotól kaptunk egyelőre ne árul el sokat. Kikötőváros lesz az a hely, ahol el kell döntenünk, kinek a pártjára állunk, tehát kinek az oldalán játsszuk végig a játékot. Egy ideig el lehet lavírozni a kettő között, s ki lehet centizni azt is, hogy kinek hány küldetést csinálunk, de célszerű óvatosan bánni a "mérleggel", mert egyszercsak azt vesszük észre, senkinek sem kellünk. Az oldalválasztós küldetések egyértelmű jelzést adnak, hogy kinek kedvezünk a végrehajtásukkal: "a Don javára", "a Rend javára".
Minkét csoportnak megvannak az előnyei és hátrányai, az elvei és szabályai. Banditának lenni "szabad" érzés, de minden páncélért kemény összegeket kell lecsengetni. A kardforgatást kizárólag a Bandita táborban (Finchertől) lehet maximumra kitanulni!
Ha mágus akarsz lenni, mindenképpen előbb el kell jutnod Kikötővárosba, s itt a Rend javára kell működnöd, hogy végül Carlos parancsnok ajánlólevelével mehess el a Monostorba, ahol így - és csak így! - megkérdezik, mi szeretnél lenni: harcos vagy mágus.
Ha valaki a Rend harcosa akar lenni, annál nem baj, ha elfogják a Fehér Köpenyesek a játék elején, mert akkor is megkapja az újonc kiképzést. Azonban így számos küldetéstől - s ezáltal tapasztalati ponttól - esik el. Ez a lehetőség kétszer is meggondolandó!
Akkor most térjünk rá a városban felvehető számos küldetésre.

 

A földműves beteg felesége - The farmer's sick wife "KÖNYÖRÜLETES"
Ahogy belépünk a kapun, jobbra lenn az út mentén a tábortűznél találjuk Arnot, a földművest. Ha beszélgetünk vele, kiderül, hogy felesége, Martha nagyon beteg. Nem tud dolgozni, mert mindig őt ápolja, ezért elfogyott a pénze, s lassan már nem lesz mit enniük. Adhatunk neki 1, vagy 25 aranyat, vagy mondhatjuk, hogy nincs semmink. Én 25 aranyat szoktam adni neki. Smile Ezután még egy másik küldetés kapcsán egy gyógyitalt is hozunk neki. Ám még ez sem elég. Marthát valami fedett helyre kellene vinni, különben meghal. Ezt megtehetjük úgy, ha Costanál fizetünk neki egy ágyat (30 arany). Csakhogy költséges, és Costa is csak akkor engedi ezt, ha még nem szedtük ki belőle Delgado védelmi pénzét, vagy Sebastiannak adtuk oda azt. Ha Costa fittyet hány a beteg asszony szükségére, akkor forduljunk Flaviohoz, a prém kereskedőhöz, aki felkínálja a raktárában álló üres fekhelyet Marthanak. A küldetés akkor teljesül, ha erről említést teszünk Arnonak és Marthának. Az eredményről Belschwur mesternek is beszámolhatunk, amiért kapunk 2 gyógyitalt.

 

Védelmi pénz Costától - Protection money from Costa (a Don javára)
Ha a hátsó bejárattól kicsit tovább megyünk, az út bal oldalán egy beugróban ott ácsorog Delgado. Megtaláltuk a Don egyik emberét. Delgado arra panaszkodik, hogy sehogy sem tudja kiszedni Costától a 300 arany védelmi pénzt, mert a fickó felvett egy testőrt, de nem bocsátkozhat nyílt harcba, mert azonnal letartóztatják őt. Mondjuk neki, hogy majd mi megszerezzük a lóvét. Costa rögtön a lépcsőtől jobbra áll a hotelja előtt. Hogy hogyan vegyük rá Fullert, hogy kimaradjon a buliból, mikor Costával ügyet intézünk, a következő küldetésben található. Nos tehát miután Fullerrel, a testőrrel megbeszéltük a dolgokat, Costa egymaga próbál legyőzni minket (merthogy fizetni nem akar) - de ne engedjük. Egyébként ha elég jól megy már a zsebmetszés, el is lophatjuk tőle az aranyat tartalmazó erszényt. Ha Delgado megkapta az aranyat, akkor teljesül a küldetés.
Megjegyzés: Ekkor Delgado elmondja, hol van a főnöke, Scordo. Egyebekben pedig ezt a küldetést csak akkor végezzük el így, ha a Don oldalán állunk!

 

Verd meg Fullert - Thrash Fuller
Delgado ugye külön kihangsúlyozza, hogy nem jó nagyobb harcba keveredni ebben a városban. Külön-külön kell elintézni Costát meg a verőlegényét. Ezért célszerű, ha előbb odamegyünk Fullerhez, aki mindig ott lábatlankodik a környéken. Kérjünk tőle egy kis "testmozgást". Ha levertük, mehetünk Costához, akinek már nem fog segíteni a "fizetett izom". Ez így ennyi.

 

Védelmi pénz Joshtól - Protection money from Josh
Miután átadtuk Delgadonak Costa 300 arany tartozását, rákérdezhetünk, van-e még munka számunkra. Erre mintegy ötletként Delgado feldobja nekünk, hogy összeszedhetnénk Joshtól is a védelmi pénzt. Hát menjünk oda Joshhoz a kocsmájába és kérdezzünk rá a témára. Itt két megoldás kínálkozik: vagy kifizeti a 100 aranyat és kész a dolog, vagy információt kérünk tőle és akkor egy küldetést ad. Az ingyen sört is elfogadhatjuk, amit felkínál. Smile

 

Jack ládája - Jack's chest
Ha azt választjuk, mondjon inkább valami érdekeset, akkor Josh elregéli, hogy a múlt héten Jack csont részegen elmesélte, milyen nagyszerű gyűrű került a birtokába. Ezt a gyűrűt a saját ládájában tartja, ami a világítótorony felső szintjén van. Ehhez viszont a kulcs lent van az alsó szinten, a hordók mögött a falon. Ezt szedjük össze, nyissuk ki a ládát, rámoljuk ki, s mehetünk vissza Jackhez megköszönni a tippet.

 

Sebastian tudni akarja, mit tervez Delgado - Sebastian wants to know what Delgado is planning
Hát amint tovább indulunk Delgadotól, Sebastian a Rend egyik harcosa meg is állít minket. Látta, hogy a banditával beszélgetünk, el is mondja őt mindennek. Felhívja rá a figyelmünket, ha jót akarunk, akkor neki segítünk. A segítség első lépésben annyi lenne, hogy elmondjuk, mit tervez Delgado. Ha már tényleg beszéltünk vele, akkor ezt elmondhatjuk neki. Ez ennyi volt.

 

Tégy úgy, mintha Delgadonak dolgoznál - Pretending to work for Delgado
Ezután Sebastian arra kér, csináljunk úgy, mintha Delgadonak dolgoznánk. Costa úgyis uzsorás, megérdemli, hogy elvegyék tőle a pénzt, s visszaadják a jogos tulajdonosoknak. A jutalom 100 arany lesz. (Delgado 150 aranyat kínál, ha neki adod a védelmi pénzt.) Tehát miután Costa aranya a zsebünkben van, ezzel Sebastianhoz menjünk, ne Delgadohoz. Ha odaadtuk a pénzt a harcosnak, a küldetés kész.

 

Szabadulj meg Delgadotól - Get rid of Delgado (a Rend javára)
Tulajdonképpen ez már csak a i-re a pont. Ha a banditáknak akarunk dolgozni, az egyetlen mentés innen, ha nem mondjuk meg Delgadonak, hogy a Rendnek adtuk az aranyat. (Esetleg ha ellopjuk a pénzt Sebastiantól, vagy saját zsebből kiperkáljuk, de ebben nem vagyok biztos.) Ebben a küldetésben végül is már csak közölnünk kell Delgadoval, hogy két szék közt a földre esett, mire ő gondterhelten elsétál őrhelyéről.

 

Philus el akarja adni halas pultját - Philus wants to sell his fish shop
Amikor továbbmegyünk nyugatnak a Nyomornegyedben, elérünk egy elágazáshoz. Itt szemben ácsorog egy pultnál a halaskofa, Philus. Amikor a közelébe érünk, azonnal megszólít minket. Elpanaszolja, hogy az asszony miatt vette meg a halas bódét, de már nem akar ezzel foglalkozni. El akarja adni. 300 aranyat kér érte mindenestül, s ha elvállaljuk, hogy segítünk, ad előlegbe egy cápapecsenyét (azért jó, mert +15 xp-t ad!). A megoldás az, ha lemegyünk Patty kocsmájába a kikötőben, s ott megkeressük Nicot. Ő hajlandó lenne megvenni a halárudát, hiszen halász is, jól ellenne vele, csak nincs 300 aranya. Feldobja az ötletet, mi lenne, ha megvennénk tőle ennyiért a varázsgyűrűt (+3 erő), amit talált. Mivel más vevő nincs, és máshogy Nico nem hajlandó belemenni az üzletbe, vegyük meg tőle. Ezután helyet cserél Nico és Philus. Philust mostantól a kocsmában fogjuk megtalálni. Beszéljünk vele, hogy megjutalmazhasson minket.

 

Gyógyszer mindenkinek - Medicine for everyone "SZAMARITÁNUS"
Menjünk most jobbra fel a lépcsőkön, el egészen az üstnél álldogáló (vagy a padon ücsörgő) mágusig. Ő Belschwur mester, aki a Monostorból jött, hogy segítsen a rászorulókon. (Éjjel fent van a Szent Tűz szentélyében.) Rendes ember, azzal kezdi, ha éhesek vagyunk, ad nekünk egy ragut. Beszélgessünk vele. Ad nekünk 7 gyógyitalt, amiből 5-öt kell kiosztanunk, a maradék 2 a fizetség. Átnyújt egy listát is, amin rajta vannak a rászorulók: Elias, Finn, Cole, Josh, Martha. Ha mindenkinek kiosztottuk az italokat, menjünk vissza hozzá. Ha a Rend harcosa, vagy a mágus útját kívánjuk járni, fontos a küldetés teljesítése, mert szükség lesz az ő áldására, hogy a Monostorban tovább léphessünk. Ha végeztünk a kiosztással, Hughnak is szólhatunk (Belschwur segédje/tanítványa), ami 25 xp-t jelent.

 

Beszélj a Kikötőváros parancsnokával - Talk to the commandant of Harbour Town
Ha elvégeztük Belschwurnak a "Gyógyszer mindenkinek" küldetést, akkor az első cirkáló harcos odaszól nekünk, hogy menjünk fel a helyőrségre, mert Carlos parancsnok látni akar minket. A küldetés akkor teljesül, ha átjutunk a helyőrség kapujában álló, unalomból "akadékoskodó" őrön és megszólítjuk Carlost.

 

Béke és rend - Peace and order "BÉKEFENNTARTÓ"
Hát ez sem a rövid küldetések közé sorolható. Ha úgy döntünk, az Inkvizíció oldalára állunk, vagy legalábbis mágusok, vagy harcosok szeretnénk lenni, akkor ez a küldetés kötelező jellegű. Méghozzá következetesen kell végrehajtani, különben két szék közt a földre eshetünk. Tehát ennek a küldetésnek a lényege, hogy fel kell kutatnunk a Don embereit és a bizalmukba kell férkőzni. Meg kell tudnunk, mit akarnak, majd lehetőség szerint úgy ügyeskedni, hogy végül elhagyják a várost. Ha Delgado, Cid, Lukor, Menyét és Toni is eltűnt a városból, a küldetést teljesítettük.

 

Prémek húsért cserébe - Skins for meat
Ugorjunk most vissza Belschwurhoz... Ha kicsit arrébb megyünk, a ház ajtajában ácsorog egy könyvet olvasgatva Flavio, a prém kereskedő. Beszéljünk vele, kérjünk tőle munkát. Végül kapunk egy alkalmi feladatot: menjünk el Baxterhez, aki a mészárszék könyvelését végzi, vigyünk neki 5 vaddisznó bőrt és 5 farkasprémet. Ha eddig nem vadásztunk össze ennyit odakint, akkor is össze tudjuk szedni a kellő mennyiséget innen-onnan. Van egy prém Costa hoteljának emeletén a földön, a hotel alatt a fehér boltívnél egy ládában. Azután Motól (hentes inasa) is kapunk kettőt. Cole-tól is, ha megvesszük Costától az íját (küldetést ld. később). Ha a város főkapujánál lévő alagsorba lemegyünk, ott is akad még... Szóval ha megvannak az irhák, adjuk oda Baxternek, aki erre ad nekünk egy csomag hússzállítmányt. A húst pedig továbbítanunk kell Belschwur mesternek. Ezután már csak szólnunk kell Flavionak, hogy elintéztük.

 

Visszahoztad Cole vadászíját - Cole's hunting bow returned
Cole-t valószínűleg fent a kis szentélyben fogjuk megtalálni. Ha nem, akkor Flavio házától balra lefelé van egy lépcső, s lent jobbra található Cole kunyhója. Beszélgessünk vele. Kiderül, hogy ő vadász volt, de miután mindenkit betereltek a városba, s nem lehetett kijutni, már nem volt miből megélnie. Ezért eladta Costának az íját. A küldetés nem kerül fel az elintézendők listájára, de ha visszavásároljuk Costától Cole íját és visszaadjuk neki, akkor kiderül, hogy teljesítettük a küldetést. Smile

 

A sziget térképe - The map of the island
Most induljunk el lefelé, a Kikötőnegyed irányába. Térjünk be a bal oldali házba. Itt találjuk Nelsont, a térképészt. Ha megkérjük, készít nekünk egy tisztességes térképet. Akárhányszor rákérdezünk, kész van-e, mindaddig "nem" lesz a válasz, amíg Carlos parancsnoktól nem kapunk úti okmányt, vagy Scordo kulcsával ki nem jutunk a városból a kivezető alagúton keresztül. Amikor szabaddá válik az utunk a világba, a térkép is elkészül. 250 arany az ára. Azonban a Donhoz csatlakozók abban az előnyben részesülnek, hogy a Bandita táborba visszatérvén kapnak Finchertől egy ilyen "jófajta" térképet. Illetőleg a térképet nem kell megvásárolni, mert a küldetés akkor teljesül, ha a térkép elkészül!

 

Mit tervez Rodriguez? - What is Rodriguez planning?
Ha most átmegyünk az út másik oldalára, ott találjuk Cidet, aki szintén a Don embere. Mesél nekünk egy volt társáról, Rodriguezről, aki nemrég még egy "rendes, becsületes tolvaj" volt, most meg - Cid úgy hiszi - el akarja kapni őt. Ki kell derítenünk, mit tervez. Ezzel még nincs gond, mindenki elvégezheti ezt a küldetést. Beszélni kell a hentes előtt ácsorgó őrrel - ő Rodriguez - és elmondani Cidnek, amit hallottunk.

 

Találd meg a betörő kémjét - Find the burglar's spy!
Nos, akkor az egyszerűség kedvéért menjünk most Rodriguezhez. Dumcsizzunk vele. Nemcsak hogy megtudjuk, mit tervez, de feladatot is kapunk tőle. Már ha elvállaljuk. Nyugodtan megtehetjük, függetlenül attól, kihez kívánunk majd csatlakozni. Ez kicsit időigényes meló, de azért egyszerű. Három betörés volt az elmúlt néhány napban. Rodriguez biztos benne, hogy Cid áll a dolog mögött, de az is biztos, hogy előbb valaki mással mérette fel a terepet. Ezt a valakit kell megkeresnünk ebben a küldetésben. Menjünk el Baxterhez, Nelsonhoz és Flaviohoz, s kérdezzük ki őket a betörés körülményeiről. Ha minden információ a kezünkben lesz, akkor kizárásos alapon kideríthetjük, hogy Doyle a kém, Philus halárus segédje. Ha nem találnánk meg a fickót, beszélhetünk a halas kofával is, ő 50 aranyért elárulja, hol látta utoljára (xp-t nem kapunk érte, úgyhogy ha nélküle is megtaláljuk, spóroltunk!). Mindenképpen beszélnünk kell Doyle-lal, mert bizonyosságot kell szereznünk kémkedő tevékenységéről. Costa hoteljában rejtzőik, mindig az egyik ágyon durmol. Hát mondjuk el Rodrigueznek, mi a helyzet.
Megjegyzés: amikor Doyle-lal konzultálunk, és végső döntést kellene hoznunk, inkább lépjünk ki a párbeszédből. Erre még ráérünk. Ugyanis az ekkor adott válaszunkkal is vagy a Donnak, vagy a Rendnek kedvezünk. S mielőtt ezt lezárjuk, még nyugodtan beszélhetünk Ciddel és Rodriguezzel, némi plusz xp-ért.

 

Egy kis számtan! - Mental arithmetic!
Kezdjük nyomozásunkat mondjuk Baxternél, aki a hentes szomszédságában laki. Amikor belépünk Baxterhez, s megszólítjuk, kicsit kiakad, mert nyakig van a számolásban. Mikor úgy látja, hogy félvállról vesszük a szakmáját, feldobja a labdát. Ha van kedvünk egy röpke számoláshoz, kérdezzük meg: "Próbára akarsz tenni?" Ekkor megkérdezi, mennyi 14×17. A választ bizonyára mindenki ki tudja számolni (238). És ezzel máris nyertünk 100 xp-t. Ezután már kikérdezhetjük a betörés körülményeiről.

 

Nelson gyűrűje - Nelson's ring
Ez a küldetés csak akkor merül fel, amikor a betörések ügyében nyomozunk, előtte nem. Nelson, a térképész azt állítja, hogy a gyűrűje tűnt el, amit személyesen Carlos parancsnoktól kapott. Nagyon szeretné visszakapni. Ha elvállaljuk, hogy visszaszerezzük neki, nem kell messzire menni érte... Cid felesége, Kayleigh ujjacskáján ragyog a csecsebecse. Beszélgessünk a hölgyeménnyel. Kétféleképpen szerezhetjük meg tőle. Vagy adunk cserébe neki egy gyöngysort (külön küldetés!), vagy figyelemeltereléssel, s akkor ellophatjuk tőle. Ha visszavisszük Nelsonnak a gyűrűt, nagyon boldog lesz, de elszomorodik, ha ránéz az ékszerre, így felveti az ötletet, hogy szívesen nekünk adná. Ha kérjük, nekünk adja ingyen és bérmentve. +3 erőt ad.

 

Gyöngyök egy hölgynek - Pearls for a lady
Ezt a küldetést akkor nyerjük meg, ha megpróbáljuk rávenni Kayleight, adja vissza nekünk Nelson gyűrűjét, amit Cid lopott el. A fenyegetés és a feljelentési szándék sem hatja meg, csak az, ha valamit felkínálunk neki cserébe. Ő megnevezi, amiért hajlandó átadni a gyűrűt: egy gyöngysor. Ilyen gyöngysor a kikötőben egy nagyon bonyolult zárral ellátott ládában található. Azon a stégen kell kimenni a végéig, ami a hentessel szemközt van. Ám ahhoz, hogy ezt ki tudjuk nyitni, bírnunk kell a 3. szintű zárnyitási képességgel, amit Cidtől tanulhatunk meg, de csak miután eljutunk Scordohoz és tőle is kapunk egy küldetést. Ha Cidet kipateroljuk a városból, a nő megharagszik ránk és a küldetésnek annyi. Ha pedig ellopjuk (zsebmetszéssel, vagy figyelemeltereléssel), akkor is visszavonja a küldetést. Ha viszont megszerezzük neki azt a gyöngyöt abból a ládából, boldogan átadja a "vacak" gyűrűt.

 

Doyle-nak el kell tűnnie - Doyle must disappear (a Don javára)
Miután Doyle-lal is beszéltünk, menjünk el Cidhez. Cid kissé kiakad, mivel érzi, szorul a nyakán a hurok. Megkér minket, hogy tüntessük el Doyle-t, mielőtt ellene tanúskodik. Ha ezek után visszacaplatunk Doyle-hoz, az egyik lehetőség, ha felvetjük neki, el kell tűnnie. Ez kétféleképpen oldható meg. Vagy ott helyben lekaszaboljuk, vagy megdumáljuk vele, hogy tűnjön el a föld színéről. Ez esetben a 2. fejezettől Doyle-t magasan a Nagy mocsár felett, a Rhobart tanyájánál lévő nagy vízesés eredeténél, a fennsíkon fogjuk megtalálni. Beszéljünk Ciddel a témáról. Ezt a küldetést csak az fejezze be így, aki bandita akar lenni!

 

A hentes megkopasztása - Fleecing the butcher
Miután elintéztük - így vagy úgy -, hogy Doyle eltűnjön a városból, Cid hadjáratot indít a Rend ellen. Ezt azzal kell kezdenünk, hogy meg kell mutatnunk Dargelnak, a Don keze messzire elér. Beszéljünk hát Dargellal, de a csevegésnek harc lesz a vége. Kemény küzdelem, de miután legyőztük, Dargel akkor sem hajlandó fizetni. A küldetés visszavonásra kerül. Kocogjunk vissza Cidhez.

 

Hentesekkel táncoló... - Dances with butchers...
Ez a "küldetés" akkor veszi kezdetét, amikor Dargel előrántja husángját, s a verekedés befejeztével ér véget.

 

Pakold ki Dargel ládáját - Clean out Dargel's chest
Hát Cid nem lepődött meg Dargel viselkedésén. Inkább egy új ötlettel áll elő: törjük fel a hentes saját ládáját, ürítsük ki. Talán így majd belátja, ő sem sebezhetetlen. Ezt akkor tudjuk megtenni, ha este kint ücsörög a mészárszék előtt a padon. Caplassunk fel az emeletre lopakodva (amikor Mo éppen nem téblábol a házban) és tegyük a dolgunkat. Szóljunk vissza Cidnek a dologról.

 

Szabadulj meg Cidtől - Get rid of Cid (a Rend javára)
Miután Doyle-lal beszéltünk, menjünk el Rodriguezhez is (Cid után). Rodriguez örül, mert most már csak rá kell venni Doyle-t egy vallomásra, és Cidet végre ki lehet paterolni a városból. Hát akkor most kocogjunk vissza Doyle-hoz. A párbeszéd opciók közül válasszuk ki, hogy tegyen vallomást és akkor nem háborgatja őt senki soha többé. Megígérjük neki, hogy Cidet eltávolítjuk. Ezután ha szóba elegyedünk Ciddel, ő is úgy dönt, kénytelen elhagyni a várost. Büszkélkedjünk el tettünkkel Rodrigueztnek. Csak akkor fejezzük be így az ügyet, ha a Rend harcosa, vagy Mágus szeretnénk lenni!

 

Patty ki akar jutni a városból - Patty wants to leave town
Térjünk most be a kikötő negyedben álló kocsmába. A tulajdonosa Patty, egy ifjú hölgy. Beszélgessünk vele. Első körben kapunk egy korsó sört - a többiért fizetni kell. Ha tovább erőltetjük a párbeszédet, kiderül, hogy Patty elszántan ki akar jutni a városból, de ugye azt elvileg nem lehet. Hallott egy pletykáról, hogy van valahol egy titkos alagút. Ennek lennie kell, mert a Don emberei folyamatosan csempésznek ki ereklyéket, ezt-azt a városból. Nos, ez így is van. Ennek pontos helyét először Delgado említi meg, de csak akkor, ha neki adod át Costa védelmi pénzét. Egyébként a bordélyház vezetője árulja el nekünk 10 aranyért cserébe, ha már valamelyik oldalt megerősítetted. Az alagúthoz egy titkos raktárhelyiségen át lehet eljutni. Ennek bejárata a fürdőhelyiségből nyílik, ha a falon lévő kép mögé rejtett kapcsolót aktiváljuk. Innen bejutunk a raktárba, ahol Scordotól - így vagy úgy - megszerezzük a kulcsot, mely a kijáratot nyitja. Menjünk végig az alagúton, s ha megvan a kijárat, visszaszólhatunk Pattynek. Ekkor ő odalibeg a bordélyházba, nekünk pedig még egyszer meg kell győznünk őt, hogy tiszta a levegő. Ő kisétál a városból, s a parton marad a második fejezetig a tábortűznél.

 

Az elveszett apa - The lost father
Ha még tovább faggatjuk Pattyt, még az első találkozáskor, elárulja, hogy apját keresi, azért akar annyira kijutni a városból. Ajánljuk fel segítségünket ezügyben is. Ekkor elmeséli, hogy elfogtak egy kalózt és a városban őrzik egy cellában, beszélnünk kellene vele, hátha őt tud valamit az apjáról. Elvégre mindketten "tengeri medvék". Romanovot a kikötőben a dokkoknál, egy hosszú "kifutó" végében lévő cellában tartják fogva. Az ide való bejutás külön feladat. Miután beszéltünk Romanovval, megtudjuk, ő is Vasszakállt, Patty apját keresi. Megbízta embereit, hogy figyeljék Pattyt és Gwent, aki Vasszakáll szajhája volt. Ezután menjünk a bordélyházba, beszéljünk Gwennel is. Ő is ejt néhány keresetlen szót a kalózról. Itt találjuk Eriksont is, akit nem árt rendre utasítani, mellesleg találunk nála egy kulcsot is. Ha ezt megmutatjuk Pattynek, a következő lépés, hogy keressük meg Vasszakáll kunyhóját a városban. Gwen, Erikson és Vasili súgnak a témában. Egyékbént ahogy Costa hoteljétől elindulunk a kikötő felé, a második kunyhó az, amit keresünk. Zárt ajtó, sarokház. A kulccsal szépen bemegyünk, mindent magunkhoz veszünk, megszemlélünk (amit lehet), majd irány megint Patty. Miután átadtuk neki az irományt, amit találtunk, megkapjuk a kunyhót örökbe. Ezzel le is tudtuk ezt az ügyet. Azért még lesz folytatása. Jutalomként választhatunk 200 aranyat, de akkor nem kérdezhetünk tőle többet semmit. Én inkább a kérdéseket szoktam választani, mert azzal megtudhatjuk, mi vár még ránk kalandjaink során. Smile

 

Lukor az öt páncél lemezt akarja - Lukor wants the five armour plates (a Don javára)
Lukor a kikötőben a nagy raktárépület sarkánál ácsorog. Amikor megszólítjuk, elhív egy csendesebb helyre. Ekkor kitárgyalhatjuk a dolgokat. Kiböki, hogy ő kinézett magának 5 páncél lemezt, de a napszámosok lenyúlták az orra elől. Vissza kellene szerezni őket. Először 50 aranyat kínál darabjáért, de simán kialkudhatunk 400 aranyat tőle, ne szégyenlősködjünk. Na, ha ez megvan, kezdjünk hozzá. Ha mindenkitől begyűjtöttük a páncél lemezeket így vagy úgy, odaadhatjuk neki őket. Ő leperkálja a 400 aranyat (ha ennyit alkudtunk ki) és egyúttal megnövekszik a Don hatalma a városban.

 

Carasco az öt páncél lemezt akarja - Carasco wants the five armour plates (a Rend javára)
Beszéljünk Carascoval is, aki a raktárépület előtt strázsál. Elmondja, hogy mostanában rengeteg lopás volt. 5 páncél lemezt is eltulajdonítottak. Ha neki visszük vissza, választhatunk a következő jutalmak közül:
- 200 arany
- néhány mana ital
- néhány gyógyital

 

Duram páncél lemezei - Duram's armour plates
Arra téblábol mindjárt Duram, szólítsuk meg. Akárhogy fenyegetőzünk, úgyis az a vége, hogy meg kell vennünk tőle az árut. 200 aranyat kell neki adni, akkor megkapjuk a kulcsát. Menjünk fel a raktárépület mögé, az Ukkos mögötti emeleti helyiségbe. Itt a láda. Fogjuk a cuccot és teperjünk tovább.

 

Párbaj Durammal - Duel with Duram
Ezt a küldetést nekem nem hajlandó felhozni, de elméletileg létezik. Ha eleget szekáljuk Duramot és fenyegetjük, akkor vele - azaz Ukkosszal - is meg lehetne verekedni, hogy ne kelljen kiadni a 200 aranyat.

 

Hús Ukkosnak - Meat for Ukkos
Ukkos egy ogre, aki a raktárház hátsó bejáratát őrzi. Egy rámpán kell felmenni hozzá. Ha már elkezdtük összegyűjteni Lukornak (vagy Carasconak) a páncél lemezeket, beszéljünk Durammal is. Duram nem hajlandó elárulni, hol őrzi a lemezeket, de ha otthagyjuk és Ukkost kérdezzük meg Duramról, ő némi húsért cserébe hajlandó elárulni, hol találjuk a fickó szobáját.

 

Ingvar páncél lemeze - Ingvar's armour plate
Legyen a következő áldozatunk Ingvar. Ő Patty kocsmájában ücsörög és részeg. Ki is fizethetjük neki a páncél darabot (100 arany), vagy kicsit lehetünk erőszakosabbak is. A lényeg, valahogy szerezzük meg tőle, hogy letudhassuk a feladatot.

 

Párbaj Ingvarral - Duel with Ingvar
Nos, ha kicsit rámenősebbek vagyunk és keményebben kezeljük a fickót, akkor olcsón megoldhatjuk a páncél megszerzését. Ingvar kivonul a kocsma mellé. Kövessük. Győzzük le, rámoljuk ki. És már meg is oldottuk a helyzetet.

 

Vasili páncél lemezei - Vasili's armour plates
Az utolsó ember, akinél még van a páncél lemezekből 2 darab, Vasili. Ő 100 aranyat kér értük. Ha ezt soknak tartjuk, itt is fennáll a párbaj lehetősége. A lényeg, hogy szedjük el tőle a cuccot.

 

Párbaj Vasilival - Duel with Vasili
Ezt a küldetést valamiért nem mutatja, de ha sokalljuk a 100 aranyat, "adhatunk neki egy esélyt" a verekedésre. Erre ő ott helyben előkapja kardját. Ha jót akarunk, csaljuk ki őt a kocsma mellé, ott nem sebezhetünk meg senkit. Mikor leütjük, a párbajt is letudhattuk.

 

A jó dolgok hármasával jönnek - Good things come in threes (a Rend javára)
Amikor a kikötő negyedben a raktárnál járunk, Carascoval is beszélgessünk (ha még nem tettük meg). Sokminden tűnt el mostanában a raktárból, többek közt három igen értékesnek gondolt aranytál is. Carasco úgy sejti, ezek még a városban vannak, s a fekete piacon árulják őket. Ez valóban így van. Akiktől megvásárolhatjuk őket: Dirk, aki Josh kocsmájában, vagy akörül tölti az idejét; Dytar, aki Patty fogadójában mászkál a földszinten, vagy az emeleten (Patty is felhívja rá a figyelmünket); Olf, akit a Don régi házában Hernandez tart fogva. Ha megvan mindhárom tál, akkor odaadhatjuk Carasconak, de csakis akkor, ha a Rendhez akarunk csatlakozni.

 

Három aranytál Scordonak - Three golden bowls for Scordo (a Don javára)
Ha eljutunk Scordohoz, a banditák vezetőjéhez Kikötővárosban, és még nem dolgoztunk a Rendnek, vagy más dolgoztunk a Don embereinek, akkor értelmesen lehet beszélgetni Scordoval. Különben ellenségesen viselkedik. Tehát Carasco minden bizonnyal beszélt nekünk a 3 aranytálról, amit a raktárba jövet elloptak, s most a fekete piacon kering. Az is lehet, hogy már nálunk van. Smile Az összegyűjtésükről a következő néhány küldetésben olvashattok. A lényeg, ha a Donnak akarunk dolgozni, akkor Scordonak adjuk oda a tálakat, ne Carasconak. Scordo ezért 600 aranyat kínál nekünk és szól egy jó szót az érdekünkben a Donnál.

 

Egy csomag a Donnak - A package for the Don "ORGAZDA"
Ezt a küldetést is Scordo adja, miután bebizonyítottuk neki, hogy az ő oldalukon állunk, azaz 4 küldetést már teljesítettünk a Don javára. Tehát átad nekünk egy csomagot, amit majd bizonyítékként kell átadnunk a Donnak, amikor jelentést teszünk neki a Kikötővárosban kialakult kedvező helyzetről.

 

Találd meg a három aranytálat - Find the three golden bowls
Ez maga a gyűjtögetés. Dirktől és Dytartól csak meg kell venni a tálat. Persze el is lehet tőlük lopni, ha elég ügyes az ember. Olfot azonban ki kell szabadítanunk, mielőtt elárulja, hol találjuk meg az utolsó tálat. Vagy legalábbis ígéretet kell tennünk erre. Végül neki is le kell perkálnunk 200 aranyat, hogy elmondja a titkot. Az utolsó tál megszerzéséhez szükségünk lesz egy Telekinézis tekercsre. Ezzel menjünk el Jack világítótornyába, odabent nézzünk felfelé. A tekerccsel magunkhoz vonzhatjuk a tálat a fenti keresztgerendáról. Ezzel kész is a küldetés.

 

A bebörtönzött kincsvadász - The imprisoned treasure hunter
Amikor Carasco, vagy Scordo nyomán elindulunk összeszedni az aranytálakat, Dirkhöz is eljutunk. Dirk aggódik, mert idősebbik fivérét fogva tartja az Inkvizíció. A városban mászkálva eljutunk majd a Don régi házához is, amit Hernandez őriz. Itt van bent Olf is, de őt addig nem engedik el, míg nem tisztázódik a 3 aranytál sorsa. A küldetés szempontjából teljesen mindegy, kinek passzoljuk le a cuccot, a lényeg, hogy azután már nem kell őt őrizni. Tegyünk így, adjuk oda - saját megítélésünk szerint - Carasconak (a Rend javára) vagy Scordonak (a Don javára) a tálakat, majd beszéljünk Hernandezzel a dologról. Ekkor ő beszól az őröknek, hogy elengedhetik Olfot, s a küldetés megoldódott.

 

A hármas gyűlése - A gathering of triplets
És ha már szóba került Olf, kiderül, hogy ők - a három fivér - kincsvadászok, a profi fajtából. Felajánlja szolgálatait cserébe azért, ha kivisszük őt a "börtönéből". Ha pedig akarunk nekik munkát is adni, akkor a városból is ki kell őket juttatni. Erről azonban testvéreivel is akar beszélni, ezért megkér minket, szóljunk nekik, menjenek a szokásos találkozó helyre. Szóljunk akkor Dirknek (Josh kocsmája) és Dytarnak (Patty fogadója), s ők elcaplatnak Jack világítótornyának tövébe. Olfot is értesítsük, hogy megcselekedtük a dolgot.

 

Szabadulj meg Lukortól - Get rid of Lukor
Nos, ha a páncéllemezeket Carasconak adtuk át, akkor már nem marad más hátra, minthogy megszabaduljunk Lukortól. Beszéljünk a fejével, mikor felismeri, nincs miért itt maradnia, ő is elindul kifelé a városból. Ha végeztünk vele, cammogjunk vissza Carascohoz beszámolni.

 

Szerezd meg Marek cellakulcsát - Get Marek's cell key
Patty kérése nyomán, vagy előbb-utóbb "csak úgy" eljutunk a dokkoknál lévő cellához, amit Marek őriz. Amint a közelébe érünk, ő megszólít minket. Ha beszélgetünk vele, kiderül, Romanov kapitányt őrzi ilyen bőszen. Meg kell győznünk valahogy, hogy átadja a kulcsát, vagy beengedjen minket a kalózhoz. Megpróbálhatjuk megvesztegetni 100 arannyal, de ez nem hat rá - viszont legalább visszaadja a pénzt. Az egyszerűbbik módszer, ha kekeckedni kezdünk vele, hogy ha nem adja magától, akkor elvesszük. Ekkor rövid csihi-puhi után kipakolhatjuk zsebeit. Az elegáns és xp-dúsabb megoldás viszont az, ha más módon engeszteljük ki (ld. következő küldetés), s akkor egy szép leányzót bámulva önként és dalolva átadja a kulcsot.

 

Tereld el a börtönőr figyelmét - Distraction for the prison guard
Lássuk akkor az elegáns verziót. Induljunk el Marektól a raktár felé. A raktár előtt egy padon ücsörög Anika, a szabadfoglalkozású hölgyemény. Ő rögtön tovább küld minket Madam Sonyahoz a bordélyházba. Beszéljünk Sonyaval is, fizessünk neki 50 aranyat. Most már Anika hajlandó lesz elszórakoztatni Marikot. Ha a lánnyal is elintézhetjük a dolgot, nem marad más hátra, mint elkérni Marektól a kulcsot.

 

Jacknek rumra van szüksége - Jack is in need of rum
Ha a bordélyház felé menet felkukkantunk a világítótoronyba, ott Jacket, a világítótorony őrét. Azonban hiába a fontos poszt, most teljesen feleslegesnek érzi magát, minthogy nincs hajóforgalom a viharok miatt. Bánatos lelkére gyógyír lenne egy jó kupica rum. Hát adjunk neki, hadd legyen egy jó napja. Ezután kereskedni fog velünk.

 

Egy éjszaka Olgával - A night with Olga
Ha már bekeveredtünk a bordélyházba, használjuk ki az alkalmat. Kérdezzük meg Madam Sonyatól, nekünk mit ajánlana. 50 aranyért elvihetjük Olgát, aki amúgy jövendőmondó. Miután meg volt velünk elégedve, s látta, nagy dolgokra vagyunk hivatottak, megajándékoz minket egy Tréfa tekerccsel.

 

Győzd le Eriksont - Defeat Erikson
Még a Madam Sonyaval való beszélgetésből kitűnik, hogy az Inkvizíció nem törődik a lányok biztonságával, ezért minden jött-ment zaklathatja őket. Ott van például Erikson, aki összeverte Gwent és egyébként is állandóan kukkolja a lányokat. Nem ártana neki egy verés, hogy megtanulja, itt sem tehet meg bármit. Magát a küldetést Gwentől kapjuk meg. Nos, miután móresre tanítottuk a fickót, mi leszünk itt a favorit, nem beszélve arról, hogy nála van Vasszakáll kunyhójának kulcsa. (Ezt csak azután árulja el, hogy felvettük Pattytől "Az elveszett apa" küldetést.)

 

Nők bántalmazója - Woman beater "HÖLGYEK LOVAGJA"
Na szóval még mielőtt fejbeverjük Eriksont, beszélgessünk Gwennel is. Ő a fürdőszobában ücsörög egy kádban. Megtudjuk, hogy mikor visszautasította a pasast, az alaposan megverte. Igen hálás lenne, ha valaki helybenhagyná Eriksont. Most már adhatunk a csávónak, amennyi belefér. Miután leterítettük, említsük meg Gwennek is a dolgot.

 

Romanov tengerész ládája - Romanov's seaman's chest (a Don javára)
Miután bejutottunk végre Romanovhoz, jó hosszan beszélgessünk el vele. Kérdezzük a szállás és a koszt felől is. Ekkor Romanov kitalál egy nevetséges mesét arról, hogy van neki egy ládikája, amiben tiszta ingek vannak. Ha elhoznánk neki, végre át tudna öltözni rendes hacukába. Ebből a ládika igaz. Smile Ez pedig a raktárház felső emeltén van egy tengerészládában, aminek a kulcsát megkapjuk a kalóztól, ha segítünk neki. A legegyszerűbb módja, hogy ide feljussunk az, hogy Ukkos előtt elhaladunk, felmegyünk a lépcsőn, de a fordulóban jobbra felugrunk a korlátra, majd onnan a raktár tetejére. A tetőn szépen elsétálunk a ház falán lévő rámpáig, oda leugrunk és be az emeletre Carasco feje felett (lopakodva!) Ide úgy is lehet feljutni, hogy az Ukkos mögötti ajtón bemegyünk (3. szintű zárnyitás szükséges!), majd a nyitott ablakba kiállunk, s egy Lebegés tekerccsel átvitetjük magunkat a szemközti épület nyitott emeletére. Itt lopakodva kinyitjuk a ládát, de utána célszerű az ablakon keresztül távozni, mert felfedeznek minket. (Ha nem, akkor még fosztogathatunk... De nekem eddig még mindig "meghallották".) A ládát csak akkor adjuk Romanovnak, ha a Donnak akarunk kedvezni!

 

Sergio Romanov aranyát akarja - Sergio wants Romanov's gold (a Rend javára)
Sergio a kikötőben álló hajók rakományát tartja szemmel, ezért mindig a dokkoknál cirkál. Ha megszólítjuk, mindenféléről dumcsizhatunk vele. Tőle is rákérdezhetünk a fogolyra. Ekkor felhozza a témát: tudni akarják, hová rejtette Romanov azt az aranyat, amit a Kontinensről csempészett áruért kapott a Dontól. Ha Romanovból - az imént leírt módon - kitrükközzük a láda rejtekhelyét, és meg is szerezzük, akkor eldönthetjük, kinek adjuk oda. Sergionak csak abban az esetben adjuk át, ha a Rendhez akarunk csatlakozni.

 

Hozd vissza a csomagokat Menyétnek - Bring the packages back to Weasel (a Don javára)
Menyét egy padon ücsörög - a kereskedő negyed és a kikötő negyed sarkán. Hamar kiderül, hogy ő is a Don embere. Most éppen azzal van baja, hogy eltűnik a Donnak szánt Kender szállítmány egy része. Leonardo, az alkimista még az egészet megkapja, aztán Garthnak kell elvinnie az összekötőhöz. Valószínűleg ő nyúlja le a Kender egy részét, de valaki biztosan fizeti, mert ő ehhez túl ostoba. Ezután Garth elvezet minket a tolvajhoz, s miután kezünkben van a csomag és a bizonyíték, menjünk vissza Menyéthez. A Mocsári Kender csomagot csak akkor adjuk neki, ha a Don oldalán játszunk!

 

Begyűjtés Konradtól - Collect from Konrad
Miután visszaadtuk Menyétnek a 3 nagy csomag kendert, amit Garth le akart nyúlni, Menyét további feladatokat ad, melynek során "bevezet" minket a zsarolás rejtelmeibe. Először is Konradtól kellene begyűjteni a védelmi pénzt. Ehhez azonban információkat kell gyűjtögetnünk arról, mi érinti őt kellemetlenül, mivel lehetne őt sarokba szorítani. Kérdezzük meg Tildát, ő úgysem rajong Konradért, hiszen csak kihasználta őt és a családját. Örömest elmeséli, hogy Konradtnak van egy tehene, Berta, akit a hátsó bejáratnál egy földművessel őriztet. Ezzel az információval térjünk vissza Menyéthez. Ő eztán tovább küld minket a farmerhez, s miután elbeszélgettünk vele is, Menyét azt javasolja, vágjuk le Berta fejét és tegyük Konrad ágyába. Tegyük meg - a farmer persze begurul, mikor levadásszuk a tehenet - például íjjal a sátor tetejéről -, de egy Tréfa tekerccsel el lehet intézni az ügyet. Ezután várjunk másnapig, menjünk oda Konradhoz, majd számoljunk be Menyétnek a kedvező változásokról.

 

Begyűjtés Alvarotól - Collect from Alvaro
Itt a feladatunk ugyanaz, mint Konrad esetében. Ki kell derítenünk, mi a gyenge pontja. Ezúttal Waltert kell kifaggatnunk erről az ügyről és ő el is csacsogja, hogy Marcelo pengéje Alvaro szeme fénye, mert igen jó üzletet remél ettől a harci bottól. Nos, ezzel mehetünk is vissza Menyéthez. A fickó ezután azt javasolja, tulajdonítsuk el a pengés botot, majd "becsületes megtalálóként" vigyük neki vissza - csak ne feledkezzünk meg a jutalom számonkéréséről. Ne legyünk kapzsik, kérjünk érte 100 aranyat, s az üzletet nyélbe is ütöttük. Egyébként a pengés bot Alvaro pincéjében van, erről további információkat Waltertől lehet kérni, amiket ő néhányszor 50 aranyért hajlandó elárulni.

 

Bizonyíték Marcelonak - Evidence for Marcelo
Marcelo a kereskedő negyedben képviseli a "rendőri szerveket". Az útjelző táblánál ácsorog. Ha megszólítjuk, elmeséli, hogy meggyűlik a baja a Don embereivel. Főleg Menyét gyanús neki, aki korábban védelmi pénzt gyűjtött be, most meg csak ücsörög egy padon. Tudja, hogy készül valamire, de nincs semmi bizonyítéka erre nézve. Ha eddig nem tettük meg, most itt az ideje, hogy dolgozzunk Menyétnek. Az alábbi küldetésekben leírtak szerint szerezzük meg a kender csomagot, majd adjuk ezt oda Marcelonak. Ezzel a Rendnek kedvezünk, bár még nincs feltüntetve az opciónál.

 

Menyét vadászat - Weasel hunt (a Rend javára)
Ha Marcelonak adtuk oda Menyét kender csomagjait, azzal gyakorlatilag elástuk Menyétet. Ez a küldetés már csak arról szól, hogy el kell tüntetnünk a fickót a városból. Ha megmondjuk neki, hogy a pakk Marcelohoz került, ő már szedi is a sátorfáját. Újságoljuk el a Rend harcosának, hogy növekedhessen hírnevünk a Rendnél.

 

Kövesd Garthot feltűnés nélkül! - Follow Garth inconspicuously!
Amint azt mondjuk Menyétnek, hogy követjük Garthot, a fickó a háttérben már el is indul az utca szemközti oldalán álló Alkimista műhelyből. Kis előnyt kell hagyni neki. Ha túl közel megyünk hozzá, akkor megszólít minket. Ezzel még nincs veszve minden, de ezt a küldetést buktuk. Azonban ha kellő távolságból bandukolunk utána, akkor már csak egy "csábításnak" kell ellenállnunk. Ha Lillynek sem dőlünk be, akkor sikerrel végigkövethetjük őt a Nyomornegyedbe, Josh kocsmája elé, ahol Cutterrel találkozik. Ahhoz, hogy a küldetést letudjuk, egész közel kell mennünk hozzájuk. Ekkor megszólítanak minket és ennyi.

 

Csodás percek Lillyvel - A lovely time with Lilly
Hát ez az a "csábítás", amiről az előbb említést tettem. Baxter háza előtt Lilly megszólít minket, miközben Garthot követjük. Ha adunk neki 100 aranyat, tölthetünk vele néhány percet, de Garthot szem elől tévesztjük. Bosszúságunkat azzal vezethetjük le, hogy beáruljuk Lillyt Madam Sonyanak néhány xp-ért.

 

Találd meg Garthot! - Find Garth!
Ezt a küldetést akkor kapjuk, ha túl közel mentünk Garthhoz, és észrevett minket, vagy ha engedtünk Lillynek. Ilyen esetben vissza kell mennünk Menyéthez, aki erre bosszúsan azt mondja, valahogy akkor is elő kell kerítenünk a fickót. Annyi segítséget kapunk, hogy a Nyomornegyedben keressük őt. Tehát irány a Josh kocsmája előtti udvar a "Lyuk". Amikor Garthék közelébe megyünk és megszólítanak minket, a küldetés kész.

 

Kapd el Cuttert! - Get your hands on Cutter!
Hát ugye mikor sikerül rajtaütni Garth és Cutter találkozóján, Cutter ezt zokon veszi tőlünk. Mindketten ránk támadnak. Mutassuk meg, ki a kakas a szemétdombon, verjük le őket. Ezután kifaggathatjuk Cuttert. Megtudhatjuk, hogy a Monostorban akarta értékesíteni a lopott kendert. Erről ennyit.

 

Bármi, ami gyógyít - Anything that heals
Leonardo a kereskedő negyedben az alkimista, s nála lehet italokat vásárolni. Azonban most, hogy ki- és bejárási tilalom van, lassan lefogy a készlete. Ha felajánljuk segítségünket és begyűjtjük neki a szükséges gyógynövényeket, kapunk értük egy Életenergia italt, amit +10-zel maradandóan megnöveli életerőnket. Igazán semmiség, adjunk neki 10 gyógyfűszert, 5 gyógynövényt és 2 gyógygyökeret.

 

Szabadulj meg Tonitól - Get rid of Toni (a Rend javára)
Hernandez, aki a Don régi házának ajtajában őrködik, elmeséli nekünk azt is, mennyire idegesíti őt Toni. Toni a Don embere, s láthatóan akar valamit, mert egész álló nap, s még éjjel is ott ücsörög vele szemben a padon. Nem tudja, mire készül, de azt akarja, tüntessük el a szeme elől. Ezt úgy tehetjük meg, hogy beszélünk Tonival is, elvállaljuk, hogy kihozzuk neki a Don családi ereklyéjét, de közben nem neki, hanem Hernandeznek adjuk oda. Ezután Toninak nem marad más hátra, mint a menekülés. Hernandez pedig vállon vereget minket. Ez a küldetés megoldás a Rend javát szolgálja!

 

A családi ereklye - The family heirloom (a Don javára)
Toni a kereskedő negyed közepén ücsörög egy padon és látványosan szenved. Ha szóba elegyedünk vele, elmondja, hogy csak az alkalomra vár, hogy bejusson a Don régi házába. Ott ugyanis egy titkos helyiségben elrejtve hever a Don egy régi családi amulettje. Ezt kellene neki visszaszereznie, de ugye azt úgy nem lehet, ha folyamatosan őrzik. Csakhogy mi bejuthatunk oda fondorlattal is. Ha pedig bent vagyunk, akkor a földszinten menjünk a jobb oldali helyiségbe. Itt a falon lóg egy fát ábrázoló kép, erre kattintsunk rá. Ezzel meg is találtuk a titkos helyiséget. Pakoljuk ki, s a ládában meglesz az ereklye. Ha Toninak adjuk oda, akkor a Donnak kedvezünk!
Megjegyzés: Ha valamiért mégsem tudunk békés módon bejutni, akkor éjjel ugorjunk fel a bordélyház tetejére, ahonnan be tudunk mászni a Don házába. Itt osonjunk le a földszintre, majd a lépcsőről leérve forduljunk jobbra, s az előtér másik végében lévő szobába menjünk be. Alternatív megoldásként, ha már bejutottunk a bordélyház mögötti titkos raktárba, akkor a raktárhelyiség felé menet egy felfelé vezető lépcső tetején találunk egy kapcsolót. Ezt nyomjuk meg és innen is találtunk egy titkos bejáratot a Don titkos szobájába.

 

Vidd el a Don családi ereklyéjét Hernandeznek - Take the Don's heirloom to Hernandez
Miután beszéltünk Tonival, s elmondta, mit akar, s azt hol találjuk meg, menjünk Hernandezhez. Mindegy, hogy a két válasz lehetőség közül melyikre bökünk, ugyanarra az eredményre jutunk: Hernandez beenged minket azzal a feltétellel, hogy neki adjuk oda, amit találunk. Ha így teszünk, az Tonit igencsak fájdalmasan fogja érinteni, úgyhogy gondoljuk meg a dolgot, kinek adjuk oda. Az ereklye helyét az előző küldetésben részleteztem.
Megjegyzés: ha már bejutottunk a házba, felmehetünk az emeletre, ahol ott kuksol Olf, a kincsvadász, akit fogva tartanak. Ekkor foglalkozhatunk az aranytálas küldetéssel is.

 

Walternak pihenésre van szüksége - Walter needs a break
Ha már úgyis a kereskedő negyedben kolbászolunk, szólítsuk meg Waltert, a kovácsot. Ő folyamatosan dolgozik, sosem pihenhet. Ha beszélgetés közben kellőképpen megsajnáljuk őt, akkor Alvarohoz kell fordulnunk. Ő Walter "főnöke". Elég szigorú és kapzsi ember. Nem engedheti el Waltert, mert rengeteg megrendelést kell elkészíteni. Azért megegyezhetünk vele, hogy kerítünk segítséget a kovácsnak a "favágó munkára". Erre kapunk 120 aranyat. Keressük meg a két Kovácssegédet és 50 aranyért már mennek is melózni. Ha ezzel megvagyunk, említsük meg Alvaronak. A maradék 20 aranyat megtarthatjuk. Walter ezután pihenhet majd és lesz ideje nekünk kovácsolást tanítani.

 

Küldd haza a szolgákat - Send the servants home
Ez szorosan az előző küldetéshez tartozik. Amikor Alvaro kiadja, hogy kerítsünk segítséget Walternak, akkor lép ez életbe. Szóval a 120 arannyal a zsebünkben keressük meg a segéderőt. Az egyik fent ül, a várfalon a kovácsműhelytől felvezető lépcsőnél, a másik meg a főkapunál sepreget. Ha elindultak, értesítsük róla Alvarot és kész a buli.

 

Minden, ami nincs leszögezve - Everything that isn't nailed down
Walter ugye rengeteget dolgozik - ezt már mondta. De pont ezért lassan kifogy az alapanyagokból, s már nincs miből kovácsolnia. Szüksége lenne fémhulladékra. Azt mondja, a gnómok folyton összeszednek mindent, amit az elhagyatott tanyákon, meg itt-ott találnak, s ezért náluk biztosan találunk ilyeneket. Ha van nálunk egy szerszámos erszény, azt megmutathatjuk Walternak. Ekkor kapjuk meg a pontos igényt: 15 darab szerszámos erszény kell neki. Ha egyszer meglesz a kellő mennyiség, busásan megjutalmaz minket kardöntvényekkel.
Megjegyzés: amikor először játszunk, ne rohanjunk azonnal Walterhoz, ha megvan mind a 15 szerszámos erszény. Szedjünk még össze hozzá 5 erszényt és elnyerjük az "EZERMESTER" címet. Ezután már odaadhatjuk a kovácsnak az igényelt mennyiséget.

 

Tilda fiai - The sons of Tilda "CSALÁDSZERETŐ"
Ha kicsit arrébb megyünk a kovácsműhelytől, meglátunk egy asszonyt, aki mindig sepreget. Ő Tilda, Ingvar felesége. Ha beszélgetünk vele, kiderül, hogy rettentően aggódós típus. Amikor a romok kibújtak a földből, a tanyájukat lefoglalta az Inkvizíció, s most ideiglenes ereklye raktárnak használják. Ő mégis amiatt ideges, hogy három fiát azóta nem látta. Annyit tud róluk, hogy Beppo, a legidősebb gyerek a Donhoz csatlakozott, William, a középső önként bevonult a Monostorba kiképzésre. Ám legkisebb gyermekéről, Leonról nem tud semmit, ő eltűnt az éjszakában. Nos, Beppot már minden bizonnyal ismerjük, ő Don Esteban "ereklye felelőse". Ha legközelebb találkozunk vele, említsük meg neki, hogy édesanyja aggódik érte. William valóba a Monostorban van, az udvaron cukaharázik, még az alapkiképzésnél tart. Neki is beszéljünk Tildáról. Leont pedig az erdőben találjuk meg egy pici tónál egy faház előtt, Tilda tanyájából nem messze. Vele is dumáljunk. Ő nem az egyszerű esetek közé tartozik, de mivel életben van, az asszony megnyugszik. Jutalmul az eddig összegyűjtött családi örökségét kínálja fel, amit egy ládába rejtett és elásott a tanyáján az istálló mögött.

 

Minden hatalmat a Donnak - All power to the Don
Ha netán úgy jutnánk el Scordohoz, a kikötővárosi banditák vezéréhez, hogy még nem segítettünk se az Inkvizíciónak, se a Donnak - azaz egyik "oldalválasztós" küldetést se végeztük el -, akkor merül fel ez a feladat. Illetve inkább nevezzük döntéshelyzetnek. Most jutottunk el oda, hogy addig nem léphetünk tovább, míg ki nem találjuk, kihez akarunk csatlakozni. Ha úgy döntünk, a Donhoz állunk, a küldetést sikerrel zárhatjuk le, s Scordo elmondja nekünk a pontos tervet, hogyan akarja visszafoglalni Kikötővárost Don Esteban számára. Ha a Rend oldalára állunk, a küldetést bukjuk.

 

Hová tűnnek a varázstárgyak? - Where are the artifacts disappearing to?
Ezt a küldetést akkor kapjuk meg Carlos parancsnoktól, ha már a Don minden emberét kiutasítottuk a városból és teljesítettük a "Béke és rend" küldetést. De azzal még nincs vége a város érdekében történő munkálkodásunknak, mivel még mindig nem tudjuk, hová tűnnek el a varázstárgyak a városból. A főkapukat őrzik, így valahol máshol kell kijuttatni őket. Carlos szerint Madam Sonya bordélyháza kapcsolatban áll a csempészettel, de a nő nincs benne. Akkor is meg kell tőle kérdeznünk, mit tud az ügyről. Ezután bejuthatunk Scordohoz és kijelenethetjük neki, tudjuk, hogy ő az ereklye csempészet lelke. Erre lesz egy kis csihi-puhi, aztán jelentsünk Carlosnak.

 

Beszélj Kikötőváros bandita vezérével - Talk to the bandit chief of Harbour Town
Ezt a küldetést Madam Sonyatól kapjuk. Őt úgy lehet csak szóra bírni, ha információkat kérünk tőle, s minden információ 10 aranyba kerül. Azonban a "megfelelő" kérdést csak azután tudjuk neki feltenni, ha Carlos parancsnok ereklye csempésze küldetését felvettük, vagy ha Delgadonak odaadtuk Costa védelmi pénzét és ő elkottyantotta, hol találjuk Scordot. E feladat lényege, hogy Sonya elmondja, hogyan juthatunk be a bandita vezér rejtekhelyére. Ezt követve menjünk be az alagútba, és beszéljünk Scordoval.

 

Üsd le Scordot - Knock down Scordo
Ha a Rendnek már eleget dolgoztunk, a fenti beszélgetés verekedésbe csap át. A küldetést igazán csak akkor tudjuk "rendesen" felvenni, ha nem folytatjuk le az egész beszélgetést, hanem mikor már nagyjából tudjuk, mit művel Scordo, otthagyjuk és felmegyünk Carlos parancsnokhoz. Leadjuk neki a drótot. Őt mondja, hogy üssük le Scordot és nézzük meg, mi van nála. Ha végigvesszük a beszélgetés minden opcióját, kapásból verekedni kezdünk Scordoval és észre sem lehet venni a küldit, csak mikor kiírja, hogy megoldottuk - természetesen ha legyőztük Scordot. Ezután pedig menjünk vissza jelenteni Carlosnak.

 

Tartóztasd le Scordot Carlos őreivel - Arrest Scordo with Carlos' guards
Ezt a küldetést akkor kapjuk meg, ha sehogysem boldogulunk Scordo-val és mindig leüt minket. Ha ezt elpanaszoljuk Carlos parancsnoknak, akkor ő kiadja, hogy vigyünk magunkkal őröket és velük együtt tartóztassuk le Scordot és vitessük el a banditát a Monostorba.
(Ez nem 100%, hogy pontosan így van... Ha valaki tudja ennek a pontos leírását, írja meg nekem. Ardea)

 

Scordo kulcsa - Scordo's key
Ezt a küldetést kétféleképpen lehet teljesíteni. Ha a Don oldalára álltunk és már ott tartunk, hogy el kell hagynunk a várost, hogy jelentést tehessünk a Donnak, akkor Scordo önként odaadja nekünk a kulcsát. Vagy ha a Rend nevében megyünk oda, és elmondjuk Scordonak, tudjuk, hogy ő felelős az ereklyék kicsempészéséért, akkor a fickó nekünk támad. Ekkor leverjük (ld. előző küldetés) és elvesszük tőle a kulcsát, amire Carlos is kíváncsi (természetesen minden egyébbel egyetemben).

 

Találd meg a titkos bejutást a városba - Find the secret access to Harbour Town
Ezt a küldetést akkor kapjuk meg, amikor Scordo kulcsával felcaplatunk Carlos parancsnokhoz és megmutatjuk neki, hogy ezt találtuk. Ő kiagyalja, hogy ez biztosan annak az alagútnak a kulcsa, amin keresztül Scordoék kicsempészik a városból az ereklyéket. Ez akkor teljesül, ha Scordo kulcsával kinyitjuk a titkos alagút ajtaját. A titkos járatról értesítsük Carlost is. Ennek teljesítése Patty és a 3 kincsvadász kijuttatása szempontjából is "kulcsfontosságú".

 

Szabadulj meg Scordotól - Get rid of Scordo
Ez már az utolsó lépés afelé, hogy végre a Rend tagjai lehessünk. Miután megtudtuk, hogy Scordo hol van és mit csinál, Carlos parancsnok kiadja az ukázt: Scordonak a Monostorba kell mennie bűnhődni. Teperjünk hát vissza a bandita verzéhez és csacsogjunk vele megint. Ha elküldtük őt a Monostorba, térjünk vissza Carloshoz. Ekkor megkapjuk tőle az áhított ajánlólevelet, mellyel szabadon kószálhatunk a világban.

 

Jelents Pallas mesternek - Report to Master Pallas!
Amikor Carlos parancsnoknak a Monostor küldötteként (!) beszámolunk a tisztogató munkánk eredményéről, akkor megelégedéssel nyugtázza és visszaküld minket a Vulkán erődbe, s ott jelentenünk kell Pallas mesternek, hogy a városban rendben elvégeztük a munkánkat. Csakhogy arra nem ad engedélyt, hogy a főkapun át távozzunk, tehát a városból kivezető alagutat kell használnunk, vagy a hátsó kaput. Amikor beszélünk Pallas mesterrel, a küldetés kész, az ő "próbáját" is letudtuk.

 

Ki olvas minket?

Oldalainkat 111 vendég és 0 tag böngészi