A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

Oblivion vs. Gothic 3

Az egyjátékos RPG-k, úgy tűnik, hibernálódtak, köszönhetően online játszható társaik népszerűségének, mint például a World Of Warcraft. Ez év elején ez megváltozni látszik; a megjelent Elder Scrolls IV: Oblivion hatalmas siker lett. Az egyjátékos RPG műfaj hirtelen életre kelt, ez jó hír az olyan játékoknak, mint a Gothic 3, de nem lenne értelme ez utóbbit az Oblivion klónjának tekinteni, hiszen a Gothic ezen része, egy ötéves sorozat következő része. Mégis nehéz nem összehasonlítani a kettőt.

Valószínűleg könnyebb leírni, hogy hol különbözik a két játék.
A Gothic 3-ban a játékos nem teremti meg saját karakterét vagy avatarját, mint az Oblivionban. Ehelyett, mint a sorozat következő részében az előző részek névtelen hősének történetét játszhatjuk tovább. Nem, nincs szükség az előző részek végigjátszására a történet megértéséhez, a Gothic hatalmas világában így is könnyen eligazodik a játékos.

A Gothic 3-ban az emberek földjét lerohanják és elfoglalják az orkok, ami érdekes helyzetbe hozza a főhőst, ugyanis a cselekmény nem előre megírt forgatókönyvet követ, a játék során nem a földek felszabadítása lesz a cél. A játékos kitűzheti maga elé ezt a célt is éppen, de szerezhet barátokat vagy ellenségeket bármelyik oldalon, segíteni lehet mind az orkokat, mind az embereket. A játék három szálon vezeti a történetet, de a játékoson múlik, hogy melyiken indul el, és hogyan ér el a lehetséges végkifejletek valamelyikéig.
A hős tiszta lappal kezd a játék elején, lehetőség nyílik képességeinek és tulajdonságainak megválasztására. A játékos varázslatok nélkül indul, a játék elején csak tekercsekből varázsolhat. Kb. 50 varázslat lesz a játékban, tűzgolyótól átváltoztató varázslatokon keresztül a teleportálásig. Kezdetben csak alapvető harci tudása lesz hősünknek, de később mesterek segítségével fejlesztheti képességeit, tanulhat íjászatot vagy a kétkezes kard használatát, tolvajlást, lopakodást és zárfeltörést (ez egy minigame a játékban).
A nemlineáris játékmenetet segíti az érzés, amit az Oblivionhoz hasonló hatalmas területek bejárása jelent. A játék három világra oszlik, összesen hét és fél négyzetmérföld [19.4 km2] felfedezésre váró területtel. Ez nem olyan nagy, mint az Oblivion világa, de amit eddig láttunk, abból látszik, hogy a Gothic 3 világa sokkal kidolgozottabb és élettel telibb. Úgy tűnik, az atmoszféra is kellemesebb lesz. Durva élmény lehet belopakodni egy orkok által elfoglalt városba, és végignézni a karóba húzott ellenállók tetemeit az út szélén… Lesz sok kevésbé morbid csodálnivaló dolog is.

A városok és falvak karakterek százaival vannak benépesítve, a fejlesztők szerint az MI-nek köszönhetően sokkal élethűbbek lesznek, mint az Oblivionban. A nem-játékos karakterek reagálni fognak mindenre, ami körülöttük történik, és ha ellenségesen viselkedsz, például kivont karddal szaladgálsz le-fel, tartózkodni fognak attól, hogy szóba álljanak veled. Mindemellett a karaktereknek meglesz a napi programjuk, az Oblivionnal ellentétben, ahol igencsak sablonos scriptek szerint cselekednek, itt több előre megadott lehetőség közül választanak majd. Ha van egy kis szabadidejük, valami más után néznek, mintsem hogy ugyanazt csinálnák, mint előző nap ugyanabban az időben.

Lehetőség nyílik társak felvételére is az NPC karakterek közül. Az előző részek rajongói már ismerik hősünk négy kalandozó társát, ők fel fognak tűnni az új részben is, habár rájuk kell majd találnunk, és meg kell győznünk őket, hogy csatlakozzanak hozzánk. Rajtuk kívül más szereplőket is felvehetünk majd a csapatba, és bérelhetünk zsoldosokat is, hogy oldalunkon harcoljanak.
Akármit teszel a játékban, az kihatással lesz az általános megítélésedre, ami lényeges, ugyanis sok, egymással szembenálló fél van a játékban. Ha az orkokat akarod segíteni például, harcolnod kell az arénában, kishalként kezdve, aztán végig kell verekedned magadat egészen a kolosszeumi összecsapásokig, bizonyítva ezzel rátermettségedet, és kivívva az orkok tiszteletét. Másrészt, ha az emberek oldalára állsz, azzal az orkok ellenségévé válhatsz. Minden döntés, amit a játék során hozol, kihatással lesz a végkifejletre. A játék végén összesítést láthatunk ezekről, bemutatván hogy hogyan jutottunk el az elejétől a végéig.

Az egyik fejlesztő arról informált minket, hogy a játékon való “végigrohanás” kb. 40 óra játékidőt igényel majd, és ha számításba vesszük, hogy a küldetések során több oldalon is állhatunk, abból világosan látszik, hogy a játék újrajátszhatósági indexe igen magas. A lezáratlan végkifejletből és az Oblivionnal mutatott erős hasonlóságból látszik, hogy az Aspyr nagy reményeket fűz a Gothic 3-hoz, mint a következő nagy RPG-hez. A játék emlékeztet egy kicsit az Oblivionra, és a tavaly megjelent Fable-re, azonban nem az epikus, apokaliptikus történetre alapoz, sokkal inkább a játékba való belemerülésre, a bensőséges hangulatra.

 

Forrás: www.gamespot.com

Dátum: 2006. augusztus 24.

Ki olvas minket?

Oldalainkat 102 vendég és 0 tag böngészi