A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

Kulisszák mögött - a lakóépületek megalkotása

Mario Röske tollából...

 

Sziasztok rajongók, üdvözlünk az új részben.
Ahogy felemelkedik a függöny a Gothic3 készítői előtt, így szeretnék elsőként egy kis bepillantást nyújtani a 3D-s környezet kialakításba, amit a Gothic 3 során fel fogsz fedezni.
Készítettünk egy munkamenetet, ami bemutatja, hogyan lesz a vázlatból 3D-modell. Ez az eljárás minden tárgyra igaz, mint például erre a lakóépületre kicsit lejjebb.

A gyorsnak rajzolt vázlatok segítségével, a tervezők kipróbálják, hogy is működne ez az épület a Gothic világában. Ezen a részen meg kell fontolni a számtalan megjelenési formát. Milyen anyagú és stílusú épületek találhatókat legyenek a világban? Milyen célt szolgáljon a ház? Ha minden ilyen funkcionális kérdésre választ leltünk, hogy alakíthatjuk ki vonzó külsejét?
Ezek a vázlatok alapján a készítők létrehoznak magasabb-felbontású rajzokat a megbeszélt épületről különböző perspektívákból:

Klikk a nagyításhoz

Ezek a rajzok nagyon fontosak nekünk 3D-designereknek. Az elől/hátul nézetek segítik megállapítani az épület körvonalait, míg a perspektíva ötletet ad, hogy fog kinézni a kész épület.
A vázlatok alapján készítünk egy úgynevezett vonalvázas-modellt a 3D programunkban. A szerkezet rengeteg vonalból áll, minden egyes külső szegélyek (szakmai nyelven poligonok) a modellt ábrázolja:

Klikk a nagyításhoz

Klikk a nagyításhozA megjelenítés a Gothic 2-höz képest meglehetősen jobb. Egyes épületek 10-szer komplikáltabbak, mint egy egyszerű épület a Gothic 2-ben. Több mint 21 000 poligont tartalmaz.

A jobb oldali screenshot ugyanazt az épületet mutatja egy 3D-s programon (3D Studio MAX) belül. Ezt a szoftvert használjuk tárgyak készítéséhez pl. mint ez a házat a Gothic 3-ba. Ahogy látod a vonalak között már van textúra kitöltés.

Klikk a nagyításhoz

A fenti képek az úgynevezett "tompa árnyékos mode-ról" készültek, mivel a váz nincs kitöltve csak egyszerű színnel, ebben az esetben szürkével. A kép 3D-nek látszik a megvilágítás miatt, így már a korai szakaszon is pontosan ki tudjuk számolni az árnyékokat.

Klikk a nagyításhoz

Az élethű megjelenítést viszont csak textúrák segítségével lehet kiváltani. A textúrákat külön a poligon tervezési képre készítjük.
A megjelenítés részletessége a Gothic 3-ban négyszer magasabb, mint a 2-ben.
Ennek az épületnek a modellezése és textúrázása most befejeződött és most a szerkesztő beillesztheti a játék világába. Ha egyszer már behelyeztük épületünket, akkor már természetesen gondolhatunk a részletekre is pl. rácsok,hordók, bútorok és fényforrások.

Köszönöm a figyelmeteket. Mindenkinek sok sikert kívánok majd a játékhoz.

 

Készült: a www.gothic3.com alapján

Fordította: Firemage

Dátum: 2006. szeptember 8.

Ki olvas minket?

Oldalainkat 3 vendég és 0 tag böngészi