A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

3. fejezet: Jahrkendar - A Vízmágusok feladatai

Raven (Raven)
Saturas megkér hogy állítsd meg Ravent, ha muszáj akkor meg is ölheted. Ha megölted, jelentsd Saturasnak.

A Vízmágusok küldötte (The vanguard of the Water Mages)
Saturas, a vízmágusok vezetője, felfedezőútra küldte Lancet a mocsárba. Azóta senki nem látta őt. Állítólag nem jutott messzire. Indulj el keletre, a mocsár felé - a szélén megtalálod a holtestét. Szedd el a gyűrűjét és jelentsd a történteket Saturasnak. Ha visszaadod a gyűrűt is újabb 200 Xp-vel leszel gazdagabb.

A fókuszkövek ereje (The power of the focus stones)
Merdarion következő feladata a mágikus portálokról szól. Jahrkendar romos városában van a centrumuk. Merdarion azt feltételezi, hogy valahol a sziget belsejében kell lenni 5 portálnak, amik össze vannak kötve a főtéren találhatókkal. Ad neked egy fókuszkövet kipróbálásra (mint az első részben). Meg kell találni egy portált - a térképen kékkel jelölik. Minden portál közelében találhatsz egy piedesztált, ahova el kell helyezni a fókuszkövet. Ezután a portálon keresztül visszatérünk Merdarionhoz jelentésre - minden jelentés után 500 Xp, ha újra átmész a portálon 100 Xp-t kapsz. Ezután megkapod a következő fókuszkövet. Ha az összes portált aktiváltad a küldetésnek vége. Elég könnyű küldetés és meggyorsítja az utazásunkat a terepen.

Relikviák (Relics)
Saturas megkér, hogy gyűjtsd össze a relikviákat, azaz a színes kőtáblákat. Összesen öt fajtát kell begyűjtened. Az utolsót a könyvtárban találod, a többi egy-egy nemes házában van. Kettőt találhatsz a völgyben, egyet a mocsárban és egyet az Adanos templomban, Raven élőhalott őrei társaságában. Ha az összest összegyűjtötted vidd el őket Saturasnak. A küldetést úgy is be tudod fejezni hogy megölöd Ravent, ugyanis nála az összes relikviából van egy.

Az építők kúriái (The mansions of the builders)
Amikor a 2. teleportkövet is aktiváltad, és beszélsz Merdarionnal, ő Saturashoz küld. Saturas pedig tovább küld Riordianhoz. Ő megkér, hogy látogasd meg az összes nemes házát. Ha az összes házban voltál vége a küldetésnek. A küldetés párhuzamosan fut a "Relikviák" küldetéssel. Az utolsó kúria, amibe bejutsz, Raven lakhelye lesz, hiszen ő a Harcosok Kúriájában húzta meg magát. (kieg. A.)

Orkok a kanyonban (The orcs in the canyon)
Riordiant aggasztja a kanyonban kiépített ork tábor. Szívesen venné, ha valaki elűzné őket. A kanyon végében van egy kis tó, aminek a közelében már megláthatod az első ork harcosokat. Miután "elbeszélgettél" velük, hamarosan megláthatod a kis ork telepet. Tegyük földdel egyenlővé a vezér sámánjukkal együtt. Ha már egy ork sem él, Riordian biztosan elégedett lesz veled.
Megjegyzés: Az ork irtást a "Borotva vadászat" küldetéssel célszerű egyszerre teljesíteni, hisz ott vannak a testőreink.

Raven rabszolgái (Raven's slaves)
Már a játék elején megtudod, hogy Khorinis egész területén eltűnnek az emberek. Saturas azt szeretné, hogy szabadítsd ki a rabszolgákat, ehhez be kell jutnod az aranybányába (részletek a banditás küldetésekben). Beszélj Patrickkal. A rabok nem akarják maguktól a szökést megkockáztatni. Pardos is legyengült. Ha adsz neki gyógyitalt vagy ragut, sokkal jobban lesz, Telbor is megköszöni a segítségedet. Most jön a segítségünk nehezebb része - bővebben a "Belépés a templomba" és "Az eltűnt emberek" küldetésben. Ha beszéltél Patrickkal, jelents Saturasnak.

A holtak őrzőinek ereje (The power of the guardians of the dead)
Miután elvégezted a "Belépés a templomba" bandita küldetést, és a jobbra eső teremhez elindultál, láthatod egy animációban Ravent eltűnni Adanos templomában. Menj a Saturashoz, és ő Riordianhoz irányít. Elmondja, hogy beszélned kell Quarhodron szellemével, ugyanis csak ő tudja odaadni a kulcsot ami nyitja az ajtót amit Raven lezárt. Ad egy kőtáblára vésett szöveget, amit fel kell olvasnod ha a szellem sírjához érsz. Őt csak akkor fogod megérteni, ha ismered legalább a parasztok nyelvezetét (Myxir és a völgybe menekült ember, Remete is tanítja) és már végigolvastad a könyvtárat. A sírhoz a legkönnyebben úgy tudsz eljutni, ha elindulsz a kalózok táborába. Ha az első zöld területhez érsz - ami tőled balra lesz, menj fel rá, majd indulj le a völgybe addig, amíg egy ragadozót nem látsz amint egy goblin hullájából lakmározik. Itt menj fel, öldd meg az utadba kerülőket, vedd fel a mágikus számszeríjat, majd idézd meg Quarhodront. Beszélj vele, majd próba elé állít, ami kérdések sorozatából áll.

A kérdések és a válaszok:

  1. Felébresztettél engem. Jahrkendar melyik kasztjához tartozol?
    A holtak őrzői (The guardians of the dead)
  2. Valaha kik védték meg Jahrkendar embereit az ellenség támadásától?
    A harcosok kasztja (The warriors' caste)
  3. Ki adhat nekem közvetlen parancsot? (nekem = Quarhodronnak)
    A papok (The priests)
  4. Ki a felelős a gonoszságért, amelynek Jahrkendar emberei áldozatul estek?
    A harcosok kasztja (The warriors' caste)
  5. Kié az utolsó szó joga az Ötök Tanácsában?
    A tudósok (The scholars)
  6. Ki enyhíti a szenvedést és gondoskodik a betegekről Jahrkendarban?
    A gyógyítók (The healers)
  7. Ki zárta le a portált, hogy megóvja a világot a Gonosztól?
    Nem tudhatod a választ (You can't know this answer)

Ha sikeresen válaszoltál odaadja a kőtáblát, amivel kinyithatod a lezárt kaput.

 

Adanos temploma

 

A templom kamrái (The chambers of the temple)
Ha kinyitottad a Raven által lezárt kaput, követheted őt a templom sötét bugyraiba. Először olyan terembe érkezel, ahol baloldalt fél tucat kapcsolóval kel megbirkóznod. Ha nem jó kapcsolót húzol meg, egy aranyos kis csapdának köszönhetően meghalsz. A helyes sorrend: szélső bal, szélső jobb, középső.
A bal oldali ajtó kinyílik, egy nagy kör alakú terembe juthatsz tovább teli járatokkal. Az első jobb oldali járatba menj, a többiben halálos csapdák vannak. A következő terem, ahova érkezel nagyon sötét, szükséged lesz egy fáklyára (fény varázslatnál lényegesen többet látsz így). Ha gondolod, egyszerűen fuss végig a jobb oldalon a harmadik kockát átugorva - ez egy kis ügyességet igényel, de mehetsz így is: (természetesen jobb oldalról indulva) kettő kockát előre, kettőt balra, kettőt előre, majd kettőt jobbra. A szemben lévő kőajtón továbbhaladva egy alul csapdával "parkettázott" terembe jutsz, aminek falát kapcsolók szegélyezik. A teremben Rhadames, Quarhodron fiának szelleme bóklászik. Beszélj vele, kérdezz rá az apjára, majd kérdezd a csapdákról. Mondd neki, hogy próbáljon meg emlékezni, erre megnyom egy kapcsolót és kinyílik egy ajtó. Fontos hogy a terem közepén állj ekkor - ahol nincs csapda, különben felnyársalnak a padlóból feljövő tüskék. Innen egy kő őrökkel teli terembe jutsz. Öldd meg mindet, a következő helyiség már Raven terme lesz.

Beliar karma (The Claw of Beliar)
Adanos templomában találsz egy hatalmas fegyvert, Beliar karmát. Ravennek nem akaródzik kiadni ezt a kardot a kezéből. Ezért egy rövid testmozgás folytatásaként, vedd el a hullájától. Saturast ha megkérdezed, beszél neked a kardról. Ha valaki használni akarja, imádkoznia kell a felszenteléséért egy Beliar szentélynél. A mágusok Beliar rúnáit kapják meg, míg Milicisták és Zsoldosok rendkívüli tulajdonságokkal tudják felruházni (lásd fent). De ha igaz embernek vallod magad és nem akarod használni, akkor add oda a kardot Saturasnak, aki megsemmisíti a gonosz legerősebb fegyverét és kapsz 2000 Xp-t.
Megjegyzés: Ez a kard a játék legjobb fegyvere a plusz 100 sebzésért, ami ellen nincs védelem. Ajánlom mindenkinek. Tetszés szerint - attól függően hogy egy- vagy kétkezes szakértelmed a nagyobb - lesz belőle egy- vagy kétkezes fegyver.

 

Ki olvas minket?

Oldalainkat 13 vendég és 0 tag böngészi