A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

Gothic3 információ összegzés

Ahogy a Gothic 3 kezdődik

  • Nem, nem szenvedsz hajótörést a Khorinisból Myrtanaba tartó úton.
  • Te és négy barátod (Gorn, Diego, Lester, Milten) Ardea kikötőjébe érkeztek, (a Gothic 3 teljes térképe megtalálható a World of Gothic oldalán).
  • A négy barát a megérkezést követően szétszéled és a saját dolga után néz majd.
  • A karaktered nem lesz teljesen kezdő, képes legyőzni egy orkot például.

Karakterfejlődés

  • Kilenc tulajdonság/képzettség lesz: 1. Erő, 2. Vadászat, 3. Ősi Tudományok (ez magában foglalja a mágiát és varázslatok megtanulását tekercsekből és kőtáblákról), 4. Kovácsolás, 5. Tolvajlás, 6. Alkímia, 7. Életerő, 8. Állóképesség, 9. Mana.
  • Úgy tűnik, lesznek külön harci perkek (17, vagy 18), vadászattal (11 vagy 12), mágiával (11 vagy 12), kovácsolással (5 vagy 6), tolvajlással (11 vagy 12) és alkímiával kapcsolatos perkek (9 vagy 12), és más egyéb (6). Azért írtam konkrét számok helyett, hogy x vagy y, mert nem derül ki egyértelműen képekből, hogy az összes perk megtanulható-e, illetve hogy mindegyik megjelenik-e a fejlődési ábrán. Azt "hiszem", hogy valószínűleg az első számok a pontosabbak, mivel ezeket összeadva kb. 70 perket kapunk, és ezt a számot említették nemrég. Megjegyzendő, hogy ezek csak a perkek, nem pedig varázslatok (a mágikus tárgyak esetében). Feltételezhető, hogy nagyjából 40 varázslat lesz a játékban.
  • A következő típusú védelmek lesznek a játékban: 1. pengével szemben, 2. zúzófegyverekkel szemben, 3. lövedékekkel szemben, 4. tűzzel szemben, 5. faggyal szemben, 6. energiával szemben.
  • Szintlépéskor, mint eddig is, tanulási pontokat kap a karakter, az alaptulajdonságok egyenként egy tanulási pontba, a perkek egyenként 5 pontba kerülnek majd.
  • Néhány perk megszerzéséhez aranyra is szükség lesz, illetve bizonyos küldetések végrehajtására. A kétkezes kard használatát például csak a sivatagos Varant orvgyilkosaitól tanulhatjuk meg.
  • A maximálisan elérhető szint kb. a 30-as lesz, és bár a játék igazából nem szab határt a fejlődésnek, ezen a szinten már nem lesz ellenfél, akinek a legyőzésével tapasztalati ponthoz juthatnánk.

Földrajz, világ és emberek

  • A világ kb. ötször akkora lesz, mint a Gothic II és a Night Of The Raven világa összesen, de kb. 20%-kal kisebb, mint az Oblivion világa. A játszható terület nagyságát olyan 19 négyzetkilométerre becsülik.
  • Összesen kb. 20 falu és város lesz.
  • A legfontosabb város (Vengard) egy kicsit nagyobb lesz, mint Khorinis. A többi város és falu feltehetőleg (lényegesen) kisebb lesz.
  • Egyáltalán nem lesznek töltési képernyők. Elsétálhattok Nordmarból Varantba, bejárhatsz közben pár útvesztőt is, de nem lesz töltögetés, egyszer sem.
  • Utad során meg kell majd találnod a világtérképet.
  • Utazás: jobb egérgombbal rohanhatsz, de lesznek teleportáló rúnák és statikus teleportáló helyek is. Nem hátas állatok.

Harc és mágia

  • A közelharc most már csak egérrel is irányítható lesz.
  • A játék különbséget tesz majd egy rövid balklikk (rövid szúrótámadás), a normális balklikk (alaptámadás) és a hosszú bal-klikk között (erőteljes sújtás).
  • A támadómozdulatokat kombinálni lehet a jobb egérgombbal is (amit rendszerint a védekezésre / hárításra lehet használni) és lehetőség nyílik kivégzésre is, külön egérkombinációval.
  • Az ugrás és egy bal-klikk együttes megnyomása egy különleges ugrótámadást eredményez (ezt csak akkor lehet kivitelezni, ha valaki már megszerezte az ehhez szükséges perket).
  • Lesznek újfajta fegyverek (lándzsák/kopják)
  • A druidák alakot tudnak váltani, átváltozhatnak valamilyen állattá, szörnnyé.
  • Kb. 40 varázslat lesz, köztük újak is, mint pl. a bullet-time effekttel dolgozó mozgás-lassító varázslat, ami az ellenfeleidet egy olyan buborékba zárja, amiben lassabban tudnak mozogni, s így sokkal könnyebb őket eltalálni a távolsági fegyverekkel (ez lényegében valamiféle csapdának tekinthető).
  • A varázslatok nem lesznek hozzáférhetők a játék elejétől fogva, először kutatnod kell a tekercsek és kőtáblák után, amiket aztán egy oltárhoz kell vinni, ahol a varázslatok megtanulásához imádkozni kell.
  • Nagyobb állóképességre van szükség ahhoz, hogy valaki Nordmarban, vagy Varantban tevékenykedjen (mivel azokon a helyeken vagy túl hideg, vagy túl meleg van). Küldetések során lehetőség lesz olyan páncélok megszerzésére, melyek lehetővé teszik, hogy normál módon harcolj ezeken a területeken is.
  • Bizonyos küldetések esetében NPCket lehet felvenni segítségül (feltehetőleg a korábbi Gothic játékok, illetve az Oblivion limitált csapat-irányítása lesz jellemző). Néha a tanítómesterek is csatlakoznak majd hozzád, hogy utad során tanítsanak neked valamit.

Történet (forgatókönyv)

  • A játék ott kezdődött, ahol a Gothic II befejeződött. Megérkezel a myrtanai Ardea kikötőjébe négy barátoddal együtt Khorinisból (Milten, Lester, Gorn, Diego). Itt válik el utatok. A barátaid különböző helyekre távoznak, s egyedül maradsz, hogy kiderítsd, mi zajlik Myrtanában.
  • Myrtanát megszállták az orkok. Úgy tűnik, hogy (legalább) hét várost fel kell szabadítanod a történet során, ha úgy döntesz, hogy segítesz az emberiségnek.
  • Varant orvgyilkosai az orkok szövetségesei, rabszolgákkal látják el őket.
  • Xardas most is feltűnik... rejtélyes lesz, mint mindig.
  • A történetnek lesz egy világi vonulata (Myrtana elfoglalása) és egy szellemi vonulata is (az istenek ismét szerepet játszanak a játékban).
  • Megválaszthatod, hogy melyik oldalt választod: 1. Az embereket (az ork elleni felkelőket, akik hűek II. Rhobar királyhoz), 2. az orkokat (a megszálló sereg), 3. az orvgyilkosokat, akik hivatalosan az orkok szövetségesei, de feltehetően van valami homályos céljuk is. A többi frakció (druidák, Nordmar klánjai) olyanok, mint a céhek a Gothic II-ben.
  • Azt a döntést, hogy a játékos ki mellé áll (emberek, orkok, vagy orvgyilkosok), csak a játék utolsó harmadában kell meghozni (hasonlóan a Gothic I-hez, ahol szintén viszonylag későn kellett döntést hozni).
  • A végkifejlethez három külön út vezet attól függően, hogy melyik frakcióhoz csatlakozunk, bár úgy tűnik, hogy a befejezés mindig ugyanaz lesz (csak épp az eltérő ösvények egy közös célhoz vezetnek), legalábbis én legutóbb így szűrtem le a dolgokat. Lehet, hogy három igazán eltérő befejezés van... nem tudom... ez az info egy kissé ellentétes a cikkek és a prezentációk szerint.
  • A Gothic 3 befejezése egyértelműen lehetőséget ad egy kiegészítőnek, vagy egy folytatásnak.

Egyebek

  • 550 küldetés, melyből csak 25 kapcsolódik a fő történetvonalhoz.
  • 50 ellenféltípus.
  • A fő történetvonal végigjátszása 50 óra, az összes küldetés 100 órányi játékidő.
  • Kb. 30 szinkronhang (a PC Action korábban 62 színészről beszélt, de KaiRo a GC prezin már csak 30-at említ), 18 órányi párbeszédet (a PC Action 250k sornyi párbeszédet ír, más források 25k sornyi párbeszédről írnak, maradjunk annyiban, hogy iszonyú sok rizsa lesz majd... )
  • 1000 különböző tárgy lesz, a cél az volt, hogy inkább a minőséget részesítsék előnyben a mennyiség felett (miért, úgy gondolják hogy 1000 nem sok, mi?)
  • Az eddigi anyagok és videók kapcsán az volt a legfőbb panasz, hogy lassú a játék, és sok az összeomlást okozó bug (pl. vízbe ugráskor összedől az egész). KaiRo erre azt mondta, hogy a GC demo nem a legutolsó verzió, már készen van egy sokat fejlesztett, hibamentes verzió.
  • A felhasználói felület már sokkal kidolgozottabb, az inventoryban a különféle tárgycsoportok között lehet majd váltogatni, és lesz gyorsmenü (quick-slot) , ahova az ember behúzogathatja a leggyakrabban használt varázslatokat, skilleket és fegyvereket (mint az MMORPG-kben).

 

Forrás: rpgdot.com fóruma

Fordította: Szunyi

Dátum: 2006. november 30.

Ki olvas minket?

Oldalainkat 9 vendég és 0 tag böngészi