A Gothic 3-ban a cheat mód (csalás) aktiválásához nyisd meg a Gothic3/Ini mappában található ge3.ini fájlt és módosítsd a következő sort: TestMode=false -> TestMode=true-ra. Ezután a játékban nyomd meg a 0 (angol billentyűzeten: ~) billentyűt a konzol megnyitásához.
Cheat kód billentyűk
Billentyű | Eredmény |
F6 | Gyorsítja/megállítja a játék időt |
F7 | OnPlayerToggleSloMo |
NUM 7 | OnIncEnclaveTheftCount |
NUM 8 | OnIncEnclaveMurderCount |
NUM 9 | OnIncPoliticalCrimeCount |
F12 | Kilépés az alkalmazásból |
LEFT CTRL+S | Összes karakterérték mutatása |
LEFT CTRL+M | Memória állapot mutatása |
RIGHT CTRL+M | Pillanatkép a memória állapotról |
F1 | Pillanatkép készítése |
F2 | Váltás teljes képernyős nézetre |
F3 | Váltás renderelt módra |
LEFT CTRL+NUM 1 | Toggle AvS Solid |
LEFT CTRL+NUM 2 | Toggle AvS Object Overdraw |
LEFT CTRL+NUM 3 | Toggle AvS Pixel Overdraw |
LEFT CTRL+NUM 4 | Toggle Performance Solid |
LEFT CTRL+NUM 5 | Toggle Performance Object Overdraw |
LEFT CTRL+NUM 6 | Toggle Performance Pixel Overdraw |
LEFT CTRL+O | Toggle Object Overdraw |
LEFT CTRL+P | Toggle Pixel Overdraw |
LEFT CTRL+C | Toggle Color Mapping |
LEFT CTRL+U | Toggle Solid Plus Wireframe |
LEFT CTRL+G | View Gamekeys |
LEFT CTRL+R | Toggle Rays |
LEFT CTRL+RETURN | Játék indítása |
LEFT CTRL+BACKSPACE | Játék leállítása |
LEFT CTRL+F4 | Játék szüneteltetése |
LEFT CTRL+Q | Collision Shapes |
LEFT CTRL+F | Kontroll fókusz |
LEFT CTRL+W | Nézet fókusz |
LEFT CTRL+SPACE | Toggle Editor |
F8 | Játékos alaphelyzetbe állítása |
LEFT CTRL+V | Toggle Vegetation |
LEFT CTRL+E | Cycle Postprocessing |
LEFT CTRL+I | Cycle Lightningmodes |
LEFT CTRL+L | Cycle Moving Light |
SHIFT+S | Toggle SpeedTree |
LEFT CTRL+B | Toggle Bounding Boxes |
LEFT CTRL+PAGE UP | Goto Camera |
LEFT CTRL+INSERT | Free Camera |
LEFT CTRL+HOME | Fixed Camera |
LEFT CTRL+K | Beam Player Forward |
LEFT CTRL+SCROLL | Egy lépés |
LEFT CTRL+H | Ugrás kiindulóhelyzetbe |
LEFT CTRL+A | Toggle AI Debug |
LEFT CTRL+R | Profile All |
LEFT CTRL+N | Irányítás mutatása |
LEFT CTRL+N+P | Irányítás szüneteltetése |
LEFT CTRL+N+M | Irányítás alaphelyzetbe állítása |
LEFT CTRL+H+CURSOR LEFT | Move Start Nav Point Left |
LEFT CTRL+H+CURSOR RIGHT | Move Start Nav Point Right |
LEFT CTRL+H+CURSOR UP | Move Start Nav Point Up |
LEFT CTRL+H+CURSOR DOWN | Move Start Nav Point Down |
LEFT CTRL+J+CURSOR LEFT | Move Goal Nav Point Left |
LEFT CTRL+J+CURSOR RIGHT | Move Goal Nav Point Right |
LEFT CTRL+J+CURSOR UP | Move Goal Nav Point Up |
LEFT CTRL+J+CURSOR DOWN | Move Goal Nav Point Down |
LEFT CTRL+0 | Walk Animation Mixing |
Konzol parancsok
Parancs | Eredmény |
god | Halhatatlan mód. Végtelen mana és életerő |
fullhealth | Életerő feltöltése |
idkfa | A játékos a játékban lévő minden tárgyat/képességet megkap |
defeat | Ezt nem kellene használnod! (megsemmisítés) |
audio.fAmbientVolume | Környezet hangerejének állítása |
audio.fEffectVolume | Hatások hangerejének állítása |
audio.fMasterVolume | Fő hangerő állítása |
audio.fMusicVolume | Zene hangerejének állítása |
audio.fVoiceVolume | Hangok hangerejének állítása |
camera.fAziSpeedScale | scales the azimuth angle velocity around target (default: 1.0f) |
camera.fElevSpeedScale | scales the elevation angle velocity around target (default: 1.0f) |
camera.fFieldOfView | toggles the camera's field of view (default:90) |
camera.fMaxDistToPlayer | sets the maximum clamped distance to the player |
camera.fMoveSpeed | Szabad kamera mozgás sebességének állítása (alap: 300.0f) |
camera.fMoveSpeedAccel | [SHIFT] lenyomása mellett a mozgási sebesség modifikátor beállítása (alap: 3.0f) |
camera.fMoveSpeedDeccel | [CTRL] lenyomása mellett a mozgási sebesség modifikátor beállítása (alap: 0.5f) |
camera.fRelaxCamera | sets the camera pos relax factor |
camera.fRelaxDist | sets the camera dist relax factor |
camera.fRelaxFOV | sets the camera fov relax factor |
camera.fRelaxPlayer | sets the player pos relax factor |
camera.fRelaxXAxis | sets the camera x axis relax factor |
camera.fRelaxYAxis | sets the camera y axis relax factor |
camera.SetMode | sets the current camera mode |
camera.ShowPosition | A kamera aktuális helyzetének mutatása |
camera.ToggleModeChange | Elérhetővé teszi/letiltja a kamera mód változtatásokat |
caps.DisableAlphaRendering | |
caps.DisableModuleRendering | |
caps.DisableStencilTesting | |
caps.EnableDynamicVisualsRendering | |
caps.EnableLightMaps | |
caps.EnableObjectVPTHCCulling | |
caps.EnableOcclusionCulling | |
caps.EnableStaticVisualsRendering | |
caps.EntityProcessingRangeSphere | changes the EnterProcessing range, must be greater than the processing range |
caps.EntityROI | changes the processing range, must be smaller than the EnterProcessingRange |
caps.FarClippingPlane | changes far clipping plane |
caps.FarClippingPlaneLowPoly | changes far clipping plane for lowpoly mesh |
caps.GlobalVisualLoDFactor | Global property for visual mesh lodding: 1.0f = default value > 1.0 use only for high end systems, < 1.0 for slower machines |
caps.OCCheckThreshold | |
caps.OCPixelOverdrawThreshold | |
caps.RenderDebug | toggles rendering of entity debug infos |
caps.ScreenObjectDistanceCulling | Simple distance screen metric object distance culling used. Culls all objects under threshold |
compile navigation | (re-)compiles the navigation scene! |
console.font | A konzol ablak betűtípusának meghatározása |
console.dimy | A konzol ablak magasságának meghatározása pixelben (alap: 250) |
console.dimx | A konzol ablak szélességének meghatározása pixelben (alap: auto szélesség) |
console.posy | A konzol függőleges helyzetének meghatározása pixelben (alap: 0) |
console.posx | A konzol vízszintes helyzetének meghatározás pixelben (alap: 0) |
console.filterlevel | A konzol átlátszósági szintjének meghatározása (alap: 5) |
console.outputlines | A konzolban tárolt sorok számának meghatározása (alap: 5000) |
colorscheme | A következő színséma kiválasztása |
control | Megadott entitás vagy fókusz/szerkesztő entitás (ha nincs név megadva) vezérlése (BAL CTRL+F billentyűhöz hozzárendelve) |
DebugShowDiffMem | shows memory diff output in zspy and traceview |
DebugShowMem | shows memory output in zspy and traceview |
DisablePrefetcher | Előtöltés letiltása |
dispose | Tárgyak eltávolítása a felszerelésből |
dViewGameKeys() | Képernyőn lévő minden aktív játék billentyű és hibaszűrő-műveletet (BAL CTRL+G billentyűhöz hozzárendelve) |
edit | Az aktuális entitás szerkesztése |
EnablePrefetcher | Előtöltés engedélyezése |
focus.ShowTA() | A fókusz MI hibaszűrő mód bekapcsolása (BAL CTRL+A billentyűhöz hozzárendelve) |
game.bTestMode | Teszt mód be vagy kikapcsolása, 0: ki, 1: be (alap:1) |
game.Chat() | start an irc chat session |
game.ForceCrash | Találd ki mi ez! |
game.ForceFloatException | causes a floating point exception! |
game.SetTime | Világ idő beállítása |
game.ShowVersion | Az aktuális játék verzió kinyomtatása |
game.WatchFPS | Állapot ablakot nyit meg fps érték megjelenítésével |
give | A megadott tárgyból egy példányt elhelyez a játékos felszerelésében |
goto | A megadott entitáshoz viszi a játékost és a kamerát |
gotocamera | beams player to camera position (assigned to key: LEFT CTRL+PAGE UP) |
illumination.CycleLightningModes | cycles through all lightning modes (assigned to key: LEFT CTRL+I) |
illumination.CycleMovingLight | cycles through all moving light modes (assigned to key: LEFT CTRL+L) |
illumination.SetPixelHemispherePixelLightning | set the lightning to pixel hemisphere mode |
illumination.SetSimpleLightning | set the lightning to simple mode |
illumination.SetVertexHemispherePixelLightning | set the lightning to vertex hemisphere mode |
illumination.SetVertexHemisphereVertexLightning | set the lightning to vertex hemisphere mode |
invisibility | Ezt nem kellene használnod! (láthatatlanság) |
kill | Ezt nem kellene használnod! (kivégzés) |
music.bEnableAutoUpdate | Automatikus frissítések engedélyezése/letiltása |
music.bEnableTriggers | Megidézések elfogadásának engedélyezése/letilása |
music.sDayTime | Játék idő beállítása |
music.sLocation | Hely beállítása |
music.sSituation | Helyzet beállítása |
PhysicFPS | steps the physicscene at [n] fps |
physics.dToggleActorAxes | Toggles the visualization of the axes of the physic actors |
physics.dToggleBodyAxes | Toggles the visualization of the axes of the bodies of the physic actors |
physics.dToggleContactForce | Toggles the visualization of the contact forces acting on the bodies of the physic actors |
play ani | syntax: play ani [a1] [a2] [ib] [name] plays the ani [a1] to [a2] with optional blending [ib] |
player.fForwardSpeedMax | A játékos maximális előre haladási sebességének beállítása millisecundumban (alap: 300.0) |
player.GotoStartPosition() | A játékos áthelyezése a kezdőpontba (BAL CTRL+H billentyűhöz hozzárendelve) |
spawn | Megidézi a megadott entitás egy példányát |
trigger | Megidézi az adott entitást vagy fókuszt/szerkesztő entitást (ha nincs név megadva) |
version | A motor verzió nyomtatása |
quit | Az alkalmazás ablak bezárása |
history | A bevitt parancsok listájának kinyomtatása |
help | Minden parancshoz súgó sor nyomtatása |
clear | A konzol felület kiürítése |
physics.dToggleBodyMassAxes | Toggles the visualization of the mass-axes of the bodies of the physic actors |
physics.dToggleRays | Shows ray debug lines (assigned to key: LEFT CTRL+R) |
physics.dToggleStatistics | Shows some physics debug output |
Remotedebugger | starts a remote debugging session on the target machine [localhost], if nothing entered |
show position | Aktuális kamera helyzet mutatása |
spy.AddComment | adds a comment line in the spy |
stats.dToggleGlobal() | Toggles global scene-debug-output (assigned to key: LEFT CTRL+S) |
teach | A megadott varázslat(ok) és/vagy képesség(ek) megtanulása |
timer.fTimeScale | Az időarány érték beállítása (alap: 1.0) |
toggle memdebug | Memória tesztelése összeomlásokra (LASSÚ!) |
untrigger | Eltünteti a megadott entitást vagy fókuszt/szerkesztő entitást (ha nincs név megadva) |
view.dShowLabels() | visualizes all relevant label psets |
view.dShowLights() | visualizes all relevant light psets |
view.dShowNavigation() | visualizes all relevant navigation psets (assigned to key: LEFT CTRL+N) |
watch | Irányítja a megadott entitást vagy fókuszt/szerkesztő entitást (ha nincs név megadva) (BAL CTRL+W billentyűhöz hozzárendelve) |
world.ToggleFolder | Engedélyezi/letiltja a megadott szektor mappát |
world.ToggleSector | Engedélyezi/letiltja a megadott szektort |
A hasznosabb cheat-kódokat igyekeztem mindenképpen lefordítani. Ami angolul maradt, inkább azok érdekében hagytam úgy, akik amúgy megértik (ha lefordítom, bizonyára érthetetlenné válik). Aki nem érti meg az angol kifejezéseket, az inkább ne is nyúljon bele!
Forrás: World of Gothic
Fordította (már amit): Ardea
Oldalainkat 3 vendég és 0 tag böngészi