A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic II
  • Gothic II Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • slider_risen2
  • slider_risen3

A játék Beliar oldalán

Beliar az egyik Isten a három közül, akivel már a játék korábbi részeiben is megismerkedhettünk. Ő képviseli a gonoszságot a világban. Ha úgy gondoljuk, hogy a gonosz oldalra akarunk állni, akkor mindenképpen őt válasszuk. Beliar szolgálatában állnak az orkok meg a fejvadászok is, bár miután felkeltettük Beliart, akkor jön a történet csattanója. Nem lövöm le a poént. Van pár olyan küldetés, amit nem csak Beliar felébresztéséhez kell megcsinálnunk, hanem ugyanúgy kell Innoshoz és Adanoshoz is. Ez az öt ősi ereklye felkutatása, ami mindhárom főszálban lényeges feladat.

Induljunk is neki, és az események haladtával el fogunk jutni Okarába, a lázadótáborba, ahol Roland lovag a főnök.

Ha végeztünk a feladatokkal, akkor menjünk vissza Beliarhoz Bakareshbe, és közöljük vele, hogy teljesítettük a parancsait. A jutalmunk pedig az lesz, hogy bepillantást nyerünk a nem is olyan távoli jövőbe, ahol nem mondom el, hogy mi fog történi. Akit érdekel, az játssza végig a játékot!!!

"Sok sikert!!!"
Üdv: Quler

 

Találd meg a teleport rúnát, ami elvisz a királyhoz - Find the teleporter rune that takes you to the King

Ahhoz, hogy bejussunk Vengardba, és ott II. Rhobar színe elé járulhassunk, meg kell szereznünk egy teleport rúnát, ami bevisz a város védelmére megalkotott "kupola" alá. Ezen a kupolán ugyanis más módon nem lehet átjutni, mert aki megpróbálja, annak elszívja az életerejét és vége.
Amikor eljutunk Okarába, Roland lovag beszél nekünk Gotháról, egy közeli városról, amit vissza akartak foglalni az orkoktól a lázadók, de valami balul sült el és most semmi hírt nem hall felőlük. Feltétlenül értesíteni kellene a királyt a lázadók helyzetéről, de ehhez kell nekünk az a bizonyos teleportkő. Roland úgy tudja, Gothában kell lennie egynek. Hát menjünk oda, úgyis arra visz az utunk, hiszen itt lapul egy Adanos ereklye is, amire szintén szükségünk van.
Az élőhalottaktól hemzsegő városban van egy barlang. Ennek mélyén rejtőzik a Vengardba vivő teleportkő. Küzdjük át magunkat a csontvázakon és zombikon, vegyük fel a járat aljában egy faládán heverő követ - s ha úgy ítéljük meg, használjuk. De később is igénybe vehetjük. A lényeg, hogy megszereztük!

Tapasztalati pont: 2500

 

Találd meg Zubent - Find Zuben

Zuben Ishtarban, Varant fővárosában trónol. Ám édeskevés, hogy tudjuk, hol tartózkodik, mert ide be is kell ám jutni ahhoz, hogy személyesen is beszéljünk vele. Márpedig Ishtarba csakis 75%-os fejvadász hírnév elérése után léphetünk be. Ehhez el kell végeznünk minden olyan küldetést, ami fejvadász hírnévvel jár, de ha nagyon nincs ínyünkre a vízmágusokat és a nomádokat utolsó szálig kiirtani, akkor az ilyen típusú küldetéseket nem kell mind elvégeznünk. Csak számoljuk ki, a bejutáshoz pontosan miket kell megcsinálni és így viszonylag kevés lelkiismeret furdalással megúszhatjuk a dolgot. Tehát miután megszereztük a 75-ös hírnevet, már csak be kell sétálnunk a trónterembe és megszólítani Zubent.

Tapasztalati pont: 1000

 

Tudd meg Zubennek, mit tervez Xardas - Find out for Zuben what Xardas is planning

Zubennek feltűnik, hogy rengeteg ork mászkál a sivatagban, ásatásokat vezetnek, és biztos benne, hogy valamit keresnek. Már azt is megtudta, hogy Xardas utasítására dolgoznak, ezért megkér minket, hogy derítsük, ki mit tervez Xardas, a feketemágus. A mágus is az öt ősi ereklyét akarja. Persze ő másra akarja használni mint a király, de az egy másik főszál végigjátszás. El kell jutnunk Xardashoz. Őt azonban elég nehéz megtalálni, ám megkereshetjük Hansont, a Farkas klán vadászát, és akkor a szelídített farkasa elkísér hozzá. Beszélünk vele és visszamegyünk a királyhoz. Elmondjuk neki, mire készül Xardas, s ezzel ez a küldetés meg is oldódott.

Tapasztalati pont: 1000

 

Találd meg Adanos öt ereklyéjét! - Find the five artifacts of Adanos!

Ahhoz, hogy a játékot befejezhessük, össze kell gyűjtenünk Adanos ereklyéit. Ezeket vagy Innos, vagy Beliar oltárán kell majd áldozatként bemutatnunk, vagy Xardas tanácsára meg kell majd semmisítenünk. Azonban mivel amúgy elég hasznos holmik, egészen a végkifejletig viselhetjük őket, hadd támogassák karakterünket.
Adanos öt ereklyéje: két gyűrű (életerő és mana), egy amulett, egy köpeny és egy korona. Mindegyik ereklye megszerzésére külön-külön küldetés van. Ha mindet megszereztük, akkor elvihetjük mindet a választott Isten oltárához, s cserébe beavatást kapunk tőle, valamint megkapjuk a további teendőinket, melyeket Innos / Beliar nevében kell végrehajtanunk, vagy bedobhatjuk őket a Kohóba, és Xardas oldalán elhagyhatjuk az ismert világot.

Tapasztalati pont: 2500

 

Találd meg az élet szent gyűrűjét! - Find the divine ring of life!

Adanos egyik ereklyéje Gothában található egy ork sámánok által megidézett démonnál. Ez az élet szent gyűrűje, mely +50 életerőt ad a viselőjének. A kegytárgy megszerzésére vonatkozó hasznos információkat már részleteztük a Gothai küldetéseknél, így itt nem szaporítom tovább a szót.

Tapasztalati pont: 2500

 

Trelis isteni ereklyéje - The divine artifact of Trelis

A következő Adanos ereklyét Trelisben fogjuk megtalálni, de csak akkor kapjuk meg, ha teljesítünk az ottani ork vezérnek, Vaknak egy feladatot. Szereznünk kell neki 50.000 aranyat, amiből ki tudja fizetni a sivatagba vezető átjáró bérleti díját Khabir fejvadász kereskedőnek. Ha odaadtuk Vaknak a szükséges mennyiségű aranyat, akkor odaadja az isteni ereklyét, Adanos amulettjét, ami +20 védelmet ad az energia, tűz és jég ellen. Ezt is használjuk, amíg lehet, főleg ott, ahol sok a sámán és tűzmágus van.

Tapasztalati pont: 2500

 

Találd meg a koronát! - Find the crown

Adanos koronája egy varanti templomban, a Mora Sul-i ásatásoknál található. A templomba azonban nem egyszerű bejutni, hiszen 5 kulcs kell az ajtó kinyitásához. Ezek megszerzésére vonatkozó küldetések Mora Sul városleírásánál találhatók.
Ha megszereztük mind az öt kulcsot, akkor menjünk a templomhoz, és nyissuk ki. Rengeteg élőhalottal fogunk találkozni, akiket le kell böknünk, hogy közelebb jussunk a koronához. A templom legalsó helyiségében lesz a láda, amit egy csontvázmágus véd. Őt is öljük meg, és vegyük magunkhoz Adanos koronáját.

Tapasztalati pont: 2500

 

Találd meg a köpenyt! - Find the Robe

Adanos köpenye egy varanti templomban, az Al Shedim-i ásatásoknál található. A templomba azonban nem egyszerű bejutni, hiszen 5 kulcs kell az ajtó kinyitásához. Ezek megszerzésére vonatkozó küldetések Al Shedim leírásánál találhatók.
Ha megszereztük mind az öt kulcsot, akkor menjünk a templomhoz, és nyissuk ki. Rengeteg élőhalottal fogunk találkozni, akikkel végeznünk kell, hogy közelebb megszerezhessük a köpenyt. A templom legalsó helyiségében lesz a kosár, amit két csontvázmágus véd. Őket is öljük meg, és vegyük magunkhoz Adanos köpenyét.

Tapasztalati pont: 2500

 

Az ötödik templom - The fifth temple

Ezt a küldetést Myxirtől kapjuk, amikor a nagy tudású vízmágusnál tudakozódunk Adanos mana gyűrűje után. Myxirt Varantban, az Al Shedim-i ásatásoknál találjuk, s az általa adott küldetés elkísér minket egészen a Nordmarban található Monostorig. A kolostor könyvtárában aztán találunk még egy nyomot, ami arra a bizonyos ötödik templomra utal, ahol majd megtaláljuk az utolsó Adanos ereklyénket. Ezért a nyomért elég nagy árat fizetünk, ugyanis mikor elolvassuk a könyvtár alján található krónikát, megjelenik a hátunk mögött egy démon számos ilyen-olyan csontvázzal egyetemben, akik a könyvtárból kifelé menet megpróbálnak megölni minket. Ám annak tudatában, hogy az ötödik templom nem más, mint Akascha sírja, már sokkal könnyebb lesz meglelni az ékszert.

Tapasztalati pont: 2500

 

Találd meg a varázslat szent gyűrűjét! - Find the divine ring of magic

Adanos utolsó ereklyéje, a második gyűrű fent északon, Nordmarban van. Pontosabban az egyik ős, Akascha sírjában, Akascha felébredt porhüvelyénél. Elég hosszú az út ide, hiszen valószínűleg megjárjuk már Myrtanát és Varantot is, mire ide eljutunk. Mikor odaérünk Akascha sírjához, rengeteg orkot találunk ott, akik a sír előtt állomásoznak. Verjük le őket, mert máshogy nem fogunk bejutni a sírba. Bent szokás szerint lesz rengeteg csontváz harcos, meg persze Akascha élőhalott állapotban. Verjünk le mindenkit, és vegyük el Akaschától Adanos gyűrűjét.

Tapasztalati pont: 2500

 

Varant jogara - The scepter of Varant

Ahhoz, hogy megkapjuk Beliar beavatását, az Adanos ereklyék mellett el kell vinnünk áldozatul Varant jogarát is. Ez a jelkép II. Rhobar birtokában van. Ha Beliart választottuk, vagy Xardas utasítására akarjuk elvenni tőle, akkor csak erővel vehetjük el a jogart, mert azonnal megtámad minket. Ebben az esetben az egész udvar népével is meg kell küzdenünk.
Ha azonban Innost választottuk, és azt mondjuk Rhobarnak, hogy Innos kérésére akarjuk elvinni a jogart, akkor önként átadja nekünk, mondván, hogy érdemesek vagyunk rá.
Ha kezünkben a jogar, kész a küldetés.

Tapasztalati pont: 2500

 

Az örök vándor botja - The staff of the Eternal Wanderer!

Ahhoz, hogy megkapjuk Innos beavatását, az Adanos ereklyék és Varant jogara mellett el kell vinnünk áldozatul az Örök Vándor botját is. Ez a jelkép Zuben birtokában van. Ha Beliar parancsára akarjuk elvenni tőle, akkor önként átadja nekünk, mondván, hogy érdemesek vagyunk rá.
Ha azonban Innost választottuk (vagy Xardas tanácsát követjük), és azt mondjuk Zubennek, hogy Innos kérésére akarjuk elvinni a jogart, akkor nekünk támad, s még egész háza népével is meg kell majd küzdenünk az ereklyéért.
Ha kezünkben a bot, kész a küldetés.

Tapasztalati pont: 2500

 

Beliarért! - For Beliar!

Nos, ha Beliar nevében összegyűjtöttünk már mindent, azaz megvan Adanos öt ereklyéje, Varant jogara és az Örök Vándor botja, akkor térdeljünk le Beliar nagy oltára elé a bakareshi templomban, és ajánljuk fel mindezeket választott istenünknek.
Az oltár ezután fényárban kezd úszni, és Beliar megszólít minket. Először megkapjuk a beavatást tőle, majd az utolsó nagy feladatokat, melyeket a nevében kell elvégeznünk.

Tapasztalati pont: 5000

 

Ragadd meg Beliar hatalmát - Seize Beliar's power

Mikor már Beliar beszél hozzánk - mármint füstölög minden -, három lehetőség közül választhatunk: Erő, Tudás, Ügyesség. Az erőnél erőt, kovácsolást és életerőt kapunk, a tudásnál manát, ősi tudást, és alkímiát, az ügyességnél pedig állóképességet, tolvajlást, és vadászatot kapunk. Ez volt hát Beliar beavatása, s a tőle kapott erő segítségével ezután teljesíthetjük Beliar ránk testált feladatait.

Tapasztalati pont: 2500

 

Találd meg a Tűzmágusok összes tűzserlegét - Find all the fire chalices of the Fire Mages

Fontos! Ez a küldetés nem tartozik közvetlenül a főküldetéshez, és csak akkor lehet a lovagoknak szétosztani a megszentelt kelyheket, ha Innost választjuk. Viszont ha Beliar oldalán játszunk, akkor érdemes az orkoknak kedvezni, mert ezért sok frakció hírnév jár.
Nézzük most a tűzserlegeket. Nagyon szépek, aranyból vannak, és INNOS maga készítette őket. Jó pár van belőlük, pontosan 12. Myrtanában - 9, Varantban - 2, és Normarban - 1. Nos ezekről a tűzserlegekről a végigjátszásban talán egy kivételével mind szó esik - rendszerint valamilyen küldetés kapcsán. Ez a küldetés az a zarándokút, ami tulajdonképpen szinte az egész játék hosszában elkísér minket. Be kell gyűjtenünk mind a 12 tűzkelyhet és miután felszenteltük, ki is kell osztani azokat a lovagoknak (ld. következő küldetés), vagy ha az orkok oldalán állunk, akkor át kell adni őket Grok sámánnak (ld. Beliar leírásánál).

Tűzkelyhek lelőhelyei:

Borús-fok
(Cape Dun)
Urkasstól, az ork raktárostól veheted meg
Montera Oskótól, az egyik leváltandó rabszolgától kapod meg
Okara Rakus tűzmágustól kéred el, ha kimenekítetted a barlangból
Trelis Konrad lovagtól kéred el
Nemora Treslott tűzmágus adja oda, ha már vittél neki egynyári lobéliát
Nemora Kurttől veszed el, miután megölted; vagy Karlentől kapod meg, ha ő ölte meg Kurtöt
Geldern Az aranybányában az egyik sötét járat legvégén találod meg
Silden Zapotek házában, az ágy melletti asztalkáról lophatod el
Vengard Markus adja oda neked, mikor beteleportálsz a vengardi Innos templomba
Mora Sul Egy romnál mászkáló Sérült homokféregtől veszed el, miután megölted; vagy Cruztól kapod meg, ha ő végzett a szörnnyel
Mora Sul Masil kereskedőtől kapod meg, miután elvégezted számára a mindkét általa adott küldetést
Monostor Miltentől kapod meg, amikor itt találkoztok

Tapasztalati pont: 15000
Hírnév (frakciók): +2 a lázadók között

 

Grok, az ork sámán az összes tűzserleget akarja - The orc shaman Grok wants all the fire chalices

A küldetés részletes leírását a gelderni küldetések közt találod.

 

Öld meg Zubent - Kill Zuben

Első célpontunk lehet Zuben, aki ugyebár Istharban van. Menjünk el hozzá, és közöljük vele, hogy Beliar holtan akarja látni, mert úgy gondolja, hogy eleget uralkodott a nevében. Erre ő nekünk esik, és ha van egy kis szerencsénk, akkor az őrei nem fognak megtámadni minket. A két oroszlánja biztos, hogy ránk fog támadni. Én úgy csináltam, hogy kicsalogattam Zubent a városon kívülre, és ott végeztem vele meg az oroszlánjaival is. De ha akarjuk, akkor kipucolhatjuk az egész várost is, de nem muszáj. A város kipucolásában segíthetnek nekünk a rabszolgák, ha adtunk az egyiknek fegyvert.

Tapasztalati pont: 5000
Hírnév (frakciók): +2 a lázadók között

 

Öld meg Rhobar királyt - Kill King Rhobar

Második célpontunk maga a király. Beliar őt is holtan szeretné látni, mert ő Innos képviselője, meg az emberek közt az első, és ha megölnék, szerinte meggyengülne Innos hatalma. A királyt nehéz lesz legyőzni, mert rengeteg katona van körülötte, meg egy tűzmágus meg a lovagok. A király legyőzésében nagy segítségünkre lehet Lee cimboránk, ha odaadtuk neki az egyik Vengardba teleportáló követ, mert akkor a vengardi templomban fog ránk várni. Ő meg azért szeretne végezni a királlyal, mert annak idején börtönbe vetette, pedig ő volt a legjobb hadvezére. Teleportáljunk a királyhoz, és menjünk le a templomba Leehez. Mondjuk neki, hogy jöjjön velünk. Mikor odaérünk a királyhoz, be is szól nekünk, hogy nagy bátorság volt idejönni azután, hogy Beliart választottuk, és nekünk támad. Ezt is meg lehet oldani úgy, hogy kicsalogatjuk a várból oda, ahol már nincs senki, és Leevel közösen megölhetjük a királyt. Több megoldás is lehetséges. Aki szeretne egy kicsit megizzadni, az verjen le mindenkit, garantált az izzadás.
Azt azért hozzá kell tenni, ha Beliar oldalán játszunk, mostanra Rhobar halott, hiszen Varant jogarát el kellett vennünk tőle.

Tapasztalati pont: 5000
Hírnév (frakciók): +5 a fejvadászok között

 

Öld meg Xardast - Kill Xardas

Harmadik ellenfelünk lehet Xardas. Ha már megszereztük a teleportkövet, amivel könnyebben eljutunk hozzá, akkor használjuk. Vele is közöljük, hogy Beliar holtan akarja látni, mert visszaélt a hatalma egy részével. Erre Xardas is nekünk esik, de ő nem lesz egyszerű ellenfél, mert engem elsőre egy tűzlabdával elintézett. Másodszorra meg folyamatosan csapkodtam egy általam megidézett démon társaságában, és végeztem vele. Találunk nála egy fókuszkövet, ami a Xardas-féle főszálhoz kell, meg egy Xardas könyvének nevezett könyvet, amit el is olvashatunk, de igazából nem jó semmire.

Tapasztalati pont: 5000

 

Öld meg az ork törzsfőket - Kill the orc chieftains

Utolsó feladatunk pedig Myrtana hét városában megölni az ork vezéreket, ha még nem tettük meg. Nevezetesen Borúsfok városában Urukot, Monterában Vareket, Gothában Potrost, Sildenben Umbrakot, Trelisben Vakot, Geldernben Grokot és Faringban pedig az orkok legfőbb vezérét Kant kell megölnünk. A sorrend teljesen mindegy, a végeredmény a lényeg. Igazából ez a feladat hasonlít a szabadítsd fel Myrtanát küldetéshez, mert a vezérek megölése nem fog anélkül menni, hogy a többi orkot ne kellene megölni.
Menjünk el először Borús-fok városába, és ott öljük meg Urukot, meg azt a pár orkot, akik ott vannak. A harcban segíthetnek nekünk a lázadók is, ha szereztünk Philnek, a beépített lázadónak fegyvereket.
Monterában ugyebár Vareket kell megölnünk, de itt is segítenek nekünk a lázadók, ha a beépített lázadónak, Stanfordnak az üzenetét elvittük Okarába. De ha nem akarunk minden orkkal harcolni, akkor szaladjunk be Varekhez, gyorsan bökjük le, és szaladjunk el, és a városon kívül teleportáljunk tovább valamelyik városba.
Gothában csak akkor végezhetünk Portrosszal, ha Gotha újjáépítését még nem kezdtük meg az okarai küldetés kapcsán. Ha Gotha újjáépült és mi előtte nem vertük le az ott állomásozó orkokat, akkor őket már nem találhatjuk meg.
Sildenben is eljátszhatjuk ugyanezt, de ott is segíthetnek nekünk a lázadók, ha Inognak, a beépített lázadónak adtunk fegyvert. Szaladjunk be Umrakhoz, és öljük meg, ha még nem tettük meg korábban.
Geldernben van Grok fősámán, de körülötte csak néhány ork őr van. Vele könnyen végezhetünk, ha folyamatosan csapkodjuk, mert a tűzlabdáival meg a jégdárdáival hamar lever minket. Itt is igénybe vehetjük a lázadók segítségét, ha az egész várost ki akarjuk pucolni. Ehhez pedig annyit kell tenni, hogy meg kell győznünk a helyi mágust, Mariust, hogy nincs Geldernben az orkoknál tűzserleg.
Trelisben a helyzet ugyanaz. Megölni Vakot, az ork vezért. Ha akarjuk itt is segítenek nekünk a lázadók, Nemorából Finley és Tyler, meg Konrad lovag, ha visszaadjuk neki a felszentelt tűzserlegét.
Faring már nem lesz olyan egyszerű, mert Kan a vár belső részén szónokol, ahova csak akkor engednek be minket békével, ha szereztünk legalább 75% tiszteletet az orkoknál, amihez rengeteg küldetést kell teljesítenünk. A másik megoldás pedig az, hogy beverekedjük magunkat Kanig. Itt nem lesz lázadó segítség, de ha magunk mellé veszünk valakit társnak, akkor ketten valamennyivel könnyebb lesz.
Az ork vezérek megölése a lényeg, de ha tapasztalatot akarunk gyűjteni, akkor mindenképpen szabadítsuk fel a városokat is. A kivitelezésnek több megoldása is lehetséges attól függően, hogy ki melyik harcmodort kedveli, ill. ki melyik karakterrel indult neki Beliar feladatainak.

Tapasztalati pont: 10000

 

Beliar oltára

 

Ki olvas minket?

Oldalainkat 24 vendég és 0 tag böngészi