A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

Tippek a játékhoz

Hasznos trükkök, amik megkönnyíthetik a játékban az életed.

  • Ha harcos leszel, akkor az elején érdemes sokat költeni az erőre, mert akkor a kezdeti szörnyek könnyen leteríthetők. Ez igaz az egyéb irányt választó karakterekre is, bár varázsló esetén a varázsaltot is meg kell tanulni.
  • Nem érdemes főzőcskézni permanens manát, és életerőt. Úgyis tudod tanulni oltáraknál. A king’s sorrel [királyszár] értékesebb, annál hogy elpocsékold majd lesz küldetés is rá. Nem tudnál annyit főzni, mint amennyire szükséged van, ezért ne pocsékold! Amúgy a Strenth és Hunting Skill főzésére jó lesz. Sőt kell is, ha olyan irányban fejlődsz, mert soha nem elég ezekből, a képességekből.
  • A küldetést adó és benne szereplő személyekkel mindig beszélj a küldetés sikerességéről, mert az elején is már 200-500 aranyakkal és 500 experience-el megáldanak! Utána már miután kész a quest!
  • Érdemes életerőre és manára (karaktertől függ) fejleszteni az isteni szobroknál, mert jól jön a későbbiekben, és nem fog magától szintlépéskor növekedni!
  • Alkímiára a mágusok kívül senki ne rakjon, mert még Myrtana területén maximum feletti értéket éri el, ha minden könyvespolcot elolvasol. Ezért a mágusok is csínján bánjanak vele, csak a mana főzésig tanulják, a többit gazdálkodják ki könyvespolcokból.
  • Nem érdemes minden tapasztalati pontot elkölteni, csak ha van konkrét célod, mert a küldetések képesség pontokat is adnak, és azok is elegek lehetnek, egy képesség megtanulásához. Így párhozamos mellék képességek is fejleszthetők!
  • A küldetésekért jóval több tapasztalati pont jár, mint a vadállatok becserkészéséért, ezért egy gyors szintlépés estén nincs más dolgod, csak meglátogatni a még nem járt városokat.
  • Magas szinten minden tapasztalati pontra szükséged van, ha a mágus már tudja a mana regenerációt, sima tűzlabdákkal lelőheti a mezei vadállatokat (kígyó, nyúl, őz, stb.) mindért exp. jár, a többi karakter, pedig ami a kezében van kaszaboljon miközben gyalogol.
  • Értékes tapasztalatpont gyűjtés, ha a bivaly csordákat leaprítod! Darabonként 200exp és sok csorda van szerte a földrészen.
  • Nem, muszáj sőt nem is, érdemes az elején bármit is felszabadítani, mert az igencsak eldönti melyik oldalra állsz, és a többi faj hozzáállást nagyban befolyásolja. Ez pedig küldetések elvesztésével járhat!
  • Az invenotry első két fülén lévő tárgyakat add el csak (fegyverek és pajzsok) a többire szükséged lehet, csínján vele, mert sok farkasbőr, ’mana plant’ [mananövény], ’helaing plant’ [gyógynövény], fűrész, kalapács, stb. kell a küldetésekhez, egyéb kész termékek készítéséhez, mint alapanyag!
  • Süss húst sűrűn a tüzeknél, mert 20% életerőt regenerál, és az nagyon hasznos tud lenni.
  • A koponyákat, ha találsz a földben kiáshatóak, és értékesebb dolgok vannak benne általában, mint egy metal chest-ben. Úgy néz ki, hogy egy pici botra egy koponya van szúrva, és egy x is van alatta csontból.
    Képek: csontsír #1 csontsír #2 csontsír #3
  • Varázslóknak a manát, harcosoknak az életerőt fel kell fejleszteniük folyamatosan 400 felé, hogy valamelyest elég legyen.
  • Harcosoknak nagyon jó, ha a kovácsolást megtanulja, mert sok hasznos fegyvert tud saját magának kovácsolni! Pláne az elején, amikor még fontos néhány ponttal nagyobb ütés. A saját magad által kovácsolt kart +10 sebzést okoz. Pl. egy hosszúkard, ami papírforma szerint 75-öt sebez, így ha te csinálod 85-öt.
  • Tanuld meg még az elején a kovácsoknál az élezést ez újabb +10 sebzést ad a fegyvereknek. Még a számszeríj, penge tüske lövedék is élezhető és így a lövegék +30-at sebez.
  • Érdemes a tolvajlásra is fordítani, mivel a kereskedés képesség könnyedén megoldja anyagi problémáinkat, felszabadítás nélkül is.
  • Myrtana területén az ősi tudás közel 100-ig eljut még 40-ik szint alatt feltornázható nem varázsló karaktereknek, így megtudják, tanulni a gyorstanulást is. Ami minden szinten +1 szétosztható képzettségpontot ad, így 11 szintenként. Ami ugye, 10 szint után egy újabb szint.
  • Harcosként minden malomkövet fel kell emelni, ezek a városokban találhatók és minden kő első felemelése +5 erőt ad. Általában 200-as erőtől már emelhetőek de van, ami csak 250, vagy még annál több is.
  • A növények melyekből permanens manát, kitartást vagy életerőt készíthetsz, nem érik meg a királyszárat, mert fontosabb az erő, mint ezek! Ezért ezek a növények megehetők, még ha csak 1 vagy 2 pontokat adnak is, felét, mint kifőzve, hasznosabbak növelve a képességet, mint a hátizsákban.
  • A bányászás képzettség egy fontos tulajdonság, még az elején érdemes megtanulni, mert minden telér bányászható de csak egyszer! A képességgel a bányászott mennyiség kétszeresére nő. Ez sem sok, mert 4 és 10 között mozog, attól függően, hogy milyen telért bányászol éppen. Csak egy csákány kell hozzá, és már bányászhatsz is. A földrészen rengeteg telér van, bányákban, csak úgy sziklafalon, ne hagyj ki egyet sem! Elhiheted, megéri. A fegyverkovácsolás, főzőcskézés alapja! Ha elkészíted és eladod, rengeteg pénzt, kereshetsz vele.
  • Pénzhiány azoknál fordul elő, akik nem szabadítanak fel, vagy tipornak szolgasorsba városokat! Ugyanis ilyenkor rengetek, kifosztott ház, láda, halott ellenfél van. A tőlük zsákmányolt javak nagyban megnövelik az értékeidet, amit pénzre, vagy egyéb más szükséges javakra cserélhetsz.
  • A pénzhiány enyhítésére szolgál például az átalakuló italok főzése. Megéri a recepteket megvenni, mert több tizet is tudsz főzni darabonként az italokból és 100 arany feletti értékért, tudod eladni.
  • A víz és a bor minden kereskedőnél megtalálható, vedd őket liter számra alapanyag, és jól jön a főzőcskézéshez!
  • A kereskedők naponta újratöltődnek véletlenszerűen, attól függően milyen irányban kereskednek! Pl. az előbb említett víz és bor náluk beszerezhető, ha hiányban szenvedsz, de a mana ital és életerő italok is szép számban megtalálhatók, csak vissza kell teleportálgatnod.
  • A lopás mesterfokon 80-as tolvajlással tanulható például Lares-tól régi cimborádtól. Ezzel a képességgel pénzekre tehetsz szert, általában nem olyan sokat de visszahozza az árát! Én például mindenkit, meglopok, akit lehet. Dél első városában megloptam az egyik ipsét és 1000 arany volt nála! Ez azért jelentős, mert 1-150 arany között mozog, amit képes vagy ellopni.
  • Minden NPC-t csak egyszer tudsz meglopni!
  • A meglopás és kimagyarázás sikerének esélye nagyban függ, attól, hogy mekkora a tolvaj szakértelmed. Azzal, hogy a képességet megtanultad, nem fogsz tudni mindent, kimagyarázni és mindenkit meglopni. Csak egy-két példa Rhobar király 85-ös tolvajlással loptam meg. Viszont volt olyan fejvadász, akit még 90-essel sem tudtam. A kimagyarázáshoz pedig még több kell. Aki ezen az irányon akar elindulni úgyis alapos, és valószínű elég magas szintet fog elérni ahhoz, hogy fejlessze karakterét, a tolvajlás irányába.
  • A tolvajlás zárnyitás képesség elég fontos tulajdonság. A játék elején már borús-fok [Cape Dun] városánál érdemes megtanulni, a komplikáltabb zárak [difficult locks] képességet, mert ilyen zárból rengeteg van! Pláne, hogy effektív több érték van az ilyen ládában, mint egy simában.
  • Ha már láda, a lehetetlen zárak képességet ne tanuld meg! Kapsz annyi tekercset a játék folyamán, amire szükséged lesz a zárnyitásoknál! A képzettség megtanulása fölösleges, ha már nincs más képesség, akkor tanuld csak, nem éri meg!
  • A vadállatok, ha leteríted egy lövéssel, pl. nyílvessző, vagy varázslat, akkor a többi környéken lévő társa nem támad. Mondjuk úgy, nincs annyi intelligenciájuk, hogy felmérjék az okát, társuk halálának. Ha viszont csak megsebzed őket, akkor csak felbőszíted, és neked esik minden lény, ami a közelében van mint falka tag. Persze ez az emberekre és az orkokra ez nem igaz, mert ők mindenképp támadnak. Ritka kivétel a provokáció!
  • A harcrendszer 3 szintű. Ezeket, a szinteket meg kell tanulni! Nem csak ahhoz, kell, hogy tudj jobb fegyvereket használni. Hanem ahhoz is, hogy a fegyverhasználat jobb legyen. Sokban függ attól, egy vaddisznó ölés kimenetele, hogy kezdő vagy mester egykezes kardforgató vagy! Ugyanis jobb a hárítás, nagyobb eséllyel tudsz kezdeményezni ellentámadást és satöbbi.
  • Mester fegyverhasználat és kellő szükséges képesség mellett a megütött ellenség hanyadt vágódik. Ez egy jó pillanat arra, hogy a töbieket püföld. Irány gombok (W, A, S, D alapbeállításban) segítségével, és a csapás (Bal egérgomb) együttes kombinációjával erőteljes irányváltó csapásokra vagy képes.
  • Hiába csak a bal egérgombot püfölitek, arra, hogy bevigye az ütését karakteretek, szükség van állóképességre. Tehát arra tenni is kell, fejleszteni kell, mert ha a kaszabolás közben elfárad karakterünk, akkor nem fog kombózni, csak erőtlen csapkodásokat véghez vinni. Valószínű a harcrendszert fikázó újságírók eddig jutottak és nem tovább. Akik viszont kitapasztalták a harcrendszert, rájöttek arra, hogy ha szép pörgő ütéseket, erőteljes suhintásokat, vagy döféseket alkalmaznak, nagyobb sebzést okoznak. Ehhez pedig kell az állóképesség is. Ezt elég 200 környékére fejleszteni. Ugyanis, a futásnál lesz képességet, amivel jól futsz kevés állóképességgel. Viszont az elején ritka az a csata amiben sok ellent kellene, kaszabolnod.

 

Összeírta és beküldte: Chuckyboy

Ki olvas minket?

Oldalainkat 15 vendég és 0 tag böngészi