A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

Áttekintés - Arcania

Néhány napja a német PCGames weboldal megjelentetett egy alapos áttekintést az Arcania játékról. Az áttekintés először a PC Games nyomtatott magazin (2009.06.20) 08/09 számában jelent meg. Az áttekintés bizonyos részeit lefordítottuk és zanzásítottuk itt a WoG-on.

Az Arcania: A Gothic Tale - fejleszteti a német Spellbound stúdió, kiadja a JoWood - sok Gothic rajongót szeretnének visszahódítani. Időközben az eredeti Gothic fejlesztő csapat, a Piranha Bytes a Risen című játékon dolgozik, ami egy új, a Gothic szellemiségére épülő szerepjáték.

Izgalmas párbaj lsz ez. Sok RPG rajongó elmélkedik arról, vajon melyik játék lesz jobb, az új vagy az igazi Gothic? Az áttekintés szerzői amellett döntöttek, hogy fair módon a saját véleményüket fogják szavakba önteni. Ezért vonatra ültek és elzötyögtek Kehl am Rhein-ba és bekopogtattak a Spellbound ajtaján, majd alaposan szemügyre vették a játékot.

Az Arcania játék nagy része teljesen egy új szigeten játszódik, ahol egy új vadiúj Névtelen Hős lép színre. A fiatal kalandor felfedezi, hogy faluját porig égette III. Rhobar király serege. Bosszút esküszik és elhatározza, megerősödik annyira, hogy képes legyen letaszítani Rhobar királyt a trónjáról. Az új hős több, az előző játékokból már ismert karakterrel is találkozik majd. Többek közt Diegoval és a varázsló Xardasszal. Az Arcaniában az ember két szigetet járhat be, amit tulajdonképpen a játékvilág 90%-át alkotja. A játékvilágot nem korlátozza semmiféle látható határvonal, csupán a szokásos "láthatatlan" határok. Pl. a NH nem úszhat a víz felszínén vagy annak mélyére a végtelenségig.

A legnagyobb sziget tíz részre van osztva, melyeket fokozatosan lehet felszabadítani és felfedezni. Például a játékosnak el kell jutnia a fő küldetésben egy bizonyos pontig, hogy az új zónába belépést nyerjen. A fejlesztők mottója a "fókuszáljuk a játékos figyelmét előre" volt. Általánosságban szólva: a játékosnak nem kell majd folyton visszarohangálnia a már felfedezett területekre. De ez persze nem azt jelenti, hogy a játékot egy szűk mederbe terelték volna. Ennek ellenére az ember egy összefüggő szabadon elérhető világban mozoghat, amely lehetővé teszi a játékos számára, hogy bármikor visszatérjen a korábban már felszabadított területekre.

A Risentől eltérően a játékos nem csatlakozhat céhekhez, bár öt céh lesz a játékban: harcosok, mágusok, kereskedők, kószák és alkimisták. A frakciók sem kötődnek többé közvetlenül a fő küldetésszálhoz. A játékban sok mellékküldetés lesz majd, de csupán egyetlen végkifejlet. A karakterfejlesztésben több szabadságot kap a játékos: bárki lehet mágus, íjász vagy kardforgató. A képességpontok most már szabadon felhasználhatók a "közelharci", a "távolsági harc" és a "mágia" képességek fejlesztéséhez tanár igénybevétele nélkül. Ámbár a céhektől felvett speciális küldetések teljesítésekor kapott speciális pontok csupán az adott képességek fejlesztésére szolgálnak. Bármely szakma kitanulásához azonban még mindig szükség lesz tanárokra. A PCGames szerint a szakértelem most egyértelműen fontosabb szerepet játszik, mint az eddigi Gothic játékokban, ami azt jelenti, hogy a legjobb eszközök csak a szakképzettség által érhetők el.

Általában a hős gyorsabban mozog a közelharcban és folyamatos kardcsapások mérhetők bármely irányban. A támadáshoz a bal egérgomb, a védekezéshez a jobb egérgomb használatos. Kombó támadások megtanulhatók a játék során és egy különösen erős kardcsapás is elsajátítható lesz. Az előző részekhez képest kevesebb varázslat lesz, de a varázslatok fejleszthetők lesznek. Egy tűzlabda a legegyszerűbb szinten csupán egy kis lövedék, de a hármas szinten egy gigantikus hullámmá válik, amely széles sugárban sebzi meg az ellenfeleket.

E pillanatban egy óriási, gyönyörűen kidolgozott, bár emberektől és állatoktól mentes táj van csaknem teljesen készen. Akad néhány NPC a négy legnagyobb városban és a sok kis faluban, ámbár még nem sétálgatnak. Sok ház lesz elérhető a végső játékban, de nem mindegyik. A háború miatt számos ház ajtaja lesz bedeszkázva. A JoWood és a Spellbound még nem tisztázta le, mely házak lesznek megnyitva és megtöltve NPC-kkel, akik a későbbi mini-frissítésekkel újabb küldetésekkel szolgálhatnak majd. A város felfedezésekor az ember egyértelműen láthatja majd, mi hiányzik: sok ház belső tere nélkülözi majd a bútorokat és a dekorációt. De ne essetek pánikba, a játék még az Alfa-fázisba sem került át.

Azt már bizonyos, hogy a teleport kövek adott helyen lesznek jelent a játékvilágban, ahogy a Two Worlds-ben is. Ha aktiválásra kerültek, az ember egyiktől a másikig "utazhat" velük. Az utazás ezen módja csupán néhány másodpercet vesz majd igénybe, tehát ami a betöltéshez szükséges. Egyéb esetben a világ folyamatosan kerül betöltésre, így kerülve el a betöltési időket.

Per pillanat sok tisztázatlan dolog van még: Vajon a párbeszédek tipikusan nyersek és cinikusak lesznek? Jó lesz a sztori? A küldetések hitelesek és gazdagon árnyaltak lesznek? A játékvilág élettel teli lesz? Megfelelő lesz-e a kiegyensúlyozás? Jelenleg az ember csak spekulálhat. Az Arcania sok elemét már teljesen kifejlesztették, de még nem építették be a játékba. Ha végre egyszer megteszik, akkor tudják csak eldönteni, hogy vajon tényleg működik-e, vagy sem. Szóval azt a bizonyos "2009 telét" határidőnek még közel sem kell annyira komolyan venni.

 

Forrás: World of Gothic

Fordította: Ardea

Dátum: 2009. augusztus 6.

 

Ki olvas minket?

Oldalainkat 5 vendég és 0 tag böngészi