A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

Az INI fájl szerkesztése

Gothic 3 INI fáljának átírása, magasabb Frame Rate eléréséhez...

Szeretném leszögezni hogy már körülbelül 1 hete, azzal ügyeskedek hogy hogyan tudok több FPS-t kihozni a játékból!!! Szeretném megosztani veletek néhány tapasztalatomat. A következőket vettem észre.

 

Tehát megnyitjuk a GE3.INI fájlt megkeressük a lentebb említett sorokat:

VegetationAdmin.ViewRange=3500.0 Ennek a sornak a lényege hogy a talajon elterűlő aljnövényzet távolságát szabaj meg egy körben melynek középpontja a karakter. Vélmeényem szerint ha levesszük 2900.0-ra, azzal már pár FPS-t nyerhetünk!

VegetationAdmin.Quality=high Ez a sor az előbb említett aljnövényzet minőségét határozza meg. Nyugodtan levehető med vagy low beállításokra mert medium beálítottásg rendkívül kevés a különbség a high beállítástól, de annál több FPS-t nyerheünk ezzel is!!!

Cache.SizeImage=128000000 A memória kihasználtságért felelős sor! Namármost több beállítást is tudnék javasolni, a fuűizikai memória méretétől függően:
1 Gb ram esetén nem friss operációs rendszerrel a szám elejét 256000000-ra
1 Gb ram esetén ajánlanám 512-re megváltoztani a szám elejét, tehát 512000000
1,5 Gb ram esetén javaslom a 768-ra megváltotani a szám elejét: 768000000
2 Gb ram esetén javaslom 1204-re megváltoztani a szám elejét 1024000000

Shader.EnableTreeShadows=true Ezt át lehet írni false-ra (erősen észrevehető)

Shader.EnableStaticShadows=true Ezt is lehet false-ra (látványromboló)

Shader.EnableDetailShadows=true Ennek a sornak az átírása false-ra nem ront a grafikán, de javítja a teljesítményt!!!

Render.PrefetchGridCellSize=10000 Ez egy kényes rész, a sor azt jelenti, hogy mekkorának vegyen a program egy cellát. Azoknak, akiknek olyat csinál a játék, hogy két töltés közt megakad, de egyébként szépen fut a program, ezen kell változtani. Nem érdemes sokkal nagyobb számot használni, mert eszi a memóriát és Out of Memory hibaüzenethez vezethet!!! Másfelől ha túl kevésre állítjuk, akkor meg előfordulhat, hogy a CLYPING RANGE-en belül vesszük fel ezt az értéket és az eredmény az, hogy áteshetünk a TEXTÚRÁN!!! Szóval 14000, vagy ha kevesebbre szeretnéd, akkor minmum 8000 legyen annál kevesebb esetén a fentebb említett hiba előfordulhat (sűrűn).

 

TestMode=false Ezt akkor kell átírni true-ra ha csalni szeretnénk.

 

Ezek a beállítások a maximális memória kihasználhatóságot tartalmazzák, külön részekre bontva és külön minőségre bontva (High/Medium/Low) ami alapvetően el van benne rontva mind a három beállításnál, az a SpeedTreeMaxMemUsage. Ki melyik beállítást használja a játékban azt írja át, és tegyen a szám végére egy 0-t. Akinek több RAMja van tehet két 0-t is. Még egy jó tanács: a SpeedTree-n kívül máshoz ne nagyon nyúljatok mert ha azokhoz is tesztek 0-kat akkor lassulhat is drasztikusan a játék!!!

ResourceCache.u32ImageMaxMemUsage_High=96000000

ResourceCache.u32MeshMaxMemUsage_High=96000000

ResourceCache.u32SoundMaxMemUsage_High=20000000

ResourceCache.u32MaterialMaxMemUsage_High=21000

ResourceCache.u32CollisionMeshMaxMemUsage_High=18000000

ResourceCache.u32AnimationMaxMemUsage_High=40000000

ResourceCache.u32SpeedTreeMaxMemUsage_High=100000


ResourceCache.u32ImageMaxMemUsage_Medium=70000000

ResourceCache.u32MeshMaxMemUsage_Medium=40000000

ResourceCache.u32SoundMaxMemUsage_Medium=15000000

ResourceCache.u32MaterialMaxMemUsage_Medium=20000

ResourceCache.u32CollisionMeshMaxMemUsage_Medium=16000000

ResourceCache.u32AnimationMaxMemUsage_Medium=30000000

ResourceCache.u32SpeedTreeMaxMemUsage_Medium=750000


ResourceCache.u32ImageMaxMemUsage_Low=32000000

ResourceCache.u32MeshMaxMemUsage_Low=30000000

ResourceCache.u32SoundMaxMemUsage_Low=10000000

ResourceCache.u32MaterialMaxMemUsage_Low=18000

ResourceCache.u32CollisionMeshMaxMemUsage_Low=13000000

ResourceCache.u32AnimationMaxMemUsage_Low=25000000

ResourceCache.u32SpeedTreeMaxMemUsage_Low=500000

 

A felbontásokról annyit hogy nekem jobban fut a játék 1280x1024-ban, mint 1024x768-ban!!! Sokan lehurrogtak már érte, hogy ez badarság semmi köze nem lehet hozzá ...de ha egyszer tényleg így van, akkor most mit csináljak vele probáljátok ki ti is hátha....nekem folyékonyabb lett tőle!!!

A teszt gépem, egy átlagostól picit jobb számítógép: Prescott P4 3000Ghz, Msi GF 6600GT 128Mb, 2GB DDR Ram. A leggyengébb láncszem nálam a videókártya!!! De rengeteg embernél hallottam, hogy ilyen kártyát használ...

A játékbeli beállításaim: nagy része medium, a látótávolság jó minőségben max, közepes minőségben medium. A textúrák medium-on vannak. Recource és Object medium-on. Textúra szűrés antioscop. Árnyékok low. Depth On Field-et nem használok.

 

Leírást készítette: TigerHat

Dátum: 2006. október 29.

Ki olvas minket?

Oldalainkat 11 vendég és 0 tag böngészi