A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

Az expedíció megkezdődött

Miután a német fejlesztőcsapat, a Piranha Bytes otthagyta a JoWood-ot, egy új kiadó után kellett néznie a fejlesztőcsapatnak, és egy új cím után is mivel a Gothic jogai a volt kiadónál maradtak! Személyes véleményem szerint ez volt az évtized legjobb döntése.

Az új kiadó személyét a Deep Silver töltötte be, akik teljes szabadságot biztosítottak a csapatnak. Egy tipikus Gothic folytatást váró fanatikus (beleértve magamat is) kissé kétkedve tekinthetett eme produkcióra, mivel egy teljesen ismeretlen területen, és egy előzményeket nem ismert, új történetbe keveredünk bele.

De miután játszottam a játékkal néhány órát, kijelenthetem hogy nagyon jól sikerült a játék, kissé furcsa lehet az "ORK"-ok hiánya érzés, és az új főhős. De ne úgy tekintsünk eme produkcióra mintha a Gothic folytatása lenne, hanem inkább úgy, mintha egy új köntösbe bújtatott Gothic1 lenne, egy új történet kezdete.

Illetve szerintem maga a történet később játszódik mint a Gothic-ok, a Gothic-okban Lovagi, Sárkányvadászós hangulat van, míg a Risen-ben inkább a kalózos hangulat jön elő. Maga a környezet is fokozza ezt az érzést, a Gothic-ok játékterülete olyan, mintha Európa részeiből lenne össze rakva a játéktér: erdős, havas, hegyvidéki, sivatagos, tengerparti területek találhatóak benne, míg a Risenben található terület a Tenger közepén fekvő Faranga szigete, ami egy trópusi sziget, és hangulata is ennek megfelelő!

Miután elindítottam a játékot az első ami rögtön szembetűnik, az maga a grafika, illetve az optimalizálás. Ugyanis aki játszott a Gothic 3-mal azoknak fel fog tűnni, hogy a játék nem szaggat, és nem akadozik be. Illetve a látvány, és színvilág ami elénk tárul az valami bámulatos, a motor pedig, ami ezért felelős egy régi ismerős, a GENOME Engine továbbfejlesztett változata, ez a motor dolgozik a Gothic 3 alatt is.

 

Hajótörött a parton
Maga a kaland egy hajó fedélzetéről indul, amellyel egy hatalmas viharba keveredünk, és ennek következtében hajótörést szenvedünk! Mikor visszanyerjük az eszméletünket, Faranga sziget partjain találjuk magunkat. Körülöttünk a fedélzet hullái, és a hajónk roncsai borítanak be mindent.

Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz

A kezdetekkor nagyon gyengék vagyunk, olyannyira hogy 3 harapásból el tud minket intézni egy vadkan, és akkor a komolyabb ellenfelekről nem is beszélek.
Maga a ruházatunk is rátesz erre a "gyengeség" érzetre egy lapáttal, ugyanis egy szakadt nadrágot, és pólót viselünk, még a lábbelink is hiányzik!
Aki játszott már Gothic játékkal azoknak ismerős lehet, hogy a történet indulásakor az eszköztárunk tartalma igen szegényes, és a képességeink szintje is alacsony.

 

Irány a vadon!
Miután elhagytuk a partot és nekivágtunk a dzsungelnek hamar rá fogunk jönni, hogy bizony mi vagyunk a táplálék lánc LEGalján! Míg nem fejlődünk néhány szintet, igen hányattatott sorsunk lesz, és a taktikázás magas fokát elsajátítva kell játszanunk. Ezek után is nehéz lesz a játék, de addigra már lesz kellő tapasztalatunk a taktikázáshoz, és lesz megfelelő erősségű harci fegyverünk. Több ellenfél legyűréséhez elengedhetetlen lesz a pajzs használata, de így sem lesz olyan könnyű a dolgunk. A klikkelő bajnokságnak vége! Jól meg kell gondolnunk, hogy mikor is bújunk ki a pajzsunk védelme mögül. Egy rossz időben indított támadás, és az életünk felétől búcsút vehetünk, vagy akár el is halálozhatunk. De ha elsajátítjuk a számunkra megfelelő harci stílust hamar rájövünk, hogy a játék harc rendszere nagyon jól sikerült, nehéz lesz a játékmenet, ha több ellenféllel harcolunk, de ezáltal a taktika előtérbe kerül. Minél fejlettebb a harcászati képességünk, annál látványosabb a támadás kivitelezése.

Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz

Teljesen újraszabták a fejlődési rendszert is, pontokkal jelölik a tudásunk állapotát az adott képesítésre nézve, maga a fejlődési pont (TP) eleinte igen könnyen jön (persze, ha kellő mennyiségű vadat le tudunk ölni), viszont még aranyat is fizetnünk kell a tanítónknak! (Itt megjegyezném, hogy a Risenben ha igazán ütőképesre szeretnénk fejleszteni egy harcászati képességet, akkor abból csak 1-et tudunk a Mester szintig vinni, mivel igen magas a maximális szint.) Amiben eleinte nem fogunk dúskálni... Némelyik tanár a tudása megtanításáért cserébe kér valamit. Pl: Szedj össze 6 Mana gombát, hozz 3 Fekete farkas bundát, vagy tisztítsd meg a barlangot a szörnyektől stb.
De ezeket a pontokat, és az aranyat jól meg kell gondolnunk, hogy milyen képzettség fejlesztésére költjük, mert ha elfogy a pontunk, vagy aranyunk akkor a nehezebb küldetéseket nem fogjuk tudni teljesíteni, vagy ha igen akkor nagyon nehezen! Mivel olyan erősek lesznek az ellenfelek hozzánk képest, de ha jól osztjuk el a pontokat, akkor sem leszünk legyőzhetetlenek, csak jóval nagyobb eséllyel vághatunk neki a feladatnak. Maga a képességeink fejlesztése nem elegendő a sikerhez, a felszerelésünket is frissíteni kell. A legfontosabb a ruházat lecserélése, mivel a hajótörött ruházatunk védelme igencsak elégtelen.
Bandita: Ha hozzájuk csatlakozunk, és hajlandóak vagyunk kiadni 500 aranyat a munkás ruháért akkor sokat fog változni a védelmünk.
Inkvizítor: Itt nem kell kiadnunk egyetlen aranyat sem a ruházatért, ha ide csatlakozunk akkor minden egyes "vizsga" után kapunk egy újabb ruházatot.

 

Változtattak még...
A fejlődési rendszer átszabását már részleteztem. Viszont van még jó néhány dolog amin változtattak, ebből néhányat megemlítenék!

A harcrendszeren
Jó irányban, jó mértékben!
Maga az ütő, szúró, vágó fegyverek harc rendszerét a Gothic 2-ben látott rendszerhez hasonlítanám, minél fejlettebb ez a képességünk, annál hosszabb, és halálosabb a támadásunk. Minden egyes szint elérésével megváltozik a harci stílusunk.

Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz

Az íj, és számszeríj használata nem változott ennyit. Mivel ez a pont nagyon jól működött már a Gothic 3-ban is. Magát a célzást némileg megváltoztatták, ha a célpontra szegezzük fegyverünket akkor a jobb oldali váll felett "rá közelít" a célpontra a kamera. Ezzel is segítve a célzás pontosságát.

Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz

A pajzs használata nagyon jól működik. A hős maga elé tartja, és az megvédi őt. Megfelelő időben eltartva magától a pajzsot pedig támad.

Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz

Elengedhetetlen harci kiegészítő! A harc közbeni "taktikus" mozgás. Érdemes használni az efféle mozgást, pajzzsal kombinálva szinte teljesen kivédhetőek a támadások. Jobbra, balra, illetve hátra ugorva ki lehet térni az ütések elől.
Gondolom szembetűnő a harcrendszer terjedelmesebb részletezése, ez azért van mert teljesen átszabták.

A kovácsoláson
Maga a kovácsolás 4 részből áll!

  1. Elsőként fel kell hevítenünk az acélt.
  2. Ha az acél kellően izzik, az üllőn a kovácskalapáccsal meg kell formálnunk a kardot.
  3. Le kell hűtenünk a már kész kardot.
  4. Végül pedig a köszörűkövön meg kell éleznünk a pengét.

 

Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz
 
Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz

 

Üdvözlet Faranga szigetéről!
Mivel Faranga szigete a tenger közepén fekszik, ezért az éghajlata trópusi ennek köszönhetően pedig a szigetet gyönyörű növényzet borítja be. A kriptákban csapdák, logikai fejtörők várják az oda bemerészkedő kalandorokat. A harcrendszer megújulásának, és az ellenfelek harci és taktikai intelligenciájának köszönhetően soha sem tapasztalt taktikázáshoz kell folyamodnunk, ezáltal pedig a játék egy új stílusát ismerhetjük meg.

Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz
 
Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz

Összességében egy nagyon jó játék lett a Risen, lehetne egy kicsit hosszabb, lehetne egy kicsit több zene benne, de ezeket a hibákat elnézzük! Piranha Bytes várjuk a folytatást!
Remélem tetszett az írásom, köszönöm, hogy időt szántál az elolvasására, nézz be máskor is!

Faranga szigetéről üdvözöl titeket KRONNAS!

2009. október 21.

 

Irány Kronnas blogja!

 

Ki olvas minket?

Oldalainkat 17 vendég és 0 tag böngészi