A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic II
  • Gothic II Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • slider_risen2
  • slider_risen3

5. fejezet: Az elindulás - Küldetések

Sárkányok mestere (Bányavölgy)
Ezt a küldetést akkor kapod, amikor a bányavölgyben megölöd az utolsó sárkányt. Amikor visszaérsz a völgyből, teleportálj rögtön Xardas tornyához, és beszélj Lesterrel. Megtudod, hogy Xardas elhagyta a tornyát (amit rögtön a beszélgetés után kutass is át, illetve tisztíts meg az ellenfelektől). Xardas hagyott neked egy levelet is Lesternél, ezt olvasd el. Menj rögtön Pyrokarhoz, és beszélj vele először a sárkányokról, majd Irdorath Csarnokairól, végül pedig a könyvről, amit Xardas küldött neki. Ezután menj le a pincébe, és végre bemehetsz abba a terembe, amit Talamon őriz. Itt találod meg a könyvet ('Irdorath Csarnokai'), amit ha megpróbálsz használni, akkor kiderül, hogy csak egy kulcs van benne, illetve egy leírás, hogy hol találod meg a titkos szobát a Kolostor pincéjében. Abban a teremben, ahol a könyvet felvetted, a hátsó falon van egy doboz, felette pedig egy lámpa a falon. Állj fel a dobozra, és húzd meg a lámpát (használd). Kinyílik a beugróban egy titkos ajtó, menj be, és öld meg a csontvázakat a kis útvesztőben. A labirintus végén (nem nagy) találsz egy termet, ahol egy csontváz mágus őriz egy ajtót. Öld meg a követőivel együtt, és a könyvben talált kulccsal nyisd ki az ajtót. Menj be, és a könyvtárban öld meg a démonokat, majd szedj össze mindent. A poros könyvet olvasd el, a térképet pedig nézd meg(!), mert ez aktiválja az 'Egy hajóra van szükségem' küldetést. Mindenképpen nézd meg a könyvállványokat is, mert ezek (illetve még Innos Könnye is, de az csak Lovagnak és Mágusnak) aktiválják a csapatodtól függő speciális cuccokat. Ezek a következők:
Lovag: egy rúnaasztalnál egy szenteltvíz és egy üres rúnakő segítségével elkészíthetsz egy teleport rúnát, amivel bejutsz egy titkos terembe, ahol a játék legerősebb páncélját találod; Innos Könnyével pedig újra megáldhatod a kardodat.
Sárkányvadász: Bennetnél megveheted a legjobb sárkányvadász páncélt, és megtanulhatod tőle, hogy hogyan kell elkészíteni a játék két legerősebb kardját (de ezt csak akkor, ha korábban megtanultad a sárkányvér kinyerését, mert a kardokhoz ez kell!!!).
Mágus: egy rúnaasztalnál egy szenteltvíz és egy üres rúnakő segítségével elkészítheted a 'Szent Lövedék' rúnát, Innos Könnyét idd meg, és kérd el Innos Szent Auráját Pyrokartól.

Rosi menekülése (Taverna)
Indulj el a Tavernától a Fekete Troll és a Nap-kör felé, és nem sokkal Dragomir tábora után belebotlasz Rosiba és Tillbe az úton. Beszélj Rosival, és elmondja, hogy nem bírta tovább Sekob mellett, ezért eljöttek a tanyáról. Ki szeretnének jutni a vadonból biztonságos helyre, ebben kell segítened nekik. Ha Zsoldos vagy, akkor Onar tanyájára kell vezetned őket, ha Lovag, akkor a városba, míg Mágussal természetesen a Kolostorba. Indulj el, és követni fognak. Amint odaértél a megfelelő helyre, Rosi megszólít, és ezzel a beszélgetéssel vége is a küldetésnek. Ugyanehhez a küldetéshez tartozik a második küldetés, ezt akkor kapod meg, ha Sekob tanyáján beszélsz a házigazdával, még mielőtt Rosit megkeresed. Ebben az esetben lehetőséget kapsz arra, hogy Rosit Sekob udvarára vidd vissza, de ekkor az első küldetés nem teljesül, és Rosi nem kereskedik veled többet. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy a két küldetés közül csak az egyiket tudod teljesíteni, a másikat semmiképpen sem.

Elvonás (Akil tanyája)
Menj el Akil tanyájára, és kérdezd meg Randolphot, hogy érzi magát. Elpanaszolja, hogy leszokott az ivásról, de azóta minden baja van. Létezik egy gyógynövény, ami kigyógyíthatná a dologból, de ezt csak Sagittától lehetne beszerezni, és ő nem tud elmenni oda. A feladatod egyszerű, vedd meg Sagittától a gyógyfőzetet (300 arany), és vidd vissza Randolphnak.

Legénység nélkül nincs utazás (bárhol)
Amint beszélsz valakivel, akit felvehetsz a csapatodba, azonnal megkapod ezt a küldetést. A feladat annyi, hogy toboroznod kell egy nyolc főből álló legénységet a hajódra. A lehetséges jelöltek:
Milten (Kolostor), Lares (Khorinis, kikötő), Mario (Khorinis, kikötői kocsma), Vatras (Khorinis), Diego (Khorinis, felsőváros), Lester (Xardas tornya), Angar (Bengar tanyája), Wolf (Bengar tanyája, vagy Onar tanyája, ha nem csináltad meg az 'Egyedül és védtelenül' küldetést), Bennet (Onar tanyája), Gorn (Onar tanyája), Lee (Onar tanyája), Biff (bányavölgy)

Ki lesz a kapitány? (bárhol)
Ezt a küldetést felveheted úgy, hogy tanácsot kérsz a legénységedtől, hogy ki legyen a kapitány, de mehetsz közvetlenül a jelöltekhez is. Három kapitány közül kell választanod, és mindegyiknél meg kell csinálnod egy küldetést is.
Jorgen (Kolostor): csináld meg a 'Vissza a toronyba' küldetést
Torlof (Onar tanyája): kérdezd Torlofot a tengerészetről, és elmondja, hogy csak akkor lesz a hajód kapitánya, ha a bányavölgyben beengeded az orkokat a várba. Menj át a bányavölgybe, és a várban a rácsos kapu jobb oldalán (belülről nézve), a mellvéden találod a Főkapuőrt. Ide a barakképületen keresztül tudsz bejutni. Verd meg a kapuőrt, és vedd el a kulcsát (vagy ne verd meg, hanem lopd el tőle). Menj be a kapuszobába, ami erről a mellvédről nyílik, és bent húzd meg a kapcsolót. Ha megvagy, menj vissza Torlofhoz. Így már hajlandó kapitányként elszegődni a hajódra, egészen pontosan 2500 aranyért...
Jack (Világítótorony): menj fel Jackhez a világítótoronyba, és kérdezd a tengerészetről. Beszélj vele tovább erről a témáról (tehát ne mondd neki azt, hogy csak egy ötlet volt), és végül arra a következtetésre jut, hogy kellene valaki, aki vigyáz helyette a világítótoronyra. Tud is egy jelöltet a dologra: Brian, Harad régi tanonca. Menj a városba, és beszélj Brian-nel, majd menj vissza a világítótoronyba, és máris felfogadhatod Jacket kapitánynak.

Vissza a Toronyba (Kolostor)
Ez Jorgen kapitányi küldetése. Pyrokarral kell beszélned, hogy Jorgen a kapitányod lehessen, és tőle kapod ezt a küldetést. A feladat egyszerű: Xardas tornyát kell megtisztítanod a démonoktól (a legfelső szinten a Démon lorddal vigyázz). Ha elvégezted a feladatot, beszélj újra Pyrokarral, majd Jorgennel.

Egy hajóra van szükségem (Kolostor)
Ezt a küldetést akkor kapod, amikor a Kolostor titkos szobájában megtalálod a tengeri térképet Irdorath szigetéhez (pontosabban akkor, amikor megnézed ezt a térképet). Első lépésként legénységet kell toboroznod, és találnod kell egy kapitányt is. Amint találkozol valakivel, akit felvehetsz a csapatodba, megkapod a 'Legénység nélkül nincs utazás' küldetést, illetve ha egy csapattagtól megkérdezed, hogy szerinte ki lehetne a kapitány, akkor megkapod a 'Ki lesz a kapitány?' küldetést is. Ezek felvételével nem nagyon kell foglalkoznod, automatikusan fel fogod venni őket, a másodikat például úgy is felveheted, hogy a leendő kapitányjelöltet megkérdezed, hogy elvállalná-e. Csináld meg azt a két küldetést, mielőtt ezt folytatod. A hajót, amit meg kell szerezned, a kikötőben találod, menj le egészen a kikötő déli végébe, és innen egy sziklakapun keresztül jutsz a Lovagok mólójához. Lovagként és Mágusként egyszerűen megszerezheted a hajót, csak beszélj az őrökkel. Zsoldosként azonban más a helyzet. Először beszélj Leevel a hajóról, majd menj a városba, és beszélj a bíróval. Egy engedélyt kell szerezned tőle, amihez mindössze az kell, hogy megcsináld az 'A bíró lakája' küldetést (lásd Harmadik Fejezet, Csapatfüggő küldetések). Ha azt a küldetést teljesítetted, akkor most megzsarolhatod a bírót, és máris készít neked egy engedélyt. Ezt kell felmutatnod az őröknek, hogy felengedjenek a hajóra. Amint feljutottál, Girion lejön a felsővárosból a hajóhoz, beszélj vele, majd beszélj a kapitányoddal. Megkapod a kapitányi kabin kulcsát, nincs más dolgod hátra, mint bemenni a kabinba (a hajó tatján, a felső szinten találod), és hátramenni az ágyhoz. Amint véget ér a hajóút, kezdődik az utolsó fejezet.

 

Ki olvas minket?

Oldalainkat 21 vendég és 0 tag böngészi