A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

Risen összefoglaló

RisenAmit tudni lehet

A játék egy szigeten játszódik, mely a kb. sima G2 területének felel meg. A sziget különböző éghajlati területek foglal magában. A szigeten egy működő vulkán található, ami kitöréshez közeleg. "Tiltott Sziget" a sziget becsületes neve.

HamubestiaA növényzetet a jelek szerint vegyes lesz. Lesznek tűlevelűek és lombos fák, a páfrányok úgy mint a G2 óta domináns növények lesznek. Lesznek felszedhető növények, bár ezt már megszokhattuk.

Mivel teljesen új világot kezdenek (de van vissza kacsingatás a Gothicra) ezért teljesen új élőlényeket kapunk, a valóságban élő fajokon kívül ismét tömérdek kitalált lény is lesz.
A bemutató filmecskében láthattunk birkát és baromfikat. De még a legelején egy Hamubestiát is. (Ashbeast) Nem ez nem gorillaszerűség, csak egy főemlős, mert a gorilla emberszabású és az emberszabásúaknak nincs farkuk, de ennek egy koncepciós rajzon látható frakinca. De ez teljesen felesleges, ha épp ki akar minket nyírni. Erős masszív és kegyetlen. felpöndöríthető ajkainak hála irtó ronda pofája van, ja és persze nincs szeme...

NautilusMég ugyebár ott vannak a térdig érő óriáscsiga házakban lakó rákok. Vagy a bizarr kinezű repülő pusztuljkák (pusztuljka = légy) feltéve ha azok nem mások... (Insekt nevet viselik)

MuckmonsterIntelligens lények is lesznek, de nem elf vagy ork. Elméletileg lesz egy békés intelligens faj is. De pl. a Tárgyaszörny (Muckmonster) biztos nem az.

Az élőlényeket kb. ennyivel ki tárgyaltuk... Bizonyos lények ellen bizonyos taktika/fegyer hatékonyabb, mint mások ellen. Ígéretek szerint lesznek csordásan vándorló állatok. Ja és még mindig nem lehet lovagolni...

Több település ill. csoportosulás lesz a játékban az ígéretek alapján. Elvileg a G2 kikötővároshoz hasonló várost is kapunk. Abban hasonlót, hogy a város gettósabb részeit az Inkvizíció nem tudja rendben tartani. (majd lejjebb olvasható ez is)

Kikötőváros 

Most rá kellene térni a játék történetére:

Az isteneket elűzték immáron nem álnak az emberek felett. Az emberiség szabad lett. De istenek nélkül félő hogy nagy erejű mágusok vagy mágikus élőlények romba dönthetik a királyságot. Ezért létre jön az Inkvizíció. Feladata az ilyen veszélyes tényezők legyőzése. És egy igazán veszélyes tényező bukkan fel. Mágikus viharok kezdték el pusztítani a királyságot és más csapások. Ezt hívják Sötét Hullámnak. Kiindulási pontja a Tiltott Sziget lehet, de mellet a szigeten a földből régi romok emelkedtek ki és új eddig ismeretlen bestiák jelentek meg a szigeten.

Mendoza InkvizítorA király kiküldi az Inkvizíciót egy fanatikus vezetésével. A sziget kolostorából barakk lesz, a sziget lakosságának megtiltják a kijelölt területek elhagyását. Sok lakos a feltárásokon dolgoztatnak, mik nem veszélytelenek.

Persze ez nem minden lakosnak tetszik és ellenállási mozgalom kezdődik, egyes romok funkcionálnak ennek bázisa ként, de az ellenőrizetlen város részekben is megtalálható.

A játékos által irányított karakter ismét névtelen lesz (elvileg) és hajótörést szenved, amúgy az inkvizíció tagja ként jönne a szigetre... de az első emberek kikkel összetalálkozik, azok a lázadók lesznek...

Ezek alapján elmondható, hogy a Risen sokkal összetettebb lesz mint a Gothic világa. Mert igazán nincs egy jó vagy rossz frakció sem. Mindegyik szürke. Bár ez az istenek trónfosztása dolog nagyon hajaz a G3 végére... És még számos visszakacsintásra készülhetünk. De persze nem olyanok szinten, hogy tárnarákok vagy Innos stb.

Városkép 

  • A játék hangulata kicsit mediterrán/germán hangulatú lesz.
  • Sok csavar várható a játék menetben.
  • Az időjárás széles skálán fog mozogni, a napszakok váltják egymást, de persze a valósághoz képest fel lesz gyorsítva.
  • A skill rendszerrel kb. Annyit lehet elmondani, hogy hasonló lesz mint a G1-2. A harcrendszer hasonlítani fog a G1-2 rendszeréhez, bár annál jobb lesz... (aha, ezt mondták mindig) a skillek közel 60-70% harccal kapcsolatos.
  • Többféle befejezés várható. Ha a lázadókat segíted és az inkvizíció elkap, akkor sem ér véget a játék. A két fő csoporton kívül még lesz jó pár másik is.
  • A sziget zónákra lesz osztva, a játék menet pedig fejezetekre. Azaz, mint a G2 esetében, nem minden hely járható be az első fejezetben.
  • Lehet majd 2 kardot vagy pajzsot használni. A varázslatok rúnák által történik.
  • Sokkal nagyobb szerepük lesz a katakombákban vagy a hasonló helyeken a csapdáknak mint eddig.

Csapda

  • Sok katakombára és hasonlóra kell számítani. A katakombákban észlelhető lesz, hogy milyen napszak van.
  • Philipp Krause, a főprogramozó bug mentes játékot ígér... (Haha, hiszi a piszi)
  • Mindent kézileg csinálnak, nem lesz véletlenség generátor, mint a G3-ban. Hisz rengeteg bug ebből fakadt.
  • Minden karakternek (fontosabbnak) kidolgozott háttér története lesz.
  • Élethű környezetre számíthatunk
  • Ha sikeres lesz a játék, biztos várhatjuk a folytatást.
  • Nehézségi szintek lesznek
  • Nincs pontos dátum a megjelenésre. Valószínűleg 2009 valamikorra... de lesz ez még 2010 is...
  • A nőknek ismét jelentős, vagy jelentősebb szerepe lesz.
  • kb. 50 óra végigjátszási idő. De nem lehet egyszerre az összes küldetést megcsinálni. (jó öreg G1-2)
  • Nincs még gépigényről szó, elvileg optimalizálják majd... (azért jó lesz egy atomerőművet beszerezni)
  • Nem lehet a főhős kinézetén alakítani
  • Nem kopnak a fegyverek semmi ilyesmi
  • Lehet majd állattá átváltozni
  • A napszakok és időjárás is változik, és ezek alapján a NPC-k viselkedése is. Pl. esőben az őrök eresz alá húzódnak. (így egy eső varázslattal tudunk gonoszkodni)
  • Új grafikus motort használnak, és ennek köszönhetően nagyon reálisan kinéző hajat tudnak majd készíteni. (lásd: G3-ban az embereknek nem volt normális haja, ill. én Sildenben láttam kopasz nőt is...)

 

Írta: W.B.

Dátum: 2008. október 13.

 

Ki olvas minket?

Oldalainkat 11 vendég és 0 tag böngészi